Pagina 27 van 27

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 30 okt 2025 12:31
door rikkert
fatmodul schreef: 30 okt 2025 09:56 Je kan er wel over mekkeren, maar als je peanuts betaalt, dan krijg je nu eenmaal monkeys. Het is het resultaat van een systeem waar we zelf voor kiezen.
Dat klopt, maar helaas kiest de webshop voor de verzender. Ik zou graag zelf willen kiezen. Daarom gaat het ook nooit naar mijn huis, want dan gaat het altijd mis, bij het pakketpunt niet. Helaas is het pakketpunt van dhl aan de overkant ermee gestopt.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 30 okt 2025 12:33
door leon1
Het wisselen van de pakketpunten kun je wel bijna een apart topic voor openmaken. Ik heb het toch al een aantal keer meegemaakt dat je nietsvermoedend een pakket wil afgeven om vervolgens te horen te krijgen dat ze voor die leverdienst geen pakketpunt meer zijn.....

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 30 okt 2025 14:06
door Se7en
Pushmelding van PostNL: ‘groot pakket onderweg, zorg dat je thuis bent’

Ja, dat ben ik dus niet. Daarom koos ik voor een PostNL punt. Maar ja als zij dan eigenhandig de keuze maken toch thuis te komen met dat pakket mogen ze er meerdere keren mee sjouwen.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 30 okt 2025 14:54
door Lcsmet
daniel1975 schreef: 30 okt 2025 07:57 ............
Ohnee, tussen 18:30-19:00 dochterlief opgehaald. Oftewel, die doos heeft daar dik 4 uur gestaan.
...........
Waarom ga je dan bij thuiskomst om 19:00 niet direct eens kijken, dan had diezelfde doos maximum 30 minuten buiten gestaan.
Want wat is het alternatief? De bezorger belt aan, niemand doet open en hij neemt het pakket terug mee.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 30 okt 2025 14:59
door Lcsmet
leon1 schreef: 30 okt 2025 12:33 Het wisselen van de pakketpunten kun je wel bijna een apart topic voor openmaken. Ik heb het toch al een aantal keer meegemaakt dat je nietsvermoedend een pakket wil afgeven om vervolgens te horen te krijgen dat ze voor die leverdienst geen pakketpunt meer zijn.....
Ik vind het niet zo vreemd dat heel wat pakketpunten er na enige tijd mee stoppen.
Ik was deze week in een pakketpunt en zag daar een stapel toiletpapier van misschien wel 1/2m³ bijeengehouden met tape, staan voor afhaling.
Als ik kijk wat mensen allemaal naar een pakketpunt laten komen en het dan dagen laten staan of er zelfs niet omkomen.
Je moet als pakketpunt bijna een loods huren.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 30 okt 2025 15:38
door Theo V
Ik heb in september iets besteld in Engeland, netjes verstuurd met DHL.
Na drie dagen zie ik staan dat het adres niet duidelijk is en dat ze wachten op het goede adres.
Ik de verzender gevraagd of zij dit kunnen doen. (lekker pro-actief sturen ;) )
Ik zie niets veranderen en probeer het een paar dagen later weer.
De verzender zegt dat DHL-UK niet reageert.
Ik nog een beetje wachten maar nog steeds niets.
Toen contact gezocht met DHL-UK, na drie e-mails kreeg ik het antwoord dat ik bij DHL-Global moet zijn.
Ik daar twee mails naar gestuurd maar geen antwoord.
De verzender kreeg ook geen contact.
Ondertussen lag, volgens de track&trace mijn pakketje nog steeds te wachten op de juiste adresgegevens.
Na veel zoeken vond ik een telefoonnummer van DHL-Global in de UK.
Ik bellen; "nou meneer, ik zie dat het pakketje verstuurd is naar ons depot in Duitsland, dus het zal over een paar dagen bij u zijn"
In de track&trace gaat het pakketje twee keer heen en weer naar Nederland en weer terug naar Duitsland.
En op 11 oktober weer op transport naar Nederland.
Na tien dagen is het nog steeds op transport dus maar eens contact opgenomen met DHL-NL.
"Nee meneer, wij kunnen u niet helpen, de verzender moet er een vermissing van maken bij ons."
Dus ik de verzender gecontact, en hij DHL-NL.
"Sorry, maar het is verstuurd door DHL-UK dus daar moet u uw klacht indienen."
DHL-UK; "Dit probleem moet u aankaarten bij DHL-Global want zij zijn de 'echte' transporteur."
DHL-Global; "Dit pakketje valt nu onder de afdeling Europa dus moet u naar DHL-NL".
Dus toen was het kringetje rond.
Zelf ook nog een keer geprobeerd bij DHL-Global en DHL-NL maar het zit echt vast.
En het pakketje is nog steeds in transport.
En zijn de adresgegevens nooit aangepast.
(Waarschijnlijk een gevalletje; "computer says no"')
Helaas is het bestelde uitverkocht dus de verzender kan het niet opnieuw versturen.
Maar ik mocht wel een vervangend iets uitzoeken.
Dat heb ik dan maar gedaan.
Wordt helaas verstuurd met ............... DHL. :(

