Klachten, vragen, suggesties...doe 't hier.

Forum problemen lijstje

4kids
Forum-lid

4kids 13 jun 2011 19:56

Misschien ligt het aan mij maar ik moet toch erg wennen aan het nieuwe forum:
- voorheen zag je de laatste paar berichten staan waardoor je op het idee kwam om daar eens op te reageren. Nu moet je bewust naar een topic gaan. Het eerst vond ik veel handiger.
- De letters zijn wel erg klein
- Ik kan niet snel naar de laatste pagina. Eerst naar het betreffende topic en dan pas klikken naar de laatste pagina.

Misschien doe ik iets fout maar dan hoor ik het graag.

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 13 jun 2011 20:18

4kids schreef:Misschien ligt het aan mij maar ik moet toch erg wennen aan het nieuwe forum:
- voorheen zag je de laatste paar berichten staan waardoor je op het idee kwam om daar eens op te reageren. Nu moet je bewust naar een topic gaan. Het eerst vond ik veel handiger.
- De letters zijn wel erg klein
- Ik kan niet snel naar de laatste pagina. Eerst naar het betreffende topic en dan pas klikken naar de laatste pagina.

Misschien doe ik iets fout maar dan hoor ik het graag.
In het begin van het forum (forumoverzicht, net boven de rode balk) staan drie mogelijkheden:
* Toon onbeantwoorde berichten • Toon nieuwe berichten • Toon actieve onderwerpen
De tweede en de derde mogelijkheid zijn alternatieven voor de laatste paar berichten.

Voor de laatste pagina staan er toch bij ieder onderwerp juist nu prachtig de paginanummers vermeld (bijv. 1 ... 164, 165, 166).
Het hoogste cijfer is gelijk de laatste pagina!

Le Grimpeur
Forum-lid

Gebruikersavatar Le Grimpeur 13 jun 2011 20:23

En als je in de kolom 'Laatste bericht' klikt op het 'vierkantje met het pijltje rechtsonder' (staat naast de naam van de auteur) ga je zelfs direct naar het laatste bericht op de laatste pagina. Handig toch?
60 x Ventoux

ArVee
Forum-lid

Gebruikersavatar ArVee 13 jun 2011 22:06

Als de kolombreedte nu smaller wordt gemaakt, dan is het gedeelte "wit" ook een stuk minder doordat de teksten dichter bij elkaar staan.
Misschien de lettertjes nog wat groter maken dan komt het al een heel eind in de goede richting ;)
Bijvoorbeeld het Wielertoerist.nl forum is ook een stuk smaller.
Eerlijk gezegd vond ik het in het begin ook flink wennen, maar na een tijdje gaat het goed,
inderdaad zoals al meer gezegd, zal het ook een tijdje gewenning nodig hebben en aan de "kinderziektes" wordt volgens mij aan gewerkt.
Bikers are not alone

marcvmegroot
Forum-lid

marcvmegroot 14 jun 2011 08:20

Op het oude forum zat onderaan een knop: stel alles in als oud.
Nu moet ik steeds alle bladzijden terug schakelen voor ik Re boven de knop :markeer forums als gelezen

Zou het niet handiger zijn om gewoon rechtsboven o.i.d. deze knop te behouden.

Marc
people are strange when you\'re a stranger

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 14 jun 2011 15:40

Ik heb mijn hele Postvak in opgeschoond. Toch blijft er staan "Map 16% vol (8 van de 50 berichten opgeslagen)" terwijl er geen berichten meer zichtbaar zijn.

Hoe op te lossen?
What makes the boat go faster?

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 14 jun 2011 16:28

Kan er niet een vinkje bijkomen 'Vink automatisch het vinkje automatisch inloggen aan"? : ) Oftewel, automatisch inloggen werkt bij mij niet op meerdere PC's, allen met Firefox 3.6.xx.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 14 jun 2011 17:53

marcvmegroot schreef:Op het oude forum zat onderaan een knop: stel alles in als oud.
Nu moet ik steeds alle bladzijden terug schakelen voor ik Re boven de knop :markeer forums als gelezen

Zou het niet handiger zijn om gewoon rechtsboven o.i.d. deze knop te behouden.

Marc
1x linksboven op Forumoverzicht klikken en dan gewoon rechtsboven. Is iets minder omslachtig dan wat jij voorstelt.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 15 jun 2011 08:13

Na het posten van een reactie of nieuw topic krijg ik nog steeds een niet bestaande pagina.

Kan iemand van Fiets of één van de mods bevestigen dat dit niet aan mij ligt en dat hier aan gewerkt wordt? Lijkt me toch betrekkelijk eenvoudig op te lossen.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 15 jun 2011 08:46

Er worden nu al genoeg probleempjes met het nieuwe forum gemeld.
Wat en wanneer kunnen we hier een oplossing voor verwachten?

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 15 jun 2011 09:05

havana schreef:Na het posten van een reactie of nieuw topic krijg ik nog steeds een niet bestaande pagina.

Kan iemand van Fiets of één van de mods bevestigen dat dit niet aan mij ligt en dat hier aan gewerkt wordt? Lijkt me toch betrekkelijk eenvoudig op te lossen.
Heb ik ook en heb ik al eerder hier gemeld.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 jun 2011 09:38

theov schreef:Er worden nu al genoeg probleempjes met het nieuwe forum gemeld.
Wat en wanneer kunnen we hier een oplossing voor verwachten?
Edwin zit de IT heren achter de kont aan, maar wij zijn volledig afhankelijk van hun werktempo. Het meeste zou niet heel veel tijd moeten kosten om te repareren, maar er zitten ook een aantal tijdrovende klusjes bij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gesloten