Pagina 4 van 5

Geplaatst: 25 nov 2007 18:31
door amclassic-fan
Daar bestaan volgens mij geen TA bladen voor. Middleburn en Boone (titanium, erg duur) maken er wel bladen voor die harder zijn dan de originele bladen.

Geplaatst: 25 nov 2007 19:48
door lancev7
TA heeft wel degelijk bladen voor het 2006 XTR crankstel, zelfs netjes geprijs 99,- voor de set van DRIE bladen:
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=11658

Geplaatst: 25 nov 2007 20:08
door tiest
Die Ta bladen zijn idd ook hiervoor de oplossing.
De prijs van deze bladen is in vergelijking ook echt niet hoog. Toevallig deze week nog een setje gemonteerd voor iemand.

Geplaatst: 26 nov 2007 00:03
door galibier
En what about de huidige (nieuwe) XT en Deore middenbladen? Die zouden van staal zijn. Zijn die geen oplossing voor het cs probleem?

Geplaatst: 26 nov 2007 09:45
door lancev7
normaal gesproken worden de stalen (deore) bladen inderdaad als 'oplossing' aangedragen. ECHTER de XTR crank heeft een andere steek waardoor deze niet passen.

Geplaatst: 26 nov 2007 20:58
door spietpiet
Ik heb ervaringen met Shimano, FSA en TA bladen, als de omstandigheden maar slecht genoeg zijn heb ik met alle type bladen last van chainsuck.
Juiste smering ketting is imho een belangrijke factor om chainsuck te verminderen.

Geplaatst: 29 nov 2007 23:23
door robert1965
Klopt wat spietpiet zegt, zorg dat je ketting goed gesmeerd is met het juiste smeermiddel. Bij het ene smeermiddel plakt de modder meer dan bij een andersmeermiddel.
Ik heb ervaring met Shimano Dura Ace, Sram, Rohloffs, en KMC kettingen. Rohloffs en KMC (van alle merken steeds de duurste ketting) Rohlofs en KMC kettingen lijken gladder dan Sram en Shimano. Het lijkt wel of er een chroomlaagje op ligt. Met deze kettingen heb ik nauwelijks last meer van CS.

Geplaatst: 30 nov 2007 14:02
door mikebiker
Tips over de juiste smeermiddelen? Dan kan ik m'n nieuwe mtb/ XT crank in elk geval meteen met het goede spul insmeren.

Geplaatst: 02 dec 2007 16:15
door pim3
Vandaag wedstrijd gereden in zéér modderige omstandigheden. Alles zat onder een dikke laag modder. Ik had mijn Sram ketting gesmeerd met Supreme Black. Geen moment last gehad van CS.

Geplaatst: 02 dec 2007 23:09
door spietpiet
Zelf gebruik ik Motorex Dry Lube een vrij dunne olie, dit is voor droge omstandigheden.
Zijn de verwachte omstandigheden slechter (natter) dan voeg ik nog wat extra Pedros Wet Lube toe.
Dit is een vrij dikke olie die ook wat moeilijker tussen de schakels komt, daarom is mijn basis smering altijd Dry Lube.

Geplaatst: 03 dec 2007 11:12
door christoffel
Vraagje:
Vanochtend reed ik naar mijn werk op de MTB en ik werd helemaal gestoord van het volgende: om de honderd meter had de ketting de neiging van het grote naar het middenblad te gaan, maar ging telkens toch net weer terug. Toen ik echter na een stoplicht ging staan, ging ik bijna op m'n waffel omdat het weer gebeurde. Ik durf nu niet meer echt kracht te zetten uit angst dat het weer gebeurt. Is dit ook chainsuck? Hoe kan ik dit oplossen? Overigens staan mijn voor- en achterderailleur echt goed afgesteld en is alles goed gesmeerd.

Geplaatst: 03 dec 2007 12:20
door amclassic-fan
Dat is geen chainsuck. Is je buitenblad nog wel recht? Afgebroken tanden?