Pinarello
-
devoorzitter
- Forum-lid
Ik snap dat mensen vanwege de uitstraling bereid zijn veel geld uit te geven aan een fiets, maar ik vraag me toch af of je als wielertoerist niet gewoon prettiger rijdt op een iets minder race-georienteerd frame dan bv. de Prince?
Pinarello FP5: Record, Zonda. Pinarello Treviso: Veloce, Easton Vista SL
De geometrie is natuurlijk persoonsafhankelijk dus als je daar goed op zit is het prima. Ik vond de Prince stabiel aanvoelen, zijdelings superstijf, maar heel erg comfortabel. Lijkt mij dus een prima combinatie, een stijf en stabiele fiets die ook comfortabel is.
Zelf heb ik geen prof- of wedstrijd ambitie maar toch rij ik met een Prince.
Waarom: ik vind het een ongeloofelijk mooie fiets, en daarom voel ik mij er ook goed op.
Ongetwijfeld rijden er veel 'would-be' profs rond die betere benen hebben dan ik maar die het dan toch met een goedkopere of andere fiets moeten doen.
Zo heeft iedereen zijn prioriteiten en budgetten. Daar heb ik respect voor.
Zo zal ik nooit commentaar geven op iemand die met een oude racer met 9-speed rond aan het rijden is.
Heb gewoon respect voor andere mensen en hun keuzes.
Laat iedereen rijden waar men zich het best op voelt.
En nu zou ik zeggen: terug on topic. Nog nieuws van het Pina front?
Waarom: ik vind het een ongeloofelijk mooie fiets, en daarom voel ik mij er ook goed op.
Ongetwijfeld rijden er veel 'would-be' profs rond die betere benen hebben dan ik maar die het dan toch met een goedkopere of andere fiets moeten doen.
Zo heeft iedereen zijn prioriteiten en budgetten. Daar heb ik respect voor.
Zo zal ik nooit commentaar geven op iemand die met een oude racer met 9-speed rond aan het rijden is.
Heb gewoon respect voor andere mensen en hun keuzes.
Laat iedereen rijden waar men zich het best op voelt.
En nu zou ik zeggen: terug on topic. Nog nieuws van het Pina front?
Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie fiets voor toeren en training. Heb ook niet het geld te besteden om een Prince te kopen (heb ik het geld, dan heb ik ook een Prince:) ) en heb eerst gekeken naar Cube, Jan Janssen en nog wat andere merken. Met ik merk dat ik toch weer richting Italiaanse producten wordt gedreven:) (rij ook Ducati) Eigenlijk staat na een hoop zoeken Pinarello pal bovenaan mijn verlanglijstje.
Heb veel prijzen vergeleken van aanbieders in Nederland en gisteren maar besloten om Flarer in Italie te mailen, wie weet... En nu krijg ik zojuist een mail terug dat ze mij de FP2 met Veloce voor 1252 euro kunnen leveren. Ik vermoed eigenlijk dat dit een typfout is en dat dit 2252 moet zijn... Weet iemand of dit kan kloppen? (ik heb al teruggemaild om bevestiging van de prijs te vragen)... Vind het echt een supermooie fiets.... en voor 1252 twijfel ik eigenlijk geen seconde gezien de prijzen van de FP2 hier in NL...
Heb veel prijzen vergeleken van aanbieders in Nederland en gisteren maar besloten om Flarer in Italie te mailen, wie weet... En nu krijg ik zojuist een mail terug dat ze mij de FP2 met Veloce voor 1252 euro kunnen leveren. Ik vermoed eigenlijk dat dit een typfout is en dat dit 2252 moet zijn... Weet iemand of dit kan kloppen? (ik heb al teruggemaild om bevestiging van de prijs te vragen)... Vind het echt een supermooie fiets.... en voor 1252 twijfel ik eigenlijk geen seconde gezien de prijzen van de FP2 hier in NL...
Dalmatino schreef:Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie fiets voor toeren en training. Heb ook niet het geld te besteden om een Prince te kopen (heb ik het geld, dan heb ik ook een Prince:) ) en heb eerst gekeken naar Cube, Jan Janssen en nog wat andere merken. Met ik merk dat ik toch weer richting Italiaanse producten wordt gedreven:) (rij ook Ducati) Eigenlijk staat na een hoop zoeken Pinarello pal bovenaan mijn verlanglijstje.
Exclusief of inclusief BTW?
Dalmatino schreef:Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie fiets voor toeren en training. Heb ook niet het geld te besteden om een Prince te kopen (heb ik het geld, dan heb ik ook een Prince:) ) en heb eerst gekeken naar Cube, Jan Janssen en nog wat andere merken. Met ik merk dat ik toch weer richting Italiaanse producten wordt gedreven:) (rij ook Ducati) Eigenlijk staat na een hoop zoeken Pinarello pal bovenaan mijn verlanglijstje.
In Belgie zie ik em voor 1450 bij http://www.bikes4fun.be
dus lijkt me die 1252 wel te kunnen kloppen.
nofuturekid schreef:Prachtige fiets die Dogma, evenals de Prince trouwens.
Toch krijg ik bij deze fietsen al snel een beetje een sneu gevoel als je niet een echte topper bent. Afgelopen week tijdens het beklimmen van de Galibier zag ik er weer 1:
Een man van midden 40 met een gloednieuwe Prince met superrecord afmontage. Ook had hij een bijbehorend Pinarello pak waardoor je al ongeveer 300 hoogtemeters lager kon zien dat er een Pinarello de berg opreed (nou ja, kroop). Gezien de enorme buik had het gekund dat hij een extra helm onder zijn shirt had, maar denk eerder dat hij iets teveel van het leven had genoten. Natuurlijk fantastisch dat deze man uberhaupt de uitdaging van een Galibier beklimmen aangaat, maar toch kon ik me niet aan de indruk ontrekken dat hier sprake was van een aankoop voortkomend uit een midlife-crisis.
