Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 18 Februari 2006
3. Op Campa carbon wielen zou ik gewoon de eigen Campa carbon remblokken gebruiken. Ook anderen op dit forum zullen je die raad geven. Ik heb er goede ervaringen mee: remmen uitstekend op m'n Bora's.Ik heb de Zipp-remblokken enkel nog maar op het internet gezien... geen idee hoe die zijn samengesteld en hoe ze remmen.
De Campa blokjes gebruikte ik reeds op de Carbon wielen van Campa. Niet slecht bij droog weer. Maar ik kan niet zeggen dat ik ze heel goed vond bij nat weer tijdens afdalingen in lange cols. Steeds veel vroeger en harder moeten remmen betekend tijdverlies en is meer belastend.
De Zipp blokjes gebruite ik vorig jaar enkele keren in een van mijn fietsen met 650 c carbon wielen van Zipp. Kan wel zeggen dat ik die combinatie niet veel beter vond in de regen.
Denk dat men bij droog weer meerdere tamelijke goede " blok/carbon velg " combinatie's kan vinden. Maar in regenweer is dat helemaal anders. Zeker bij afdalingen in lange cols.
Maar ze zijn zo mooi mijnheer...
Remblokjes voor carbon velgen
De ketting van mijn MTB staat glibberig
http://www.fonsmtb.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fonsmtb.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, daar zeg je zoiets... bij regenweer zijn heel weinig carbonwielen (gelijk welke blokken je erop gebruikt) te pruimen qua remcapaciteit.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Remblokjes voor carbon velgen
De swisstop waren (de laatste keer dat ik ze bestelde ca. 21 Euro maar ook de lightweight prijs valt mee.
De shimano's zijn overigens ook van kurk en duurder....
mijn vraag hierop, is: is dat per 4 en zoja, waar heb je ze dan gekocht?
mvgr
De swisstop waren (de laatste keer dat ik ze bestelde ca. 21 Euro maar ook de lightweight prijs valt mee.
De shimano's zijn overigens ook van kurk en duurder....
mijn vraag hierop, is: is dat per 4 en zoja, waar heb je ze dan gekocht?
mvgr
koga kimera road 1k
Stino77 schreef:Welke zijn aan te raden voor de reynolds dv46c wielen? swisstop? Is er ook een alternatief voor de yellow kings? Want deze geven naar't schijnt toch een beetje af op de velg, niet?
De SwissStops zijn er ook in andere kleuren hoor:
[img=http://branfordbike.com/merchant/1677/i ... adPads.jpg]
t.a.f.k.a.e.h.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Bij bike-components.de zijn ze niet zo duur. Als je geen gele (strepen) wilt kun je kijken naar de Lightweight blokken, zijn eigenlijk de yellows maar dan in het zwart 
Amclassic-fan schreef:Ja ik zou vooral die groene nemen, denk dat je dan na 1 rit je Reynolds velgjes bij het chemisch afval langs kunt brengen.
My bad, ik dacht dat SwissStop ook zwarte blokken voor carbon remvlakken had. Is dat niet juist?
t.a.f.k.a.e.h.