Retro / oudere fietsen
Had ik 'm ook al gezegd. Die krengen slijten zonder onderhoud als een zotten, aangezien ze op zo'n beetje de slechtst denkbare plek voor een dynamo gemonteerd zitten. Ik heb er zelf nog twee liggen, eentje daarvan ga ik binnenkort eens openpeuteren om te kijken of ze een beetje reviseerbaar zijn.
Vorsprung durch Pedantik
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Wie heeft er in het zuiden van het land, Brabant/Limburg, een adres om bijvoorbeeld derailleurnokken/kabelnokken aan een stalen frame toe te voegen??
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Ondanks het feit dat er nog meer dan genoeg projecten op zolder liggen, heb ik toch maar weer eens wat gekocht, een frame van een Concorde Gavina. Ik zal binnenkort wat foto's posten, het frame moet hoe dan ook opnieuw gelakt worden. Maar nu was ik benieuwd of iemand mij helpen kan met het dateren van dit frame?
Sint Joris misschien? Zit in Eindhoven als ik het goed heb.Vieux chnoque schreef:Wie heeft er in het zuiden van het land, Brabant/Limburg, een adres om bijvoorbeeld derailleurnokken/kabelnokken aan een stalen frame toe te voegen??
-
DeletedUser01
- Forum-lid
Interesse?ultra_ivo schreef:De dynamo wel goed bewaren, daar is bijna niet meer aan te komen.
Union met afstandsbediening? Dat zeker, ik heb twee projecten waarbij deze dynamo's horen (frame's met de afstandsbedieningsnok).Walter G schreef:Interesse?ultra_ivo schreef:De dynamo wel goed bewaren, daar is bijna niet meer aan te komen.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
Bedankt, dat was een goede tip, ik heb al een afspraak gemaakt.EmPeHa schreef:Sint Joris misschien? Zit in Eindhoven als ik het goed heb.Vieux chnoque schreef:Wie heeft er in het zuiden van het land, Brabant/Limburg, een adres om bijvoorbeeld derailleurnokken/kabelnokken aan een stalen frame toe te voegen??
Vieux Chnoque
Bedankt voor deze info alvast. Ik heb ook al zoiets uitgevonden, maar ik wil natuurlijk het naadje van de kous weten.chrissiewizzie schreef:een Gavina is uit Columbus SL volgens mij en midden jaren '80 tot ca. 90-91 gemaakt dacht ik.

De vorige eigenaar had 'm vanwege de Tourstart in Utrecht (hij woont er in de buurt) het gehele frame maar geel gespoten ... helaas ging lang niet alle verf er daarna weer zo makkelijk vanaf.
Binnenkort eerst maar even koffiedrinken bij Jim Cranenbroek in Venhorst of hij en z'n mannen dit lakwerk nog kunnen maken.
Ik liep al een tijdje rond met het idee, ik ben ooit eens de Campagnolo Chorus Graphite groep tegengekomen op het wereldwijde web, daar zag ik wel wat in. Ik had alleen nog geen frame, maar nu wel dus.
Cranks, voorderrailleur en remmen heb ik al, nu de rest nog ...