Pagina 28 van 31

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 23 mei 2021 18:20
door Nee_Nee
het artikel over de ideale fietsgebieden in Italië vond ik nogal matig. Per gebied/berg een magere alinea en alle gebieden samen op niet meer dan een dubbele pagina.
In een 'Duits vergelijkbaar tijdschrift' kreeg ik een compleet reisverhaal van een reis door Italië van Noord naar Zuid v.v. voorgeschoteld, verdeeld over meerdere pagina compleet met beelden, informatie, overnachtingen, kaarten en een download link. Interessant voor nieuwkomers, coronafietsers, sofa-fietsers en vakantiefietsers.

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 23 mei 2021 20:17
door bakboord1
Ieder zijn menig. Ik vond die anwb sfeer verslagen van fietsvakanties nu juist weer helemaal niets.

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 18 jun 2021 13:29
door fiedoo
Nee_Nee schreef: 23 mei 2021 18:20 het artikel over de ideale fietsgebieden in Italië vond ik nogal matig. Per gebied/berg een magere alinea en alle gebieden samen op niet meer dan een dubbele pagina.
In een 'Duits vergelijkbaar tijdschrift' kreeg ik een compleet reisverhaal van een reis door Italië van Noord naar Zuid v.v. voorgeschoteld, verdeeld over meerdere pagina compleet met beelden, informatie, overnachtingen, kaarten en een download link. Interessant voor nieuwkomers, coronafietsers, sofa-fietsers en vakantiefietsers.
ik denk dat ook een paar ledenpaginas met verhalen en beschrijvingen van (minder bekende) reisdoelen een verademing zou zijn en eventueel een pagina met "uw mening".
Het is inderdaad zo dat enkel nieuwkomers (en dan nog) nog enige behoefte hebben aan info over de col du tourmalet, galibier of ventoux wegens al 20 maal gepubliceerd en overtal aan info op het web. Een huidig interessant thema lijkt mij parcours met gravelwegen , dat is "in" momenteel en de toevloed aan e-bikes zal toch ook "fiets" niet ontgaan zijn hoop ik.
Maar het zal wel zijn zoals in de politiek:" graag horen wij uw mening maar aan het eind doen wij toch onze eigen goesting (zin) en gebruiken wij ons eigen idee".

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 29 nov 2024 21:47
door Gerwin89
Als ik nu een jaar abonnement afsluit voor 60 euro...
En het abonnement loopt automatisch door staat er, wat ga je dan na het 1e jaar betalen?
Weer 60 of de volle mep?
En betaal je dat dan weer jaarlijks of maandelijks?

Allemaal niet echt duidelijk.

https://www.mijnmagazines.nl/promo/HWXE ... R8QAvD_BwE

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 30 nov 2024 11:36
door Edwin
Als je nu het abonnement voor 60 euro kiest, wordt dat over een jaar automatisch omgezet in een jaarabonnement. Die betaal je ook per jaar. Uiteraard kunt je ook gewoon opzeggen over een jaar, dan wordt je abo niet verlengd. Na dat eerste jaar zijn jaarabonnementen gewoon tussentijds opzegbaar, het resterende bedrag wordt dan teruggestort.

Ik heb net de nieuwe aboprijzen voor 2025 doorgekregen. Een jaarabonnement gaat 105 euro kosten. Daarvoor ontvang je 12 edities Fiets Magazine, 2x een A5 bijlage (30 pagina's bij #5 en #9), de Grand Depart Special met info over de Tour de France bij #6. Bij #11 krijg je dan ook nog een Trainings & Voedingsgids van 72 pagina's (die gaan we misschien nog wijzigen in een Gravelspecial).

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 30 nov 2024 21:58
door tom de groot
Eigenlijk waar de eerste post mee is gestart is dat nog steeds hetzelfde? Zijn het objectieve testen/verhalen of is het een reclame blaadje? Merken die betalen om genoemd te worden in een artikel. Op een gegeven moment bij de fiets testen zat alles tussen de 7.8 en de 8. Toen ben ik gestopt met lezen.

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 01 dec 2024 14:32
door Edwin
Mooie vraag, waar altijd discussies over ontstaan. Ik maak er een lang antwoord van.

Fiets is nooit een reclameblaadje geweest. Ik werk al 18 jaar bij het blad, waarvan de laatste 3 als hoofdredacteur. Ik denk dat wij misschien nog het enige magazine zijn dat niet betaald krijgt voor reviews. Ik kan me nog herinneren dat een ex-collega nadat hij bij ons wegging zelf producten in de fietsbranche ging verkopen. Hij was stomverbaasd dat één van onze concullega's zei geen mankracht voor een review te hebben. Hij mocht de review zelf schrijven en dan stuurden ze hem wel een factuur voor het plaatsen. Daar beginnen wij niet aan. Er zijn altijd mensen die beweren dat we wel betaald krijgen voor reviews, als ik vraag om voorbeelden blijft het altijd stil. Kan ook niet anders, want het gebeurt gewoon niet.

Volgende week mag ik weer bij een fabrikant op het matje komen omdat ze niet blij zijn met een review van een van onze redacteuren. Zo hebben we geregeld discussies en willen merken soms ook niet met ons samenwerken. Zo hebben we een aantal jaar geen Specialized testfietsen gekregen, daar werken we nu weer fijn mee samen. Misschien wel te fijn, als ik het podcast topic lees :lol: . Op dit moment willen de verdelers van De Rosa en Wilier niet meewerken, Futurumshop heeft een poosje niet mee willen doen en zo is er altijd wel wat reuring.

