Pagina 270 van 1905
Geplaatst: 12 mei 2011 20:48
door foosho
Bij Canyon is het altijd functie boven design (en in het geval van de AL/CF gaat dat imo samen), maar ik hoop toch dat die achtervork wat hoger gaat komen

Dit kleurenschema vind ik ook niet fantastisch (de matte wel), maar over smaak valt niet te twisten.
Anyway, veel plezier er mee!
(en idd ff je stuur draaien)
Geplaatst: 17 mei 2011 12:10
door barek
Mooie fiets die Aeroad.
Hey, ik heb net men Canyon ultimate cf slx met een stuurpen lengte 110mm thuis aangekregen, graag zou ik deze willen vervangen door een kortere (ook van Ritchey) stuurpen.
Maar omdat het niet een klassiek headset is met een dopje langsboven op, weet ik niet direct hoe ik hieraan moet beginnen…
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie ook een kleine inbus vijs zitten langs de zijkant… (is die om de speling weg te nemen?)
Hoe kan ik dus de huidige stuurpen demonteren en vervangen door juist dezelfde maar kortere stuurpen.
Alvast bedankt.
Geplaatst: 17 mei 2011 13:01
door yoda
Dat kleine inbus is idd om de speling weg te nemen. Als je de stuurpen monteert en op goed op moment zet en je draait dan het kleine inbusje totdat je weerstand voelt. Demonteren is dus gewoon een kwestie van je stuurpen losdraaien. Het capje boven op komt dan ook gewoon los. Werkt echt heel makkelijk.
Geplaatst: 17 mei 2011 13:27
door barek
Ok, ik zal het van 't weekend eens proberen. Moet eerst nog de stuurpen kopen...

Geplaatst: 17 mei 2011 14:52
door petta
je kan ze binnen de maand ook gewoon gratis omruilen bij canyon.

Geplaatst: 17 mei 2011 22:54
door martijntijn
Het is trouwens geen inbus, maar Torx T6.
Geplaatst: 18 mei 2011 00:54
door perrush
na mijn 'blooper' afgelopen weekend overweeg ik een Ultimate Al als wedstrijdfiets te kopen. Ik ben echter nogal een weight weenie (nadruk op weenie

)
Nu vraag ik me af of het opgegeven gewicht van een Ultimate Al frame + vork (1280 gram + 295 gram) ook klopt ? Ik vind het zelf nogal aan de hoge kant, maar als het niet meer is kan het misschien nog door de beugel

Geplaatst: 20 mei 2011 13:31
door barek
Ik heb het gisteren even bekeken, als ik de stuurpen vervang moet ik zelfs niet aan die kleine torx komen vermoed ik... 2 inbusjes losmaken en ik kan de stuurpen vermoedelijk zo omhoog trekken...
Geplaatst: 20 mei 2011 14:56
door ponsteen
Wat is er aan de hoge kant aan een alu frame van 1280 gram? En een vork van minder dan 300 gram is gewoonweg sensationeel laag. Veel topmerken kunnen zo'n vork niet eens maken als ze zouden willen. Of maak je een grapje?
Geplaatst: 20 mei 2011 15:25
door xytras
ponsteen schreef:Wat is er aan de hoge kant aan een alu frame van 1280 gram? En een vork van minder dan 300 gram is gewoonweg sensationeel laag. Veel topmerken kunnen zo'n vork niet eens maken als ze zouden willen. Of maak je een grapje?
+1 Komt er nog bij dat als je natuurlijk je frame afmonteert met een doordeweekse groep en dito wielen je onmogelijk een lichte racer kan maken!
Geplaatst: 20 mei 2011 19:09
door joren_verschaeve
Heb zelf een ultimate al (wel maar maatje 52) afgemonteerd met dura ace 7800/7900 mengeling en ksyrium elite. Samen gok ik ergens rond de 7,4 kg. Moest ik willen kan er zeker hier en daar nog wat van af (bv. zadel of stuur). Moet wel zeggen dat het een absoluut goede wedstrijdfiets is, reageert zeer vinnig en stuurt strak.
Als weight weenie best dan wel opteren voor zo'n geanodiseerd frame, weegt iets minder.
Geplaatst: 20 mei 2011 19:40
door perrush
@ ponsteen : voor een alu frame is 1280 idd normaal. Als je het in zijn geheel bekijkt tussen alle fietsen blijft het toch één van de zwaardere opties. Maar als dat gewicht uiteindelijk klopt is het zeker nog te doen. Dan kom je met hoge velgen rond of onder de 7.5 kg. Nog altijd meer dan mijn scott, maar iig onder de 8kg (psychologische grens ??)
Belangrijker evenwel is dat hij stijf is (waar heb ik dat nog gehoord ?? lol ) en dat zou hij zijn heb ik gelezen. Dus we zien wel.