TIPS EN TRICKS
-
eelcoz
Dit forum staat vol met tips en tricks over het vervangen van binnenbandjes. Sommige velg-band combi's zijn erg vervelend (zoals mijn Easton Vista SL en Conti GP 4000S). Dit weekend heb ik een bandenknecht gekocht (kostte een tientje). Daarmee kan zelfs een kleuter het bandje er in een paar seconden omheen leggen. Ik snap niet dat ik niet eerder zo'n ding gekocht heb, had me namelijk heel wat kapotte vingers/nagels gescheeld.
-
tosstheboss
- Forum-lid
Ik las in de vorige uitgave van fiets een tip van een man die de binnenkant van zijn buitenband inspuit met cilliconekit ??????? (om lekrijden tegen te gaan)
Kan dit echt als een tip beschouwd worden of zitten er ook nadelen aan vast???
Kan dit echt als een tip beschouwd worden of zitten er ook nadelen aan vast???
op een waterfiets kom je ook vooruit
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Een website met heel wat filmpjes over onderhoud en herstellingen van je fiets:
www.bicycletutor.com
www.bicycletutor.com
Of je pakt gewoon je waterpomptang! Met de extra grip, sleur ik zelfs de meest vervelende buba's probleemloos over de biba's. Maakt niet uit waar je begint (al zou het kunnen dat je je ventiel lostrekt als je die ook vastpakt).eelcoz schreef:Dit forum staat vol met tips en tricks over het vervangen van binnenbandjes. Sommige velg-band combi's zijn erg vervelend (zoals mijn Easton Vista SL en Conti GP 4000S). Dit weekend heb ik een bandenknecht gekocht (kostte een tientje). Daarmee kan zelfs een kleuter het bandje er in een paar seconden omheen leggen. Ik snap niet dat ik niet eerder zo'n ding gekocht heb, had me namelijk heel wat kapotte vingers/nagels gescheeld.
pijn is zwakte die het lichaam verlaat
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
patrick214
- Forum-lid
Ik smeer bij het wisselen van een nieuwe buitenband de randen van de nieuwe band altijd in met wat vaseline, insmeren en afvegen met een vod
Bus mega goedkope siliconenspray halen bij de Action.
Hier mee kan je effectief kleine vervuilde scharnierende onderdelen schoonspuiten.
Al het ingedrongen zand en vuil spoel je dan met druk uit. Zonder het zaakje te moeten demonteren.
Daar na met doek onderdeel schoonmaken en het juiste smeermiddel toepassen.
Nooit vervuilde onderdelen smeren maar eerst altijd reinigen.
Hier mee kan je effectief kleine vervuilde scharnierende onderdelen schoonspuiten.
Al het ingedrongen zand en vuil spoel je dan met druk uit. Zonder het zaakje te moeten demonteren.
Daar na met doek onderdeel schoonmaken en het juiste smeermiddel toepassen.
Nooit vervuilde onderdelen smeren maar eerst altijd reinigen.
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
je bent lekker aan t fietsen, zie je een klein steenje of iets dergelijks liggen op het wegdek
en natuurlijk besluit je er niet overheen te rijden, maar wat gebeurt er ? je rijdt er toch overheen.
komt dit bekent voor?
dit gebeurt omdat je ogen gefocust blijven op het object, hierdoor geven je hersens ongemerkt deze informatie ook door naar je armen en handen,
waardoor je toch over dit steentje heen zult rijden.
TIP:brobeer er naast of langs te kijken, hierdoor zal je minder vaak over zo'n steentje heenrijden
en natuurlijk besluit je er niet overheen te rijden, maar wat gebeurt er ? je rijdt er toch overheen.
komt dit bekent voor?
dit gebeurt omdat je ogen gefocust blijven op het object, hierdoor geven je hersens ongemerkt deze informatie ook door naar je armen en handen,
waardoor je toch over dit steentje heen zult rijden.
TIP:brobeer er naast of langs te kijken, hierdoor zal je minder vaak over zo'n steentje heenrijden