Vandaag gefietst in 2012
Maandag ook een ritje gedaan. Zou eigenlijk een klein rondje doen van 25 km todat ik "verdwaald" was en bij Rotterdam Airport. Toen maar langs de A20 naar huis en uiteindelijk op de 52km gekomen. Met een gemiddelde van 28km/h
- Jeroen Vermeeren
- Forum-lid
- Contact
Vandaag een rondje Hollandse IJssel gereden (Rdam-Gouda-Krimpen ad IJssel) van 53 km. Heen wind mee, terug tegen. Heb echt genoten!! Mooie van wind is dat de straten eindelijk weer eens droog zijn haha! 
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
eelcoz
Kijk hier maar eens: http://www.knmi.nl/actueel" onclick="window.open(this.href);return false;.amclassic-fan schreef:Ik vond 't gister wel meevallen met de wind. Was op de crossfiets weg geweest, ik heb alleen een heel klein stukje 39x21 gereden (rond de 23 km/h). Zal wel een pak schelen dat 't hier in 't Oosten wat minder hard waait.
Bottomline: Qua wind is Twente het fietswalhalla van Nederland momenteel.
Goed anderhalf uur gefietst. Omdat ik persé richting De Peel wou eerst windaf.
Terug was toch wel douw- en stoempwerk.
Terug was toch wel douw- en stoempwerk.
Ik wilde vandaag met eigen ogen wel eens zien hoe erg het was met het Lauwersmeer. Zo gezegd zo gedaan. Tot Zoutkamp weinig problemen. Daar het fietspad genomen richting de militaire basis. Toen kwam ik de eerste zandzakken tegen.

Omdat de weg nog droog was fietste ik vrolijk verder. Door de harde wind moest ik hele stukken op de 23 doen, maar dat mocht de pret niet drukken. Verderop kwam het water een stukje hoger.

.... de provinciale weg ligt nog maar nét droog...

Op een bepaald moment was het fietspad inderdaad ondergelopen, maar het zo was niet zo erg dat ik niet verder kon....

Maar iets verderop was het echt einde verhaal. Wel grappig, er waren talloze ramptoeristen aanwezig.

Ook nog een leuk filmpje gemaakt onderweg...
http://www.youtube.com/watch?v=qMsHRWnO ... cFWw9HPlKF" onclick="window.open(this.href);return false;
Al bij al een leuk ritje, goed voor 86 km

Omdat de weg nog droog was fietste ik vrolijk verder. Door de harde wind moest ik hele stukken op de 23 doen, maar dat mocht de pret niet drukken. Verderop kwam het water een stukje hoger.

.... de provinciale weg ligt nog maar nét droog...

Op een bepaald moment was het fietspad inderdaad ondergelopen, maar het zo was niet zo erg dat ik niet verder kon....

Maar iets verderop was het echt einde verhaal. Wel grappig, er waren talloze ramptoeristen aanwezig.

Ook nog een leuk filmpje gemaakt onderweg...
http://www.youtube.com/watch?v=qMsHRWnO ... cFWw9HPlKF" onclick="window.open(this.href);return false;
Al bij al een leuk ritje, goed voor 86 km
- plantagenet
- Forum-lid
Mooie foto's Havana en idem filmpje!
Vanmiddag mijn eerste rondje van 2012 gereden. Wel had ik deze week al 3 woon-werk ritjes erop zitten, maar die laat ik even buiten beschouwing.
Een ruim rondje Beemster gereden tot vlak bij Heerhugowaard en daarna weer terug naar huis. Totaal 67,5 km in bijna 2,5 uur. Veel wind (maar niet zoveel als de afgelopen dagen gelukkig). Wat me opviel is dat ik nauwelijks in D1 heb kunnen fietsen. Een beetje (tegen)wind en de hartslag zat al snel in D2 of zelfs D3. Dus ik heb maar niet teveel op de hartslag gelet, gewoon lekker gefietst.
Wel wat ondergelopen weilanden gezien en hoge waterstanden, maar geen zandzakken of overstroomde dijken. Geheel droog thuis gekomen....heerlijk!
Vanmiddag mijn eerste rondje van 2012 gereden. Wel had ik deze week al 3 woon-werk ritjes erop zitten, maar die laat ik even buiten beschouwing.
Een ruim rondje Beemster gereden tot vlak bij Heerhugowaard en daarna weer terug naar huis. Totaal 67,5 km in bijna 2,5 uur. Veel wind (maar niet zoveel als de afgelopen dagen gelukkig). Wat me opviel is dat ik nauwelijks in D1 heb kunnen fietsen. Een beetje (tegen)wind en de hartslag zat al snel in D2 of zelfs D3. Dus ik heb maar niet teveel op de hartslag gelet, gewoon lekker gefietst.
Wel wat ondergelopen weilanden gezien en hoge waterstanden, maar geen zandzakken of overstroomde dijken. Geheel droog thuis gekomen....heerlijk!
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
Vandaag nog op de valreep een leuk tochtje gemaakt van 67 km. Omdat mijn iPhone niet echt redelijke fotot's maakt heb ik even een Powershot van Canon geprobeerd. Niets bijzonders verder..

