Ervaringen met Wheel-Tec
Kijk er zelf ook van op.
Als ik zie hoe lang m'n hope2 naven het uithouden (incl veel modder en hogedrukreiniger)
Zeker voor een mtb hadden ze dat van tevoren zeker goed moeten communiceren in mijn ogen.
Zou voor mij geen optie zijn als naaf, ook niet als ze gratis zijn.
Als ik zie hoe lang m'n hope2 naven het uithouden (incl veel modder en hogedrukreiniger)
Zeker voor een mtb hadden ze dat van tevoren zeker goed moeten communiceren in mijn ogen.
Zou voor mij geen optie zijn als naaf, ook niet als ze gratis zijn.
Uit de handleiding van C.K.
Your (R45) hubs should be maintained after every 6-12 months of consistent use in normal and dry conditions and every 3 months in wet or muddy conditions.
Maar dat lijkt mij ook echt iets Amerikaans, altijd indekken tegen schadeclaims!
Dus met alleen mooi weer en niet heel veel kilometers is eens de twee jaar niet zo gek.
Daarbij geven ze zelf 5 jaar garantie.
Het is natuurlijk ook raar om te 'eisen' als winkel dat het onderhoud bij hun MOET gebeuren, het lijkt mij niet meer dan logisch dat je eerst bij je lokale FM te rade gaat en pas contact opneemt met de verkoper in geval van garantie of iets dergelijks.
Nee, de manier van handelen van Wheel-tec valt mij erg tegen in deze.
(ik heb even een mailtje naar CK gestuurd met de vraag hoe je consistent use moet zien; of je daar een afstand aan kan koppelen).
Your (R45) hubs should be maintained after every 6-12 months of consistent use in normal and dry conditions and every 3 months in wet or muddy conditions.
Maar dat lijkt mij ook echt iets Amerikaans, altijd indekken tegen schadeclaims!
Dus met alleen mooi weer en niet heel veel kilometers is eens de twee jaar niet zo gek.
Daarbij geven ze zelf 5 jaar garantie.
Het is natuurlijk ook raar om te 'eisen' als winkel dat het onderhoud bij hun MOET gebeuren, het lijkt mij niet meer dan logisch dat je eerst bij je lokale FM te rade gaat en pas contact opneemt met de verkoper in geval van garantie of iets dergelijks.
(ik heb even een mailtje naar CK gestuurd met de vraag hoe je consistent use moet zien; of je daar een afstand aan kan koppelen).
Laatst gewijzigd door roos69 op 10 jun 2016 20:09, 2 keer totaal gewijzigd.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
sharkman113 schreef:Itt wat de meesten denken hebben kings aardig wat onderhoud nodig, doe je dat niet dan gebeurd bovenstaande. Wel een beefje een misser van wheel-tec soms moet je iets minder principieel zijn. Alles kan kapot en ook wheel tec maakt flinke missers (eigen ervaring) en dan is flexibiliteit gewenst
Exact mijn wielbouwer, circa 20jaar geleden CK in Nl als merk bi negehaald ,zegt dat al jaren ck heeft redelijk vaak onderhoud nodig.
Toen Marc zelf de wielen allemaal spaakte was het ok, maar alle wielen die ik heb ontvangen zaten er een aantal spaken na 2k gedraaid. Vorig jaar in de vakantie zijn er 3 spaken los gaan zitten na zo,n 1500km op het wiel.
Ik heb wel hele goede ervaring met zijn service velg met haarscheurtjes na 2 jaar kosteloos vervangen.
Het is daarnaast een beetje een amsterdamse boer, daar moet je tegen kunnen. Ik denk als je ff gebeld had het anders gelopen was. Los daarvan is het niet heel handig. communicatie in wielbouwland is toch lastig
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Daar gaat hij dan zelf de fout mee in. Die 4K zijn echt niet het probleem, hij had moeten antwoorden 4 k of max. bijv 1 of 2 jaar, wat als eerste bereikt wordt. CK smeert maar zeer beperkt en ook bij stilstand wordt het vet minder.Dat was snel!
Reply van Erik Fenner van C.K. :
For dry conditions 4000 miles.
Dus 5000km moet makkelijk kunnen!
4k is dan ook geen best advies, voor sommigen kan dat wel 10 jaar duren (en ik verzeker je dat de naaf dan reeds 6 jaar volledig droog staat)..
