Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
jasperr
- Forum-lid
jasperr
20 mei 2011 20:13
@perrush; Je hebt je vraag over het gewicht in 2 topics tegelijk gesteld. In het andere topic had ik hier antwoord over gegeven, maar daar heb je niet meer naar gekeken volgens mij, dus plaats ik hier mijn antwoord ook wel even.
Dat opgegeven gewicht zal best wel kloppen. Mijn Canyon Ultimate AL uit 2008 (maat 56) had als opgegeven gewicht 7,5 kg en dit klopte ook. Canyon weegt namelijk de maatjes 58 als ik het goed heb.
En met de stijfheid zit het wel goed. De Ultimate AL is een van de stijfste frame's op de markt.
Veel plezier met je nieuwe fiets iig en nu wel rechtop blijven.
-
perrush
- Forum-lid
perrush
20 mei 2011 21:47
@ Jasperr : klopt, mag ik eigenlijk niet doen (dezelfde vraag in 2 topics), dat maakt het niet echt overzichtelijk. We zullen zien als hij hier komt. Zou normaal 7.25kg moeten wegen.
@ All : ff een ander vraagje. Ik veronderstel dat ik de zadelpen van Canyon (VCLS) wel kan vervangen door een ander model. Ik zelf dacht aan een 3T LTD (115 gram lichter en niet duurder). Of is die zadelpen van Canyon iets speciaals en dus de moeite om te behouden ?
edit : nog een 2° vraagje. Iemand een idee hoeveel de offset van die zadelpennen van Canyon is ? De zitbuis van Canyon staat rechter dan die van mijn (ex-)Scott en daar staat het zadel al redelijk ver naar achter. Dit zou daarom wel eens een probleem kunnen worden.
-
jasperr
- Forum-lid
jasperr
21 mei 2011 01:40
Haha, ik vind het iig geen probleem hoor.
Je kan hem inderdaad gewoon vervangen voor een andere zadelpen met dezelfde diameter. (27,2 mm)
Die zadelpen van Canyon schijnt inderdaad wel speciaal te zijn door de gebruikte basaltvezels in het carbon. Dit zou moeten zorgen voor meer demping. Of je het merkt, geen idee.
De offset zou ik niet weten.
-
perrush
- Forum-lid
perrush
26 mei 2011 00:01
Verleden week woensdag online besteld, vandaag voor de deur ... dat ging iig vlot
[img=
http://www.pbase.com/perrush/image/135015197.jpg]
Maar aan fietsen zijn we nog niet toe vrees ik. Ten eerste zit ik ook met een opening van een
3-tal mm tussen balhoofd en vork. Ik veronderstel dat ik sowieso een retourtje Heerlen mag doen.
edit : ff precies gemeten. De opening is maar 1.5mm. Als dit technisch geen problemen geeft mag het voor mij zo blijven.
[img=
http://www.pbase.com/perrush/image/135015200.jpg]
Ik heb ook te weinig drop. Ik dacht dat Canyon hun stuur bijna rechtstreeks op het balhoofd zetten. Maar nu zie ik hier nog 1.5cm spacers zitten ... Ik hoop dat die nog weg kunnen. Kan ik die zelf verwijderen ? Is dat plastic kapje bovenaan te verwijderen ? Ik krijg er dat niet direct af en durf ook niet te veel kracht zetten.
[img=
http://www.pbase.com/perrush/image/135015202.jpg]
Als het stuur 1 of 1.5cm gezakt is moet ik nog eens nameten, maar heel waarschijnlijk heb ik een 1 cm langere stuurpen nodig. Ik denk dat je die in Heerlen kon omruilen ?? Kan je daar evt. ook een andere zadelpen kopen ??
-
perrush
- Forum-lid
perrush
26 mei 2011 11:56
-snel reageren werkt blijkbaar niet (altijd ?) -
2° keer dan.
Heb het topkapje eraf gekregen en de spacers er tussenuit gedaan. Nu zit ik dus wel lang genoeg met de goede drop en heb ik geen langere stuurpen nodig.
Afgezien van de opening tussen balhoofd en vork lijkt me dus alles inorde.
-- bedankt voor de link joep --
-
jasperr
- Forum-lid
jasperr
26 mei 2011 12:20
Het is hier al eens vaker voorbij gekomen dat iemand zo'n kier had tussen vork en frame. Die persoon kreeg volgens mij een nieuwe vork.
Ik zou gewoon even die foto naar Peter van Canyon Benelux sturen. Kijken wat hij dan zegt.
-
perrush
- Forum-lid
perrush
26 mei 2011 19:50
Net mail van Peter terug gehad. Zij aanzien een opening van tot 1.5mm als normaal. Voor stabiliteit of garantie is dit geen probleem. Enkel esthetisch. Voor mij het zo blijven dan

-
jasperr
- Forum-lid
jasperr
26 mei 2011 19:59
Heb je de foto ook meegemaild dan?
-
perrush
- Forum-lid
perrush
26 mei 2011 21:55
jasperr schreef:Heb je de foto ook meegemaild dan?
heb ff in de verzonden items moeten gaan kijken, maar ik zie dat ik dat vergeten ben (was dat nochtans van plan).
Nu denk ik wel dat de omschrijving " tussen voorvork en balhoofd een opening van 1.5mm " duidelijk is.
De reply van Peter was : "wij hanteren voor de speling een max. van 1,5mm in principe voldoet uw fiets dus aan de gestelde marge."
Ik denk wel dat hij het begrepen had. En zelf zit ik er zo niet mee in, het valt zelfs niet echt op als je zelf recht staat.
-
jasperr
- Forum-lid
jasperr
27 mei 2011 00:02
Ik zou er niet mee kunnen leven, maar ik ben dan ook een perfectionist. :p
Als jij er geen last van hebt, wie ben ik dan?

-
bmwpower
- Forum-lid
bmwpower
27 mei 2011 00:14
Maar daar gaat toch vuil tussen zitten?? Ik zou zeker even protest maken en de foto mee mailen..
Freude am Fahren
Giant TCR 1 '11