Pagina 4 van 9

Re: Dura ace 9000 11 spd

Geplaatst: 01 jun 2012 09:37
door tomtom
Ben benieuwd of met enige tweaking de "oude" Di2 ook 11 tandjes aan zal kunnen.... Ik vind het overigens weer een prachtige groep met ook een batterij die te verwerken is in je zadelpen! Hulde voor Shimano

Re: Dura ace 9000 11 spd

Geplaatst: 01 jun 2012 10:25
door scepticus
Bah bah bah, nog meer proprietary shizzle.

Re: Dura ace 9000 11 spd

Geplaatst: 01 jun 2012 10:36
door wasbeer2006
Eindelijk hebben ze de DI2 lichter dan de gewone en met de huidige "achterremkabel binnendoor" frames, scheelt het wellicht nog meer.
Nu nog even bekijken hoe ze gerekend hebben.

Re: Dura ace 9000 11 spd

Geplaatst: 01 jun 2012 11:33
door daniel1975
wasbeer2006 schreef: en met de huidige "achterremkabel binnendoor" frames, scheelt het wellicht nog meer.
.
Die snap ik niet?

Re: Dura ace 9000 11 spd

Geplaatst: 01 jun 2012 11:58
door litespeed
Naar mijn idee erg opvallend dat de gewichtsbesparende sleufjes in de ketting zijn verdwenen. Naar aanleiding van de kettingproblemen?

Afbeelding

Re: Dura ace 9000 11 spd

Geplaatst: 01 jun 2012 14:35
door amclassic-fan
tomtom schreef:Ben benieuwd of met enige tweaking de "oude" Di2 ook 11 tandjes aan zal kunnen.... Ik vind het overigens weer een prachtige groep met ook een batterij die te verwerken is in je zadelpen! Hulde voor Shimano
Dat gaat niet lukken, anders had ik 't al wel gedaan ;)

Re: Dura ace 9000 11 spd

Geplaatst: 01 jun 2012 15:06
door wasbeer2006
daniel1975 schreef:
wasbeer2006 schreef: en met de huidige "achterremkabel binnendoor" frames, scheelt het wellicht nog meer.
.
Die snap ik niet?
Het staat er niet zo duidelijk, maar ik bedoel dat de gewichtswinst met een DI2 nog groter kan uitvallen omdat je nu bij veel frames 40/50cm langere buiten kabel hebt omdat die door het frame loopt.
Met een di2 hou je dezelfde kabel.

Re: Dura ace 9000 11 spd

Geplaatst: 01 jun 2012 15:40
door apexrider
Toch wel apart dat de Di2 variant lichter is, zouden ze het gewicht van de accu wel meetellen? Ten opzichte van de nieuwe SRAM Red met 1739gr is de nieuwe Dura Ace toch nog wel aan de zware kant.

Re: Dura ace 9000 11 spd

Geplaatst: 01 jun 2012 15:42
door IBAN
de meningen zijn verdeeld op de verschillende fora: Once again Japanesse showing the Italians how it's done!! Campy is sooooo shit, my old tiagra 9spd ran better then their crap. hahahaha Ik vind de Crank echt een plaatje.

Re: Dura ace 9000 11 spd

Geplaatst: 01 jun 2012 16:28
door havana
Moet zeggen dat ik 't allemaal wel zie zitten. Dit is de eerste Shimano-crank die me wel kan bekoren. Het feit dat alle cranks nu dezelfde BCD gebruiken is wel handig, hoef je geen TA/Stronglight blad meer te kopen voor je compact.

Wat ik dan weer niet begrijp is dat ze nog steeds geen BB30 lagers / cranks gaan leveren. Moet je weer gaan kloten met adapters enzo.... Ook de VD van de Di2 kan me nog steeds niet bekoren, alhoewel het wel beter is dan Ultegra Di2 (maar dat was ook niet zo moelijk :D ).

Ben heel benieuwd wat de Di2 gaat kosten....

Re: Dura ace 9000 11 spd

Geplaatst: 01 jun 2012 21:13
door filipkee
havana schreef:Moet zeggen dat ik 't allemaal wel zie zitten. Dit is de eerste Shimano-crank die me wel kan bekoren. Het feit dat alle cranks nu dezelfde BCD gebruiken is wel handig, hoef je geen TA/Stronglight blad meer te kopen voor je compact.

Wat ik dan weer niet begrijp is dat ze nog steeds geen BB30 lagers / cranks gaan leveren. Moet je weer gaan kloten met adapters enzo.... Ook de VD van de Di2 kan me nog steeds niet bekoren, alhoewel het wel beter is dan Ultegra Di2 (maar dat was ook niet zo moelijk :D ).

Ben heel benieuwd wat de Di2 gaat kosten....
Vind dat de nieuwe Di2 er al heel wat beter uitziet dan de vorige versie.
Nieuwe Di2 group zou $4139 kosten...
http://brimages.bikeboardmedia.netdna-c ... -List1.gif

Re: Dura ace 9000 11 spd

Geplaatst: 01 jun 2012 21:20
door kxlight
filipkee schreef:Nieuwe Di2 group zou $4139 kosten...
Ohhh, gelukkig dat valt mee zeg...