Dan hoop ik dat je nooit een nieuwe auto gaat kopen. Wettelijk rammelt het maar het gros van de automerken laat de garantie (of een deel daarvan) doorleuk vervallen op het moment dat iemand anders dan een merkdealer aan je auto sleutelt (ga maar eens met Pon praten). dus al lang niet meer raar eerder gebruikelijk.Het is natuurlijk ook raar om te 'eisen' als winkel dat het onderhoud bij hun MOET gebeuren, het lijkt mij niet meer dan logisch dat je eerst bij je lokale FM te rade gaat en pas contact opneemt met de verkoper in geval van garantie of iets dergelijks.
Dat Wheel-tec hier niet best bezig is is wel duidelijk.
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Ik heb ruime ervaring met hope naven pro 2 en pro 2 evo 40troos69 schreef:Voor Hope 2 naven wordt trouwens ook een onderhoudsinterval aangegeven van 6-12 maanden, afhankelijk van de (weers)omstandigheden...
Met de pro 2,s heb ik een aantal jaren geleden twee jaar gereden en 10k op de teller, daarbij 7/8 blubber marathons in de ardennen waarbij je ketting na 10km kraakt en piept. Ik spoot hem ook gewoon met de hoge druk af. Niets aan de hand behalve een licht rauw linkerlagertje. vrijloop helemaal schoon! het zijn niet de lichste naven, maar wel probleemloos en mooi. Nu nog schijfremmen voor de racer en een boel hier zullen het ook niet meer leijk vinden
Duh, er staat toch in de manual 6 tot 12 maanden, ik heb gevraagd hoeveel km/miles dat zou zijn. En het antwoord was 4000 mile voor droog 2000 mile voor nat. Advies was onderhoud plegen zodra je je ketting vervangt met slecht weer (2000 mile), of twee kettingen met mooi droog weer (4000 mile).
Dat vet na 10 jaar niet meer okay is ligt nogal voor de hand.
Dat vet na 10 jaar niet meer okay is ligt nogal voor de hand.
We hebben het hier over fietswielen, niet over een auto...sharkman113 schreef:Dan hoop ik dat je nooit een nieuwe auto gaat kopen. Wettelijk rammelt het maar het gros van de automerken laat de garantie (of een deel daarvan) doorleuk vervallen op het moment dat iemand anders dan een merkdealer aan je auto sleutelt (ga maar eens met Pon praten). dus al lang niet meer raar eerder gebruikelijk.
Dat Wheel-tec hier niet best bezig is is wel duidelijk.
En Wheel-tec is echt de enige niet die naven kan/ mag servicen in nederland.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Je haalt twee dingen door elkaar garantie is enkel wheeltec stellen zij daar voorwaarden aan dan mag dat. Een servicepunt kan de naven onderhouden / repareren maar zonder overleg vooraf hoeft wheeltec hier niet mee akkoord te gaan.
Allemaal juridisch geneuzel dit gaat over service en klantvriendelijkheid
Thx Roos69 voor het navragen maar eigenlijk gaat het bij dit soort conflicten niet meer om de inhoudt maar hoe je met elkaar omgaat, het is zo hoe wasbeer het omschrijft het is een Amsterdamse Boer en dat is waar ik me het meeste aan stoor plus de arrogantie die hij in zijn communicatie bloot legt.
Ik benader en zorg voor mijn materiaal altijd zeer nauwkeurig en ben dan oprecht verbaast als dit soort defecten dan optreden, nooit dergelijke klachten gehad met Campagnolo / Lightweight en zelfs Mavic wielen die meer op hun donder hebben gekregen als deze wielset...
Ik benader en zorg voor mijn materiaal altijd zeer nauwkeurig en ben dan oprecht verbaast als dit soort defecten dan optreden, nooit dergelijke klachten gehad met Campagnolo / Lightweight en zelfs Mavic wielen die meer op hun donder hebben gekregen als deze wielset...
YFood !!!
Volgens schreef ik: het lijkt mij niet meer dan logisch dat je eerst bij je lokale FM te rade gaat en pas contact opneemt met de verkoper (Wheel-tec) in geval van garantie of iets dergelijks.sharkman113 schreef:Je haalt twee dingen door elkaar garantie is enkel wheeltec stellen zij daar voorwaarden aan dan mag dat. Een servicepunt kan de naven onderhouden / repareren maar zonder overleg vooraf hoeft wheeltec hier niet mee akkoord te gaan.
En natuurlijk gaat het hier om hoe het wordt afgehandeld door Wheel-tec, en das niet best.
@csteenbe
Het is ook een beetje eigenbelang, aangezien ik zelf ook twee setjes met CK 45 naven heb van Wheel-tec...