Pagina 259 van 783

Re: Specialized topic

Geplaatst: 01 sep 2012 20:19
door wpigge
Tja..... Maar dan rijd je wil pina ;) of speci!!!

Re: Specialized topic

Geplaatst: 01 sep 2012 22:01
door boswielrenner
Een paar upgrades gedaan aan mijn Tarmac Sl4.

1: Nieuwe "dark label" decals op mijn Fulcrum Racing Speed xlr wielen.
2: Upgrade naar nieuwe Sram Red 2013. Upgrade nog niet voltooid. Nieuwe Crankset komt binnenkort. Nieuwe Shifters in Oktober (als het meezit :-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://i891.photobucket.com/albums/ac11 ... white2.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

http://i891.photobucket.com/albums/ac11 ... white3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Specialized topic

Geplaatst: 01 sep 2012 22:04
door litespeed
Erg fraai geheel zo!

Re: Specialized topic

Geplaatst: 01 sep 2012 22:05
door boswielrenner
Dank je wel!

Re: Specialized topic

Geplaatst: 01 sep 2012 22:18
door 20veetee
Die Tarmac is wel helemaal af zo...

Zit zelf te kijken naar een Roubaix frameset, de 2013 antraciet/rood/grijs kleurstelling is schitterend, maar ik kan nog niet wennen aan die Zerts stukken in voor en achtervork.

Afbeelding

Re: Specialized topic

Geplaatst: 01 sep 2012 22:22
door dave73nl
Wat is het nut van die Zerts stukken dan?

Re: Specialized topic

Geplaatst: 01 sep 2012 22:58
door csteenbe
@boswielrenner: strakke fiets, de zwart wit foto's vind ik erg mooi veel plezier ermee!

Re: Specialized topic

Geplaatst: 01 sep 2012 23:17
door 20veetee
Zerts zou schok absorberend werken. Heb er geen harde getallen van gezien echter.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 02 sep 2012 11:14
door Nighty
Op de laatste pagina vind je de resultaten van een accelerometing, welliswaar uitgevoerd door specialized zelf: http://www.specialized.com/OA_MEDIA/pdf/Witchcraft.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Specialized topic

Geplaatst: 02 sep 2012 20:33
door Arjan
Wat mij op het eerste gezicht bij de 2013 modellen opvalt is de geometrie van de Tarmac serie. Als de gegevens op de website kloppen is de balhoofdbuislengte in 2013 weer langer en heeft weer dezelfde maten als 2011 en eerder. Maat 56 had altijd een 17 cm balhoofdbuis maar in 2012 een 16 cm. Nu geven ze weer 17 cm op.
Persoonlijk hoop ik dat dit geen vergissing is en vind dit goed nieuws. Ik hoor graag of iemand de nieuwe geometrie van de Tarmac serie kan bevestigen.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 02 sep 2012 21:19
door amclassic-fan
Nighty schreef:Op de laatste pagina vind je de resultaten van een accelerometing, welliswaar uitgevoerd door specialized zelf: http://www.specialized.com/OA_MEDIA/pdf/Witchcraft.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Die grafieken zijn praktisch onleesbaar en helaas staat er ook niets van een methodiek vermeldt. Enige wat ik kan lezen is dat het frequentie spectrum tot 400 Hz loopt. Op hoge frequenties zijn er aanzienlijke verschillen te zijn, echter volgens de ISO en de British Standard is voor comfort enkel het frequentie tussen de 1.5 en 20 Hz interessant. Over het stuk net daar boven valt nog te discusieren, maar die trillingen van 300 Hz voel je helemaal niet.

Re: Specialized topic

Geplaatst: 03 sep 2012 10:36
door Kiekeboe
Ik heb even naar de prijzen gekeken voor de 2013 frame sets:
Roubaix:
sworks sl4 2999€ (2599€ in 2012, +400€ !) :shock:
sl4 pro 2199€ (1899€ in 2012, +300€!) :shock:

Tarmac:
sworks sl4 2999€ (2799€ in 2012, +200€!)
sl4 pro 2199€ (1999€ in 2012, +200€!)

(prijzen van de 2013 modellen komen van de de site van de winkel in Driebergen.) http://www.2wielerspecialist.nl/index.p ... ut=default
(Hier nog een prijslijst: http://www.4bikes.be/bijlagen/201208080 ... Retail.pdf )