Pagina 266 van 314
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 24 sep 2019 16:28
door jva
Ik ben aan het uitkijken om carbonwielen te kopen met een goed compromis van licht en aero. Op vandaag rij ik nog met velgremmen, maar bij een volgende fiets (wanneer weet ik nog niet) zou dit wel eens met schijfremmen kunnen zijn.
Ik ken een wielenbouwer die zelf de naven en velgen inkoopt en daarom mijn vraag : 1. wat is er tegen om een naaf te gebruiken voor schijfremmen en een velg voor velgremmen, zodat de (dure) wielset voor beide fietsen gebruikt kan worden ,
2. In het kader van aerodynamica, wat is in termen van afnemende belangrijkheid de keuze van de velghoogte, aantal spaken, platte spaken (sapim cx), en het niet aanwezig zijn van spaaknippels (verborgen in de velg)
alvast dank bij voorbaat aan de reageerders
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 24 sep 2019 17:17
door havana
Geen idee of dat bestaat, maar let in ieder geval op het spaakpatroon. Wielen voor schijfremmen mag je niet radiaal inspaken.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 24 sep 2019 18:51
door TL@
Dat gaat niet lukken want schijfremmen wil zeggen steekassen (op een nieuwe frame dan) en (achteraan) is de naaf een stuk breder bij schijfremmen.
Je kan wel velgrem velgen laten spaken met de naven die je nu nodig hebt en wanneer je een nieuwe fiets koopt, de velgen opnieuw laten spaken met andere naven.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 24 sep 2019 18:53
door scottpch
Inbouwbreedte van de naaf van schijfremwielen is breder dan de naaf van velgremwielen...
Gaat dus niet passen.
Ah, TL was me net voor.

Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 24 sep 2019 21:14
door Lars.
Er bestaan naven waarvan de endcaps te vervangen zijn. Hierdoor kun je de inbouwbreedte en de steekasdiameter aanpassen. Ik ken dit vanuit het mountainbiken. Bij die naven is de minimale inbouwbreedte achter evengoed 135 mm (te breed voor een racefiets). Maar t is de moeite waard om eens te informeren bij je wielenman.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 26 sep 2019 16:40
door PietH
Spin on these wheels maakt wielen die zowel in disc- als rimbrake fietsen zouden moeten passen:
https://ridefullgas.com/revo/ Ik heb er geen ervaring mee, maar het is blijkbaar mogelijk.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 26 sep 2019 22:24
door scottwilko
Buiten de naafbreedte om lijkt het mij geen probleem. Ik heb jarenlang met een dergelijke set gereden op de MTB.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 07 okt 2019 20:10
door hamersteen
Ik heb op amazon.de carbon velgen van het merk Flashfox gezien. Niet duur en ruime keuze in afwerking en afmetingen. Heeft iemand ervaring met dit merk?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 15 okt 2019 04:09
door Baslammers12
Hallo,
Heeft iemand ervaring met csc wielen Carbon-alu met dt 350 naaf? Ik las namelijk dat er alleen problemen zijn met de naaf, vandaar dat ik er dan dt350 op wil laten zetten. Samen zal het komen op een prijs van $529.-. Is dat een goede deal?
M.v.g. Bas
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 01 nov 2019 20:50
door hamersteen
hamersteen schreef: ↑07 okt 2019 20:10
Ik heb op amazon.de carbon velgen van het merk Flashfox gezien. Niet duur en ruime keuze in afwerking en afmetingen. Heeft iemand ervaring met dit merk?
Stoute schoenen aangetrokken en deze velgen besteld. Inclusief verzendkosten €297,- Dure gok? Ach, we zien wel.
Deze week ga ik de wielen opbouwen met DT Swiss 350 naven en Sapim CX spaken.
Ik ben benieuwd.
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 07 nov 2019 10:26
door poeperman
Iemand ervaring met de carbon clinchers van Sakya Carbon op aliexpress?
Re: Carbon clinchers uit China vragen
Geplaatst: 15 nov 2019 10:24
door poeperman
besteld en 12 dagen later geleverd. Zien er op het eerste zicht prachtig afgewerkt uit, maar dit weekend volgt een grondige inspectie.
dat wordt een lekkere Gazelle Champion Mondial!