Je keuze in de winter....
-
specializedmerida
- Forum-lid
Wat doen we allemaal moeilijk over wat te doen in de winter, ik zie nog genoeg hardlopers die in de winter ook niet in de sportschool op een band gaan lopen.
Gewoon lekker door fietsen in de winter, we wonen niet in Lapland hoor, de gemiddelde temperatuur is 4 graden in December, best lekke fiets tempratuurtje hoor, kom net terug van een rondje. 7 graden een geen handschoenen aan gehad.
Vroeger, nu klink ik wel oud (49), reed ik in de winter veldrit wedstrijden in een oude dikke panty van mijn moeder, tijdens trainingen lange mouwen shirt aan, krantje voor de borst en als het regende een vuilniszak met uitgeknipte mouwen, samen met 2 tubjes en plaklint onder je zadel. als je lek reed dan moest je maar ergens een pomp zien te lenen.
Tegenwoordig is er zoveel kleding te koop om lekker warm te fietsen, dus dat hoeft geen issue te zijn, bladeren in een bocht, laat je lekker uitrolllen en na de bocht weer op de pedalen.
Nog nooit gevallen en in de zomer kan het ook glad zijn hoor !!
Gewoon lekker door fietsen in de winter, we wonen niet in Lapland hoor, de gemiddelde temperatuur is 4 graden in December, best lekke fiets tempratuurtje hoor, kom net terug van een rondje. 7 graden een geen handschoenen aan gehad.
Vroeger, nu klink ik wel oud (49), reed ik in de winter veldrit wedstrijden in een oude dikke panty van mijn moeder, tijdens trainingen lange mouwen shirt aan, krantje voor de borst en als het regende een vuilniszak met uitgeknipte mouwen, samen met 2 tubjes en plaklint onder je zadel. als je lek reed dan moest je maar ergens een pomp zien te lenen.
Tegenwoordig is er zoveel kleding te koop om lekker warm te fietsen, dus dat hoeft geen issue te zijn, bladeren in een bocht, laat je lekker uitrolllen en na de bocht weer op de pedalen.
Nog nooit gevallen en in de zomer kan het ook glad zijn hoor !!
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Weet je zeker dat je leeftijd 49 en geen 149 is?specializedmerida schreef: Vroeger, nu klink ik wel oud (49), reed ik in de winter veldrit wedstrijden in een oude dikke panty van mijn moeder, tijdens trainingen lange mouwen shirt aan, krantje voor de borst en als het regende een vuilniszak met uitgeknipte mouwen, samen met 2 tubjes en plaklint onder je zadel. als je lek reed dan moest je maar ergens een pomp zien te lenen.
-
specializedmerida
- Forum-lid
Zo voel ik me wel eens, jaepotheker schreef:Weet je zeker dat je leeftijd 49 en geen 149 is?specializedmerida schreef: Vroeger, nu klink ik wel oud (49), reed ik in de winter veldrit wedstrijden in een oude dikke panty van mijn moeder, tijdens trainingen lange mouwen shirt aan, krantje voor de borst en als het regende een vuilniszak met uitgeknipte mouwen, samen met 2 tubjes en plaklint onder je zadel. als je lek reed dan moest je maar ergens een pomp zien te lenen.
Maar Sinterklaas is ouder hoor !!
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl
- robbebopper
- Forum-lid HC
Maar hij heeft wel gelijk. Al dat gedoe over die winter. Welke winter?
Het enige wat ik in de "winter" echt niet doe, is lange (100+) tochten rijden. Dan begint de kou toch echt wat teveel door te dringen.
Het enige wat ik in de "winter" echt niet doe, is lange (100+) tochten rijden. Dan begint de kou toch echt wat teveel door te dringen.
Juist dit "gedoe" vind ik mooi om te lezen, verschillende meningen en verschillende manieren van die winter/kou/nattigheid/etc. door te komen. Of dus het verschil niet eens zien of ervaren.
Het zegt dus maar weer eens dat er geen normaal is of one way of working. Mooi
Het zegt dus maar weer eens dat er geen normaal is of one way of working. Mooi
Slecht weer bestaat niet,Alleen slechte kleding.
Vanmiddag weer even stukje rijden,Arnhem,Dijk van Westervoort naar Spijk,Elterberg,'t Peeske,Didam,Arnhem Ritje van 83km.
Vanmiddag weer even stukje rijden,Arnhem,Dijk van Westervoort naar Spijk,Elterberg,'t Peeske,Didam,Arnhem Ritje van 83km.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.
-
dickygiovanni
- Forum-lid
Maar het is nu natuurlijk ook nog niet echt winters. Heb vanaf zaterdag elke dag 100 km. gereden in mijn uppie, maar dadelijk bij -10 worden de tochtjes wel iets ingekort. Dan mag je goed aangekleed zijn, na een uurtje of 2 begint die ijskoude lucht die je inademt wel vervelend te worden vind ik..
Dat mag zo zijn, maar doordat het zo vroeg donker is, ik fulltime werk, en ik als vrouw alleen niet ergens op een donker industrieterrein wil gaan rijden komt er doordeweeks niets van fietsen. Dan is de sportschool voor mij toch een uitkomst. Spinning uiteraard, en XCO voor de core stability.nijkie schreef:Slecht weer bestaat niet,Alleen slechte kleding.
+1
...of de schaatsbaan.
Btw, als het echt koud wordt helpt die goeie fietskleding mij ook niet meer, dan krijg ik het gewoon té koud. Ik zal wel een slechte conditie hebben maar vorig jaar in maart een training bij -3 en windkracht 6 maakte mij wel ziek helaas.
...of de schaatsbaan.
Btw, als het echt koud wordt helpt die goeie fietskleding mij ook niet meer, dan krijg ik het gewoon té koud. Ik zal wel een slechte conditie hebben maar vorig jaar in maart een training bij -3 en windkracht 6 maakte mij wel ziek helaas.
Veni. Vidi. Fietsie.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik denk eerder dat die training je net over het randje heeft geduwd en dat je al iets onder de leden hebt gehad.
In principe word je niet ziek van kou oid.
In principe word je niet ziek van kou oid.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
Ook mijn probleem, alhoewel man, maar in het donker alleen fietsen appricieert mijn vrouw niet zo heel erg. Dus blijft fietsen in het weekend of vrije ochtend/middag over.ever schreef:Dat mag zo zijn, maar doordat het zo vroeg donker is, ik fulltime werk, en ik als vrouw alleen niet ergens op een donker industrieterrein wil gaan rijden komt er doordeweeks niets van fietsen. Dan is de sportschool voor mij toch een uitkomst. Spinning uiteraard, en XCO voor de core stability.nijkie schreef:Slecht weer bestaat niet,Alleen slechte kleding.
Ik werk ook meer dan full-time en maar wel de meest vreemde tijden.ever schreef:Dat mag zo zijn, maar doordat het zo vroeg donker is, ik fulltime werk, en ik als vrouw alleen niet ergens op een donker industrieterrein wil gaan rijden komt er doordeweeks niets van fietsen. Dan is de sportschool voor mij toch een uitkomst. Spinning uiteraard, en XCO voor de core stability.nijkie schreef:Slecht weer bestaat niet,Alleen slechte kleding.
Ik rijdt ook niet in het donker,Dan zoek ik ook de sportschool op.
Sensa GF White edition.
Canyon Grizl cf sl8.
Canyon Grizl cf sl8.