Pagina 4 van 5
Geplaatst: 03 jan 2011 21:54
door sharkman113
Prima wielen maar of je het verschil met bijv. de Reynolds dv46/c gaat merken? (heb beide en denk het niet).
Voor het bedrag mag je wat verwachten maar als het niet om de status gaat zouden de sets van DT (=Reynolds) of De DT46 C/ul ook te overwegen zijn (kun je nog een mooie set hoge mavics erbij kopen voor slecht weer want carbon heeft daarin niets te zoeken. en houd je nog geld over......)
Een carbon tubevelg is perfect geschikt voor het gebruik in wedstrijden maar heeft daarbuiten (behalve voor die hards) eigenlijk weinig te zoeken. Zowel het gebruik van tubewielen en/of hoge velgen voor training/toerritjes als het bestaan van full carbon clinchers is eigenlijk onzinnig/overkill maar als dat het argument zou moeten zijn reed iedereen op handgespaakte wielen of neutrons (en dat is gelukkig ook niet zo, zou saai worden).
Gewoon kopen wat je mooi vindt (en gezien de levensduur zijn LW niet eens zo duur

Geplaatst: 03 jan 2011 22:38
door arjan916
Sharkman 1 schreef:...en gezien de levensduur zijn LW niet eens zo duur
Zomaar uit interesse, ik heb wel eens postings gezien van mensen die er 50k mee hadden gereden, is dat reëel?
Dan zou het inderdaad niet zo duur meer zijn.
Wat is de huidige wachttijd (en prijs) voor de LW clinchers?
Geplaatst: 03 jan 2011 22:42
door gringo
Sharkman 1 schreef:Prima wielen maar of je het verschil met bijv. de Reynolds dv46/c gaat merken? (heb beide en denk het niet).
Voor het bedrag mag je wat verwachten maar als het niet om de status gaat zouden de sets van DT (=Reynolds) of De DT46 C/ul ook te overwegen zijn (kun je nog een mooie set hoge mavics erbij kopen voor slecht weer want carbon heeft daarin niets te zoeken. en houd je nog geld over......)
Een carbon tubevelg is perfect geschikt voor het gebruik in wedstrijden maar heeft daarbuiten (behalve voor die hards) eigenlijk weinig te zoeken. Zowel het gebruik van tubewielen en/of hoge velgen voor training/toerritjes als het bestaan van full carbon clinchers is eigenlijk onzinnig/overkill maar als dat het argument zou moeten zijn reed iedereen op handgespaakte wielen of neutrons (en dat is gelukkig ook niet zo, zou saai worden).
Gewoon kopen wat je mooi vindt (en gezien de levensduur zijn LW niet eens zo duur
Naar de reynolds heb ik ook gekeken. Alleen die decals zijn tegenwoordig zo lelijk. En zonder decals vind ik wielen niet mooi.
Het gewicht is ook van belang. Het moeten wielen zijn waar ik ook lekker mee in de bergen kan fietsen.
Voor slecht weer heb ik een andere fiets, met andere wielen.
Geplaatst: 03 jan 2011 22:49
door thomwittendorp
haal je de decals er af en plak je er (eigen) design wielstickers op
Geplaatst: 03 jan 2011 23:02
door gringo
thomwittendorp schreef:haal je de decals er af en plak je er (eigen) design wielstickers op
Dat is een optie. De nieuwste versies hebben de meest lelijke stickers.
Maar het scheelt toch nog bijna 300 gram met de LW clincher.
Geplaatst: 04 jan 2011 08:39
door csteenbe
Gringo schreef:thomwittendorp schreef:haal je de decals er af en plak je er (eigen) design wielstickers op
Dat is een optie. De nieuwste versies hebben de meest lelijke stickers.
Maar het scheelt toch nog bijna 300 gram met de LW clincher.
En wat dacht je van EDGE tegenwoordig ENVE wielen.....
Geplaatst: 04 jan 2011 10:14
door sharkman113
Enve is voor mensen die iets anders willen. Over een paar jaar (en na wat gebruikerservaringen) kun je zeggen of de wielen ook echt goed zijn (over de tubeversie heb ik weinig twijfels).
Zoals gezegd: bij Reynolds kun je delen of alle stickers verwijderen, fluitje van een cent. Voordeel van Reynolds is dat bijna iedere fietsenmaker kleine reparaties uit kan voeren (gewoon een dt naaf met aerolite spaken).
En wat betreft lightweight. Ik ken een setje d&O dat inmiddels ingezet wordt voor cross maar zeker 80.000 km op de weg dienst heeft gedaan.
Overigens: beide merken geven beperkingen aan voor gebruik in de bergen en als klimwielen zou ik geen full carbon clinchers inzetten.
Geplaatst: 04 jan 2011 18:23
door nicom
Reynolds vnaf dit jaar ook te koop met rode, witte of grijze decals. Zeker de grijze zijn niet zo erg opvallend.
Misschien ook een optie de wielen van DT swiss (RRC600F RCC700R clincher 46). Geen ervaring mee maar vind ze wel mooi.
Misschien iemand die wel ervaring met deze wielen heeft ? Ben daar zelf ook wel benieuwd naar.
Geplaatst: 04 jan 2011 20:30
door sharkman113
Ik zoals eerder geschreven maar dit zijn gewone 240S naven met zilveren aerolites en Reynolds assault velgen en hele slechte dt stickers (waaien er al na een paar keer fietsen af....)
Geplaatst: 04 jan 2011 20:33
door HenH
Sharkman 1 schreef:Ik zoals eerder geschreven maar dit zijn gewone 240S naven met zilveren aerolites en Reynolds assault velgen en hele slechte dt stickers (waaien er al na een paar keer fietsen af....)
Alleen maar mooi, want ze doen in mijn ogen afbreuk aan de wielen;)
Wat mag een setje tweede hands Lightweights kosten, als je ze al tegen komt?
Geplaatst: 04 jan 2011 22:02
door sharkman113
Tubes of Clinchers? de laatste in perfecte staat leveren moeiteloos 2500 Euro op (schaard dus kwestie van vraag en aanbod). Goede tubeset vanaf 1300 (als je tenminste eerlijke wilt kompleet met alle papieren)
Geplaatst: 16 jan 2011 19:43
door fly
Sharkman 1 schreef: als klimwielen zou ik geen full carbon clinchers inzetten.
Gewoon nieuwsgierig hoor maar waarom niet?