Pont bij Krimpen aan de Lek

Eerste stormvloedkering van nederland; de Algerabrug in Krimpen aan den IJssel was weer geopend, gevaar is blijkbar geweken. (afgelopen dagen was één schuif gesloten)

Nieuwe brug (in aanbouw) tussen Moordrecht en Stolwijkersluis. Kan ik straks het Groene Hart bereiken zonder eerst door Gouda (flutstad voor wielrenners) te hoeven.

Stukje van de oude stadsmuur van Oudewarter

Stukje polder bij Polsbroekerdam

Pont bij Krimpen aan de Lek

Eerste stormvloedkering van nederland; de Algerabrug in Krimpen aan den IJssel was weer geopend, gevaar is blijkbar geweken. (afgelopen dagen was één schuif gesloten)

Nieuwe brug (in aanbouw) tussen Moordrecht en Stolwijkersluis. Kan ik straks het Groene Hart bereiken zonder eerst door Gouda (flutstad voor wielrenners) te hoeven.

Stukje van de oude stadsmuur van Oudewarter

Stukje polder bij Polsbroekerdam
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Contact
Mijn racefiets maar van de Tacx gehaald om toch maar eens buiten te fietsen. Normaal had ik hem daar laten staan, maar had mijn wiel voor m'n pekelbak nog niet opgehaald. Die velg was op 1-1-2012 geëxplodeerd tijdens mijn training.
Wegen nog kletsnat en overal losse takjes en andere troep van de voorgaande (stormachtige) dagen. Van Soest via de polder richting Harderwijk. In Zeewolde helaas lekke band en duurde (te) lang om bandje te verwisselen. Koste even wat moeite om op gang te komen.
Vanaf Harderwijk beetje slingerend terug gereden om mijn doel (5 uurtjes) te halen en als finish in Amersfoort mijn bus op te halen die daar voor een APK stond.
Stond redelijk wat wind en vooral laatste stuk redelijk zwaar gehad. Maar wel lekker getraind.
Netto fietstijd volgens Polar 5:00:37 en 145 km afstand.
Gemiddelde snelheid 29,3 km/u.
Gemiddelde trapfrequentie 83
Gemiddelde hartslag 131 bpm en maximaal 149
Route op EveryTrail : http://t.co/KxIGG0sC
Wegen nog kletsnat en overal losse takjes en andere troep van de voorgaande (stormachtige) dagen. Van Soest via de polder richting Harderwijk. In Zeewolde helaas lekke band en duurde (te) lang om bandje te verwisselen. Koste even wat moeite om op gang te komen.
Vanaf Harderwijk beetje slingerend terug gereden om mijn doel (5 uurtjes) te halen en als finish in Amersfoort mijn bus op te halen die daar voor een APK stond.
Stond redelijk wat wind en vooral laatste stuk redelijk zwaar gehad. Maar wel lekker getraind.
Netto fietstijd volgens Polar 5:00:37 en 145 km afstand.
Gemiddelde snelheid 29,3 km/u.
Gemiddelde trapfrequentie 83
Gemiddelde hartslag 131 bpm en maximaal 149
Route op EveryTrail : http://t.co/KxIGG0sC
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Ik heb vandaag ook mijn eerste kilometers van het jaar gemaakt, was lekker maar inderdaad nat wegdek en veel takjes op het fietspad! Kon gelijk wat nieuwe spulletjes testen:
Shimano Zenith bril, zat prima en deed zijn werk zonder er last van te hebben
Bell Sweex helm, zat ook lekker en voelde hem alleen als ik eraan dacht
San Marco aspide carbon zadel, zat lekker, voor het eerst geen enkele schuurplek, wel weet ik nu waar mijn zitbotjes zitten
Verder heeft de fiets zit goed gedragen en is weer wit, mijn kleding volstaat tot een graag of 5 maar denk dat ik daaronder iets anders nodig heb!
Mijn ritje van vandaag!
Shimano Zenith bril, zat prima en deed zijn werk zonder er last van te hebben
Bell Sweex helm, zat ook lekker en voelde hem alleen als ik eraan dacht
San Marco aspide carbon zadel, zat lekker, voor het eerst geen enkele schuurplek, wel weet ik nu waar mijn zitbotjes zitten
Verder heeft de fiets zit goed gedragen en is weer wit, mijn kleding volstaat tot een graag of 5 maar denk dat ik daaronder iets anders nodig heb!
Mijn ritje van vandaag!
Vanmiddag 1:45 op de ATB het bos ingedoken.
Tjonge wat zogen die paden ,dus ik was behoorlijk opgebrand toen ik thuis kwam.
Later dacht ik wat zit er in mijn achterband ( het lijkt wel een punaise) en ja hoor het was er 1.
Eruit gehaald en ssssssssssssssssssssssssssssssssssssshit nou dat weer.
Dus vanavond plakken.
Tjonge wat zogen die paden ,dus ik was behoorlijk opgebrand toen ik thuis kwam.
Later dacht ik wat zit er in mijn achterband ( het lijkt wel een punaise) en ja hoor het was er 1.
Eruit gehaald en ssssssssssssssssssssssssssssssssssssshit nou dat weer.
Dus vanavond plakken.
cornelli racing cycles Uden