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 30 okt 2025 17:25
door daniel1975
Lcsmet schreef: 30 okt 2025 14:54
daniel1975 schreef: 30 okt 2025 07:57 ............
Ohnee, tussen 18:30-19:00 dochterlief opgehaald. Oftewel, die doos heeft daar dik 4 uur gestaan.
...........
Waarom ga je dan bij thuiskomst om 19:00 niet direct eens kijken, dan had diezelfde doos maximum 30 minuten buiten gestaan.
Want wat is het alternatief? De bezorger belt aan, niemand doet open en hij neemt het pakket terug mee.
Omdat ik niet wist dat ze dat pakket zouden bezorgen. Kan toch moeilijk elke keer als ik thuis kom bij de voordeur gaan kijken of anderen hun werk niet hebben gedaan?

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 30 okt 2025 17:38
door rene
Heb je zo’n groot huis dat je voordeur echt zo ver weg is dat je niet kan kijken ? En er bestaat toch een app van Post NL waar je kan zien welk pakket, en een tijd window kan zien wanneer ze komen.

Dat ze de klant keuze niet respecteren vind ik kwalijk. Mijn keuze bij niet thuis is een pakketpunt. Al een paar keer een pakket aangetroffen bij de voordeur.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 30 okt 2025 20:16
door Freek053
Een plus voor de DHL bezorger. Belt netjes aan, wacht tot ik antwoord voor hij het pakket uit de auto haalt (ik woon 3 hoog, moet eerst naar beneden lopen), en scheurt niet als een halve gare weg nadat ik het pakket in ontvangst heb genomen

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 30 okt 2025 21:26
door daniel1975
rene schreef: 30 okt 2025 17:38 Heb je zo’n groot huis dat je voordeur echt zo ver weg is dat je niet kan kijken ? En er bestaat toch een app van Post NL waar je kan zien welk pakket, en een tijd window kan zien wanneer ze komen.
Onze autos staan bij de achterdeur, voordeur komt uit op een voetpad. Die gebruiken we echt weinig.
En even zonder gekheid: we gaan nu toch niet stellen dat je maar op goed geluk moet kijken of er een pakketje is neergezet omdat die flapdrol zijn werk niet naar behoren doet?

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 31 okt 2025 23:00
door Dubbeldekker
In Frankrijk is er een systeem waarbij je een grote postbus plaatst waar pakketjes met beperkte omvang in geplaatst kunnen worden.
De bezorger van ‘La Poste’ heeft dan een universele sleutel waarmee hij of zij dan de postbus kunnen openen om het pakketje te bezorgen. Mooi systeem wel.

Ik zie hier en daar in Nederland weleens een soortgelijk systeem waarbij mensen een bak hebben staan met een cijferslot er op. De code van het slot geven ze dan door aan de bezorger en die stopt het pakketje daar dan in.

Het kan dus best wat gestroomlijnder gaan als je goed systeem bedenkt.

Re: Het grote bezorgdiensten review topic

Geplaatst: 31 okt 2025 23:09
door Patrick VB
Afgelopen week pakketje ontvangen via de Bpost pakjesautomaat. (België)
Ging zoals alle vorige keren feilloos.
Jammer genoeg bieden niet alle webshops deze mogelijkheid aan.
Geen zorgen of je al dan niet thuis zal zijn, waar het pakje wordt gedropt bij afwezigheid, enz.