Pagina 4 van 5
Geplaatst: 21 mei 2010 17:55
door perik
Ik denk dat de 8 en de 5 omgedraaid moeten worden... No way dat je met een frame van 1,5kg, chorus en verder niks bijzonders (lees: superlichtgewicht) aan 5,8kg komt.
Geplaatst: 21 mei 2010 19:19
door litespeed
Fraai zo, LL! Ziet er IMHO goed uit. De contouren van de decals kun je erg makkelijk 'wegborstelen' met de witte Scotch pads. Heb ik ook gedaan.
Veel plezier er mee!
5,8kg lijkt mij overigens veel te weinig voor die Planet-X.
Geplaatst: 21 mei 2010 19:26
door Livio Livius
litespeed schreef:Fraai zo, LL! Ziet er IMHO goed uit. De contouren van de decals kun je erg makkelijk 'wegborstelen' met de witte Scotch pads. Heb ik ook gedaan.
Veel plezier er mee!
5,8kg lijkt mij overigens veel te weinig voor die Planet-X.
Thks, eigenlijk het enige stukje van de decals wat er niet makkelijk eraf ging. Mooi klusje voor het weekend na het fietsen met dit mooie weer! Enige wens is nog een extra wielsetje met hoge velgen en natuurlijk Stronglight bladen (in bestelling).
Geplaatst: 21 mei 2010 19:37
door Le Grimpeur
Livio Livius schreef:Le Grimpeur schreef:Mooie fiets Livio, ziet er chique uit met zo'n "sobere" afmontage. Beetje off-topic: wat mij meevalt, is dat ik m'n eigen Ti-racer (Planet-X, maat L) met Chorus 11-speed/Record remmen/FSA stuur, stuur- en zadelpen/DT Swiss wielen toch netjes op 5,8 kg heb kunnen houden. Maar ja, ieder verder onsje gewichtsbesparing wordt wel steeds kostbaarder en ik ben zo ook tevreden;).
Back on topic: Veel mooie km's toegewenst op je fraaie Siena!
5,8kg wouw. Vraag me af waar het gewichtsverschil zit van 1,7kg?
Maat L versus maat 54 moet niet veel uitmaken. Chorus 11-speed/Record remmen versus Record 11 speed mag ook niet zo veel uitmaken.
FSA versus 3T gaat het verschil ook niet maken.
Blijft over de wielen, zadel en vork en eventueel pedalen. Maar om hier 1,7kg te vinden is veel.
Sorry boys, ik schaam mij dood: ik heb een typefout gemaakt en m'n post kennelijk niet goed overgelezen. Er behoort te staan
7,8 kg. Ik wilde juist aangeven dat ik heel tevreden ben met het gegeven dat ik bij een groter frame (en géén Litespeed!) en een iets zwaardere groep, toch niet boven de exact 7,8 kg ben gekomen!
Nogmaals excuus, ik durf nu bijna niets meer op dit forum te zetten:D. Maar goed, dan hoop ik maar dat bij deze het "mysterie" opgelost is!!!
Geplaatst: 21 mei 2010 19:44
door Le Grimpeur
perik schreef:Ik denk dat de 8 en de 5 omgedraaid moeten worden... No way dat je met een frame van 1,5kg, chorus en verder niks bijzonders (lees: superlichtgewicht) aan 5,8kg komt.
Ja, jij had gelukkig door dat ik een foutje heb gemaakt! Mijn frame weegt overigens 1363 gram, wat mij zelf erg meeviel. Had gedacht dat zoiets wat meer zou wegen. En de (op maat gezaagde) vork weegt 356 gram.
Ik denk overigens dat het met een "gemiddeld" titanium frame bijna niet mogelijk is om aan 5,8 kg te komen, of vergis ik mij daarin?
Geplaatst: 04 aug 2010 18:17
door Livio Livius
Inmiddels paar wat km's verder. Wat kleine aanpassingen (nog niet op de foto) Tune snelspanners en Stronlglight 11 speed 39/50 gemonteerd. Gewicht 7,48kg.
Nu wil ik toch nog wat grammetjes kwijtraken en onder de 7kg komen, dus waar haal ik ca 0,5kg vandaan? Iemand suggesties?
Geplaatst: 04 aug 2010 18:36
door c.zaballa
Watvore banden heb je er nu opliggen? Als ik zo even snel kijk zie ik conti gp4000? Daar valt nog wel iets op te winnen t.o.v. Schwalbe Ultremo bijvoorbeeld. Eventueel latex biba's als je daar nog geen gebruik van maakt. Dan zit je nog niet aan 0,5kg maar scheelt toch weer een paar grammen.
Geplaatst: 04 aug 2010 18:38
door paulusr3
Lightweights en je bent er (ruimschoots)

andere voorvork? andere stuurpen, stuur zadelpen?
Geplaatst: 04 aug 2010 18:53
door Livio Livius
C. Zaballa schreef:Watvore banden heb je er nu opliggen? Als ik zo even snel kijk zie ik conti gp4000? Daar valt nog wel iets op te winnen t.o.v. Schwalbe Ultremo bijvoorbeeld. Eventueel latex biba's als je daar nog geen gebruik van maakt. Dan zit je nog niet aan 0,5kg maar scheelt toch weer een paar grammen.
Klopt Conti's maar met Ultremo's heb ik niet zulke goede ervaringen wat betreft lekbestendigheid. Latex biba's is een optie.
paulusR3 schreef:Lightweights en je bent er (ruimschoots)

andere voorvork? andere stuurpen, stuur zadelpen?
Op dit moment 3T Funda Pro voorvork en 3T stuur en stuurpen (beide alu) en 3T Doric LTD zadelpen. Stuur blijft aangezien dit voor mij het meest aangename rijd. Volgens mij win ik niet zoveel met ander stuur- en zadelpen.
Tsja Lightweight's out of scope.
Geplaatst: 04 aug 2010 18:58
door paulusr3
Een halve kilo is ook best veel. Met (carbon) tubewielen win je het meest, maar daar hangt idd ook een prijskaartje aan. Je kunt met de vork stuur- en zadelpen ook nog best veel winnen. Ook dan wordt het duur.....
Met tune bidonhouders win je ook relatief veel. Is bovendien betaalbaar. Ik vind ze alleen niet echt praktisch in gebruik.
Geplaatst: 04 aug 2010 19:06
door Livio Livius
paulusR3 schreef:Een halve kilo is ook best veel. Met (carbon) tubewielen win je het meest, maar daar hangt idd ook een prijskaartje aan. Je kunt met de vork stuur- en zadelpen ook nog best veel winnen. Ook dan wordt het duur.....
Met tune bidonhouders win je ook relatief veel. Is bovendien betaalbaar. Ik vind ze alleen niet echt praktisch in gebruik.
Inderdaad moet ook wel praktisch blijven. Met Tune bidonhouders heb ik zelf slechte ervaringen.
Tubes wil ik niet mee rijden. Zitten nu Neutron Ultra's onder.
Geplaatst: 04 aug 2010 19:17
door c.zaballa
Je zou de klemband van de voorderailleur, derailleurwieltjes, alle bouten bijvoorbeeld nog kunnen tunen. Eventueel andere remmen.