Pagina 279 van 783
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 okt 2012 19:38
door dickw
colnagofreak schreef:
Mee eens, maar de TS-starter geeft aan dat hij gezien zijn leeftijd comfortabeler wil zitten, dan kom je eerder uit op een maatje groter!
Ander krijg je zeker een gigantische spacertoren!

Tja, en een groter frame is de bovenbuis dus ook langer en ga je gestrekt zitten dus ook niet echt comfortabel.
Als het de CAAD 10 zou moeten worden zou ik ook eerder voor een 58 of 56 frame gaan en dan mogelijk een omgekeerde stuurpen.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 okt 2012 19:50
door colnagofreak
dickw schreef:
Als het de CAAD 10 zou moeten worden zou ik ook eerder voor een 58 of 56 frame gaan en dan mogelijk een omgekeerde stuurpen.
Mijn advies was ook 58 cm, ook een omgekeerde stuurpen vind ik persoonlijk al een kunstgreep en bovendien lelijk!
Als je zoiets moet toepassen heb je naar mijn mening een fiets gekozen met een verkeerde geometrie die niet bij jou past, je kan dan beter op zoek gaan naar een merk met een langere balhoofdbuis.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 okt 2012 20:17
door dicke
TS: Gezien de maatvoering is een Synapse (56/58) wellicht ook nog een optie?
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 okt 2012 20:31
door timo2.0
colnagofreak schreef:Het mooiste vind ik zelf om uit te komen op een stuurpen van 12 cm.
Hangt dat niet helemaal af van het stuur dat je kiest?
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 okt 2012 21:22
door wasbeer2006
timo2.0 schreef:colnagofreak schreef:Het mooiste vind ik zelf om uit te komen op een stuurpen van 12 cm.
Hangt dat niet helemaal af van het stuur dat je kiest?
Ja onder andere en wel van meer dingen. Ik ben het er wel mee eens dat 11/12 het mooiste staat en het fijnste rijd. Maar ook dat is persoonlijk.
Daarnaast moet dat ook maar net bij je lichaamsverhoudingen passen. Hetzlefde geld voor het aantal spacers. Altijd een hoop met een grote mond max 2 cm spacers, als je dan met een drop van 12cm zit heb je recht van spreken. Maar de meeste die dat roepen hebben dwerge beentjes en zitten nog onder de 10cm. Een afstelling is zo afhankelijk van je lichaamsverhoudingen.
Ik had graag een supersix gereden, maar ik moet me dan in zulke rare bochten vringen met 185 en een bbl van 91cm. Dat ik voor de duitse kortere bovenbuis ben gegaan. Scheelde ook nog wat geld

Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 okt 2012 21:32
door colnagofreak
wasbeer2006 schreef:
Ik had graag een supersix gereden, maar ik moet me dan in zulke rare bochten vringen met 185 en een bbl van 91cm. Dat ik voor de duitse kortere bovenbuis ben gegaan. Scheelde ook nog wat geld

Dat was precies wat ik al eerder zei volgens mij als je kunstgrepen moet uitvoeren om je frame passend te maken
colnagofreak schreef:
Als je zoiets moet toepassen heb je naar mijn mening een fiets gekozen met een verkeerde geometrie die niet bij jou past.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 okt 2012 21:51
door wasbeer2006
colnagofreak schreef:wasbeer2006 schreef:
Ik had graag een supersix gereden, maar ik moet me dan in zulke rare bochten vringen met 185 en een bbl van 91cm. Dat ik voor de duitse kortere bovenbuis ben gegaan. Scheelde ook nog wat geld

Dat was precies wat ik al eerder zei volgens mij als je kunstgrepen moet uitvoeren om je frame passend te maken
colnagofreak schreef:
Als je zoiets moet toepassen heb je naar mijn mening een fiets gekozen met een verkeerde geometrie die niet bij jou past.
Ik kon de verleiding weerstaan en heb voor een cube gekozen.

Ik zal de laatste zijn die zegt dat het mooier is, dat is absoluut de zwart witte supersix, maar qua rijden en kwaliteit zijn ze redelijk gelijk en het scheelde zo,n 600 euro.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 04 okt 2012 22:46
door Dagmar
colnagofreak schreef:dickw schreef:
Als het de CAAD 10 zou moeten worden zou ik ook eerder voor een 58 of 56 frame gaan en dan mogelijk een omgekeerde stuurpen.
Mijn advies was ook 58 cm, ook een omgekeerde stuurpen vind ik persoonlijk al een kunstgreep en bovendien lelijk!
Als je zoiets moet toepassen heb je naar mijn mening een fiets gekozen met een verkeerde geometrie die niet bij jou past, je kan dan beter op zoek gaan naar een merk met een langere balhoofdbuis.
Hebben jullie eventueel een tip welk merk een langere balhoofdbuis heeft?
i.e.g bedankt voor het meedenken, tis allemaal niet zo makkelijk heb ik gemerkt...
de lengte van de bovenbuis is bij maat 58--> 57,5 cm nog altijd kleiner dan de berekening (58-59)!
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 05 okt 2012 07:36
door gt56
Dagmar schreef:colnagofreak schreef:dickw schreef:
Als het de CAAD 10 zou moeten worden zou ik ook eerder voor een 58 of 56 frame gaan en dan mogelijk een omgekeerde stuurpen.
Mijn advies was ook 58 cm, ook een omgekeerde stuurpen vind ik persoonlijk al een kunstgreep en bovendien lelijk!
Als je zoiets moet toepassen heb je naar mijn mening een fiets gekozen met een verkeerde geometrie die niet bij jou past, je kan dan beter op zoek gaan naar een merk met een langere balhoofdbuis.
Hebben jullie eventueel een tip welk merk een langere balhoofdbuis heeft?
i.e.g bedankt voor het meedenken, tis allemaal niet zo makkelijk heb ik gemerkt...
de lengte van de bovenbuis is bij maat 58--> 57,5 cm nog altijd kleiner dan de berekening (58-59)!
Cannondale ! > Synapse !, werd hier al geschreven
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 05 okt 2012 07:46
door colnagofreak
Andere vraag, heb je geen vergelijkingsmateriaal zoals je huidige fiets?
58-59 voor de bovenbuis vind ik gezien je lengte fors, hou er rekening mee dat je dan vrij gestrekt kom te zitten.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 05 okt 2012 08:08
door jakkel
Ik begrijp altijd dat gedoe over die bovenbuis lengte niet. Ik heb m'n originele 90 mm exemplaar vervangen door een 120 mm stuurpen. Zo verleng je eigenlijk de bovenbuis van bijvoorbeeld een maatje 52, naar die van een 56.
Re: Cannondale topic
Geplaatst: 05 okt 2012 08:18
door dickw
jakkel schreef:Ik begrijp altijd dat gedoe over die bovenbuis lengte niet. Ik heb m'n originele 90 mm exemplaar vervangen door een 120 mm stuurpen. Zo verleng je eigenlijk de bovenbuis van bijvoorbeeld een maatje 52, naar die van een 56.
En klots je lekker met je knieƫn tegen je stuur.