Wat we wel (en steeds vaker) doen is ons laten betalen voor extra aandacht. Dan plaatsen we de review sneller door op onze website, noemen hem in de nieuwsbrief en plaatsen extra content op onze social media kanalen. Dat is de vervanger geworden van de papieren advertentie, die steeds minder merken willen. In mijn begintijd hadden we vaak bijna 40 advertenties op 140 pagina's. Nu zijn dat er soms maar 2 op 100 pagina's.

Over die cijfers uit de reviews, die zijn nog steeds meestal tussen de 7.5 en 8.5. Niet zo gek, want er worden geen slechte fietsen meer gemaakt en we nemen de prijs mee in de waardering. Zo komt een betaalbaardere fiets met mindere specs vaak rond hetzelfde eindcijfer als een topfiets met een dikke verkoopprijs. Ik hoop en ga er vanuit dat de meeste lezers ook alle tekst die daarvoor komt lezen en zo een goed idee van de geteste fiets krijgen. Dat eindcijfer moet je denk ik vooral zien als het gevoel dat de redacteur bij de fiets had. Stuurgedrag en bouwkwaliteit zijn lastig in objectieve waardes te gieten.

De meeste van die cijfers zijn dan ook hartstikke subjectief, er valt nu eenmaal niet zoveel meer te meten aan een frame. Vroeger had je nog superslappe frames en wielen, in de staal en alu tijd. Nu zit dat allemaal heel dicht bij elkaar. Meten doen we dan ook niet meer, het voegde te weinig toe in verhouding tot de tijd die het kost om een fiets met geïntegreerde leidingen uit elkaar te halen. Onze redacteuren zijn meer dan ervaren. Ze rijden op tientallen fietsen per jaar en hebben er altijd een paar tegelijk in de schuur staan. Dat maakt dat ze veel beter kunnen vergelijken dan de gemiddelde amateurfietser en dat hun mening echt wel iets toevoegd. Dat is in ieder geval mijn gevoel erbij.

Samengevat: We proberen iedere maand met een leuk, gevarieerd en inspirerend magazine te komen. Met een gezonde mix van race, gravel en mtb. Met reviews, tips, training&voeding, kleding&accessoires, human interest, reizen en evenementen. Onze abonnee's blijven gemiddeld 7 jaar lid. Dat is heel lang. Daarna heb je het denk ik allemaal wel een keer langs zien komen. Neemt overigens niet weg dat we ook abonnees hebben die al meer dan 30 jaar een abonnement hebben (en dat er mensen zijn die het een jaartje proberen en het dan voor gezien houden).

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 01 dec 2024 15:04
door Lcsmet
Gerwin89 schreef: 29 nov 2024 21:47 Als ik nu een jaar abonnement afsluit voor 60 euro...
En het abonnement loopt automatisch door staat er, wat ga je dan na het 1e jaar betalen?
Weer 60 of de volle mep?
En betaal je dat dan weer jaarlijks of maandelijks?
Net zoals bij heel wat andere zaken krijg je als " nieuwe" klant extra voordelige voorwaarden.
Na de eerste periode ben je een "trouwe" klant en krijg je meestal niets meer.
Strava, om de internetoperatoren niet te noemen, werkt ook zo.
Je kan dus best voor de initiële periode afloopt, opzeggen en dan terug "nieuwe" klant met alle daarbij horende voordelen te worden :)

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 02 dec 2024 14:17
door Se7en
Mits dat werkt. Vaak zit er een clausule in dat je een x-aantal maanden tot jaar geen klant mag zijn geweest om gebruik te maken van de voordelen.

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 02 dec 2024 14:37
door leon1
Lcsmet schreef: 01 dec 2024 15:04
Na de eerste periode ben je een "trouwe" klant en krijg je meestal niets meer.

Bij Fiets geven ze toch regelmatig iets weg onder bestaande leden? Wat ik trouwens heel netjes vind! Zo zouden alle tijdschriften het moeten doen.

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 02 dec 2024 15:43
door rikkert
Dat doen heel tijdschriften. Soms een aantal nummers van een ander tijdschrift uit dezelfde stal bijvoorbeeld. Ik moet bekennen dat bij mij de tijdschriften allemaal de deur uit zijn, zelfs de Donald Duck (tot ontsteltenis van jrs van 20 en 18 :-))

Ik behoorde wat Fiets betreft bij de mensen die na 7 jaar het wel gelezen hadden, daarna opgezegd.

Ik denk toch dat kranten en tijdschriften hun modellen wat aan moeten passen: ik lees de krant fysiek op zaterdag, en de rest van de week mag ik online lezen, wat ik dus niet doe (online krant vind ik niks, teveel tekst voor scherm). Maar ik betaal er wel voor, ik lees alleen online vluchtig als ik op vakantie ben. Maar als ik dan vraag om een optie om alleen een fysieke krant op zaterdag, dan kan dat niet. En er zijn vrij veel mensen in mijn omgeving die dat ook zouden willen. Ik neig er nu naar op de krant helemaal op te zeggen. Dan hebben ze niks.

Re: Magazine een grote teleurstelling...

Geplaatst: 02 dec 2024 19:35
door daniel1975
Ik heb de krant daarom opgezegd. Zaterdagkrant had ik de tijd voor, de overige 5 dagen was koppensnellen. Geen tijd om écht te lezen.