Pagina 4 van 6

Re: EPS en DI2: een meerwaarde?

Geplaatst: 04 feb 2014 11:45
door gandalf
gandalf schreef:2500 km gereden met Di2. Geen enkel probleem gehad, 1x opgeladen in die tijd hoewel indicator nog groen was. Ik vind het heerlijk. Betrouwbaar schakelen, trimfunctie voor maakt alle tandwielen achter bereikbaar zonder problemen. En als het achter niet helemaal lekker loopt is dat al fietsend bij te stellen. Schakelen voor gaat probleemloos. Moet er wel bij zeggen dat ik in een bergachtige omgeving woon en dus veel op- en af heb en dus veel schakel
:D

Re: EPS en DI2: een meerwaarde?

Geplaatst: 06 feb 2014 13:15
door C.R3.2011
Ik rij altijd met een kettingvanger op mijn mechanische Campa 11 speed.
Heb je dat nog nodig op een Campa EPS (of een DI2)?

Re: EPS en DI2: een meerwaarde?

Geplaatst: 06 feb 2014 13:39
door bandiet
C.R3.2011 schreef:Ik rij altijd met een kettingvanger op mijn mechanische Campa 11 speed.
Heb je dat nog nodig op een Campa EPS (of een DI2)?
Of het wel of niet nodig is weet ik niet. Op mijn Madone 5.2 frame zit standaard een kettingvanger, ik heb hem nog niet nodig gehad.

Re: EPS en DI2: een meerwaarde?

Geplaatst: 06 feb 2014 13:52
door C.R3.2011
bandiet schreef:
C.R3.2011 schreef:Ik rij altijd met een kettingvanger op mijn mechanische Campa 11 speed.
Heb je dat nog nodig op een Campa EPS (of een DI2)?
Of het wel of niet nodig is weet ik niet. Op mijn Madone 5.2 frame zit standaard een kettingvanger, ik heb hem nog niet nodig gehad.
@bandiet Schakel je electrisch of mechanisch?

Re: EPS en DI2: een meerwaarde?

Geplaatst: 06 feb 2014 14:05
door jeroennl
C.R3.2011 schreef:Ik rij altijd met een kettingvanger op mijn mechanische Campa 11 speed.
Heb je dat nog nodig op een Campa EPS (of een DI2)?
Bij Campa EPS wordt er standaard 1 meegeleverd. En deze is nodig kan ik je vertellen, voordat ik 1 meter had buitengereden viel mijn ketting er al af op de Tacx ondanks de kettingvanger en mijn net nieuwe de Rosa met SR EPS.

Volgens mij kwam het door de slechte afstelling, volgens de FM uiteraard niet :x

Het schijnt dat je de vanger niet kan afstellen, lijkt mij onzin, maar de expert zal het wel beter weten.

Re: EPS en DI2: een meerwaarde?

Geplaatst: 06 feb 2014 14:12
door C.R3.2011
jeroennl schreef:
C.R3.2011 schreef:Ik rij altijd met een kettingvanger op mijn mechanische Campa 11 speed.
Heb je dat nog nodig op een Campa EPS (of een DI2)?
Bij Campa EPS wordt er standaard 1 meegeleverd. En deze is nodig kan ik je vertellen, voordat ik 1 meter had buitengereden viel mijn ketting er al af op de Tacx ondanks de kettingvanger en mijn net nieuwe de Rosa met SR EPS.

Volgens mij kwam het door de slechte afstelling, volgens de FM uiteraard niet :x

Het schijnt dat je de vanger niet kan afstellen, lijkt mij onzin, maar de expert zal het wel beter weten.
Van de kettingvangers van Rotor en K-Edge die ik heb kan je de afstand tot het binnenblad afstellen en als die afstand te groot is dan kan de ketting er gewoon doorheen vallen.

Dus ook bij EPS is een kettingvanger nodig!

Re: EPS en DI2: een meerwaarde?

Geplaatst: 06 feb 2014 14:18
door jsprbcn
idd, het vallen van de ketting staat in principe los van het reguliere schakelen, het is meer een combinatie van factoren waardoor de ketting valt.

Re: EPS en DI2: een meerwaarde?

Geplaatst: 06 feb 2014 14:57
door wasbeer2006
Ik zou hem zeker op een carbon frame altijd monteren waarom niet. Net zoiets als een helm, zo lang je niet valt heb je hem niet nodig, maar ik doen hem toch maar op :-)

Re: EPS en DI2: een meerwaarde?

Geplaatst: 06 feb 2014 16:47
door jeroennl
wasbeer2006 schreef:Ik zou hem zeker op een carbon frame altijd monteren waarom niet. Net zoiets als een helm, zo lang je niet valt heb je hem niet nodig, maar ik doen hem toch maar op :-)
En daarom hangt hij op je profielfoto aan je stuur? Ook met 15kmh kan je je hoofd kapotvallen.

Re: EPS en DI2: een meerwaarde?

Geplaatst: 06 feb 2014 17:14
door peter1981
haha scherpe opmerking :mrgreen:

Re: EPS en DI2: een meerwaarde?

Geplaatst: 06 feb 2014 18:03
door Ernie C.
jeroennl schreef:
wasbeer2006 schreef:Ik zou hem zeker op een carbon frame altijd monteren waarom niet. Net zoiets als een helm, zo lang je niet valt heb je hem niet nodig, maar ik doen hem toch maar op :-)
En daarom hangt hij op je profielfoto aan je stuur? Ook met 15kmh kan je je hoofd kapotvallen.
Maar als je zo gaat redeneren moet ie ook op als je aan het wandelen bent of de afwas aan het doen bent. Vergeet ook vooral je kniebeschermers, je scheenbeschermers en je bitje niet. En ik zou ook maar een flinke laag aluminiumfolie over je helm doen voor als de aliens komen..

Re: EPS en DI2: een meerwaarde?

Geplaatst: 07 feb 2014 09:15
door bandiet
C.R3.2011 schreef:
bandiet schreef:
C.R3.2011 schreef:Ik rij altijd met een kettingvanger op mijn mechanische Campa 11 speed.
Heb je dat nog nodig op een Campa EPS (of een DI2)?
Of het wel of niet nodig is weet ik niet. Op mijn Madone 5.2 frame zit standaard een kettingvanger, ik heb hem nog niet nodig gehad.
@bandiet Schakel je electrisch of mechanisch?
Electrisch. Madone 5.2 is origineel mechanisch, maar heb deze omgebouwd naar electrisch. Ik vond de kleuren van de 5.2 mooier dan de 5.9. ;)