Pagina 248 van 320

Geplaatst: 05 jan 2011 00:01
door skater-nh
even een vraag kon het nergens terug vinden op het forum,

wil mijn fietscomputer tussen me aerobars plaatsen en nu zal er vast wel zoiets te koop zijn??

Geplaatst: 05 jan 2011 00:41
door robbebopper
http://blaetterkatalog.rose.de/nl/katal ... index.html

Op blz. 398 van de "Bladercatalogus" van Roseversand staat er eentje van Profile Design.

Geplaatst: 05 jan 2011 01:03
door jsparie
skater-nh schreef:Na de uitverkoop van Shimano afgelopen maand toch nog even goedkoop spullen kunnen score.
Het fietske helemaal opgebouwd

[img=http://img823.imageshack.us/img823/5056/sl372174.jpg]

Voor het 1e te bewonderen tijdens de tijdrijderscup 10 april


Cool om niet te zeggen ubercool. Spuitwerk ook in china laten doen of ben je zelf creatief geweest ?

Geplaatst: 05 jan 2011 11:27
door skater-nh
nee het spuitwerk in Nederland laten doen,

benzelf ook erug tevreden over het resultaat

thanks

Geplaatst: 31 jan 2011 01:11
door lucifur
Met aerodynamica win je meer dan met een gewichtsbesparing van 500 gram.

Geplaatst: 31 jan 2011 17:04
door vermeulen
Lucifur schreef:Met aerodynamica win je meer dan met een gewichtsbesparing van 500 gram.


huh... je vergelijkt een grootheid met een aantal....

Ik denk eigenlijk dat het duurder is om aerodynamische wielen te kopen dan lichte wielen die dezelfde snelheidsverhoging opleveren.
Echter is aerodymanisch wel mooier dan licht.
Moeilijke keuze.

Iig heb ik iets zwaardere aerodynamische wielen gekozen (mede omdat ze ook steviger zijn.)

Geplaatst: 31 jan 2011 18:14
door amclassic-fan
Van lichtere wielen ga je helemaal niet harder (zolang je niet bergop rijdt en niet heel veel hoeft te remmen), van aerodynamischere wielen ga je wel harder rijden (ook een Hollands klimmetje omhoog).

Geplaatst: 31 jan 2011 18:50
door lucifur
Ik vergelijk een grootheid met een grootheid die begrenst is met een aantal.
Ik denk dat je meer profijt hebt van aerodynamica en minder van gewichtsbesparing behalve als je echt echt echt gewicht gaat besparen, hence the 500 gram.

Geplaatst: 31 jan 2011 20:23
door fructus
Aero.

Zie dit topic voor een zeer gedetailleerde uitleg.

Geplaatst: 01 feb 2011 09:23
door wezep
D@yw@lker schreef:Maar als je (veel) zwaardere wielen koopt moet je ook meer moeite doen om dat hele gewicht in beweging te krijgen. Dus duurt het langer voordat je op snelheid bent???

Of zou dat bij gebruik in kwarttriathlons niets uitmaken?

Als voorbeeld, de Sram S80 van 2090 gram of Easton EC90 aero van 1370 gram.
Dat scheelt dan toch heel wat in gewicht.


Maar dan praat je ook over verschillende wielen.
Draadwielen tov tube wielen.
80mm tov 58mm

Geplaatst: 17 feb 2011 20:45
door mispoes
Hey,

Ik ben een poging aan 't doen om m'n Kharma om te bouwen tot tt-bolide maar tis nog zoeken naar de juiste zit:
Afbeelding
Zadel kan niet verder naar voren, maar misschien moetie een tikje omhoog? E/o stuur lager?
Misschien hebben de tijdrit-experts onder jullie nog tips?

Geplaatst: 17 feb 2011 20:49
door amclassic-fan
Zadel mag ook niet verder naar voren, gezien je lengte zit je waarschijnlijk al binnen de 5 cm achter je bracket met de punt van het zadel. Dan geldt er nog een uitzondering dat het wel mag als je knie achter de pedaalas blijft op 't moment dat de crank op 3 uur staat.

Stuur zou nog centimeters naar beneden moeten voor een mooie positie. Afstand zadel-stuur lijkt wel prima te zijn. Dus vooral nu dat stuur een heel stuk laten zakken.