Pagina 4 van 4

Geplaatst: 06 jan 2010 13:09
door eelcoz
Ok, om het verhaal maar even af te maken; na een goed gesprek met de FM en enkele (financiele) concessies van zijn kant, heb ik besloten om toch de Stevens te nemen. Ik krijg 'm nu voor 1399 met de Easton Vista SL wielen. Het alternatief was een andere FM waar ik dan een rood Specialized Allez frame zou kopen met een Campagnolo Centaur groep en Campa-wielen (wist nog niet welke). Sowieso zou die laatste optie een paar honderd euro duurder zijn geworden, waarbij ik me afvraag of dan echt een betere fiets zou hebben gehad. De Stevens voor 1399 is volgens mij een prima deal.

Geplaatst: 06 jan 2010 14:57
door 100cols
En nou maar hopen dat 'ie er snel is!

Geplaatst: 06 jan 2010 20:17
door canyon81
Lijkt mij ook een prima deal!

Geplaatst: 06 jan 2010 20:25
door eelcoz
De fiets was eindelijk verzonden door Stevens, dus volgende week zou moeten lukken.

Trouwens, vroeg me nog iets af over compact crankstellen: zijn deze ontwikkeld met het idee dat consumenten dan verschillende voorbladen gaan gebruiken voor vlak en bergachtig terrein? Zo ja, waarom verkoopt Shimano dan geen 39-bladen voor compact crankstellen? Zo nee, wat was dan het idee erachter, want voor het vlakke is 50/34 geen handige combinatie (enkele uitzonderingen daargelaten, maar die kunnen ook wel met een dubbel uit de voeten)?

Geplaatst: 06 jan 2010 22:21
door gijs01
Ik ben recent overgestapt van triple naar 50/34 met een 29 achter. In alle openheid vind ik het prima te doen. Ik rijd er overal prima mee, wind tegen of mee, bergop of bergaf het gaat allemaal top.

Ik ben er blij mee dat ik niet meer loop te piemelen om de voorderailleur op het middelste blad te leggen. Je moet echt behoorlijk zwaar zijn wil je als tourder niet de berg op komen met de 34/29. Kortom, laat je niets wijs maken door de triple-politie als je zo'n mooie compact zou willen.

Geplaatst: 06 jan 2010 22:22
door eelcoz
Maar rijd je vlak dan alles op de 50?

Geplaatst: 06 jan 2010 23:41
door 100cols
50/34 kan prima, je mist geen verzet, alleen op het vlakke rijdt je dan meestal wel op de 50. Een 50/39 krijg ik ook op mijn nieuwe fiets, want dat lijkt me gewoon handig.