Ik ben (relatief) nieuw in het hele fietsgebeuren. Misschien is het handig voor midlife types als ik om een tabel te maken met goede combinaties tussen gemiddelde snelheid berg op en op het vlakke en het budget wat de fiets mag kosten. Bijvoorbeeld: met een gemiddelde van 30 km/u mag je fiets maximaal 2.500 kosten, anders wordt het zielig............
Tevens kunnen we daar dan de kleding in betrekken: als je het type zakelijk en correct bent, misschien een beetje saai, dan rij je in een.............. rabobank of credit agricole shirt!?
Als je trendy bent neem je een........................... cervelo shirt !?
WAT EEN ONZIN ALLEMAAL. Misschien moet het credo wel worden: Dat je niet snel bent, daar kun je soms niets aan doen; dat je er niet snel uitziet wel !!
Twitter: @rbruijns
Ik heb ooit een briljante opmerking gelezen die betrekking heeft op deze discussie:
"Als je zeer snel voorbij komt ziet niemand waar je op zit, als je heel traag bent ziet iedereen waar je op fietst...perfecte reden om op prachtige spullen te rijden"
.
We raken hier wel erg off-topic trouwens, denk dat het tijd wordt dat iemand een plaatje van zijn/haar prachtige Pina laat zien
.
"Als je zeer snel voorbij komt ziet niemand waar je op zit, als je heel traag bent ziet iedereen waar je op fietst...perfecte reden om op prachtige spullen te rijden"
We raken hier wel erg off-topic trouwens, denk dat het tijd wordt dat iemand een plaatje van zijn/haar prachtige Pina laat zien
Cervélo & Cannondale
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
devoorzitter schreef:Ik snap dat mensen vanwege de uitstraling bereid zijn veel geld uit te geven aan een fiets, maar ik vraag me toch af of je als wielertoerist niet gewoon prettiger rijdt op een iets minder race-georienteerd frame dan bv. de Prince?
Prince is ook uitermate geschikt naar mijn mening als "toerfiets".
Rijdt ook gewoon heel lekker op lange stukken rechtdoor en voldoet voor mij prima voor lange toertochten van 200 km of meer.
Klimt en daalt daarbij ook nog eens heerlijk in de Ardennen en in het hooggebergte.
PS.
Ik ben zelf ook de midden 40 gepasseerd, heb nog geen buik en ik rij helaas niet zo hard meer als 10 jaar geleden. Ik ben echter wel nog steeds een liefhebber van mooi materiaal!
Ik werk er hard voor, en kan het nu betalen. Vandaar..........
Maar dat begrijp je wel als jezelf deze leeftijd bereikt!
Hiebij dan een foto van een ouwe L.L op een trendy Pina, inclusief Garmin om te zien hoe hard ik nog kruip!
[img=http://img6.imageshack.us/img6/7586/blauw1.jpg]
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
colnagofreak schreef:devoorzitter schreef:PS.
Ik ben zelf ook de midden 40 gepasseerd, heb nog geen buik en ik rij helaas niet zo hard meer als 10 jaar geleden. Ik ben echter wel nog steeds een liefhebber van mooi materiaal!
Ik werk er hard voor, en kan het nu betalen. Vandaar..........
Maar dat begrijp je wel als jezelf deze leeftijd bereikt!
Hiebij dan een foto van een ouwe L.L op een trendy Pina, inclusief Garmin om te zien hoe hard ik nog kruip!en op welke hoogte!
[img=http://img6.imageshack.us/img6/7586/blauw1.jpg]
Ziet er strak uit. Garmin is op oudere leeftijd wel handig. Je kunt later terugzien waar je geweest bent (hoeft niet altijd voordeel te zijn...
Persoonlijk vind ik dat iedereen zijn eigen afwegingen moet maken wat hij koopt en waar hij wanneer op rijdt. Ik heb wel het idee dat steeds beter en mooier materiaal een verslaving is.
Nu ben ik wel benieuwd naar ervaringsdeskundigen: ga je sneller rijden op een Prince?
Zelf rijd ik momenteel op een no-name alu-frame. Als ik zonder emotie kijk naar mijn fiets, vind ik alleen de onderdelen in de aandrijflijn belangrijk. Met andere woorden: wielen, banden, krankstel en bottom bracket. Stijfheid van het frame is niet belangrijk voor mij aangezien ik het ding toch niet getordeerd krijg.
Voor alle duidelijkheid: Dit is een serieuze vraag en ik overweeg de aanschaf van een Prince omdat ik het ding zo gruwelijk mooi vind maar vraag me af wat het netto resultaat is als je al zwetend met je mond open aan het knallen bent.
Twitter: @rbruijns
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Nee, natuurlijk ga je niet harder rijden op een Prince!!!
Je voelt wel dat "elke trap raak is" maar dat geldt voor ieder frame wat voldoende stijf is, en wat lichter van gewicht is, zeg maar onder de 7,5 kg.
Wielen doen ook veel voor een fiets, hoe lichter de wielen, mits dit niet ten koste gaat van de stijfheid hoe meer het accelereert.
Helaas ben je dit gevoel na een week kwijt en voelt de fiets weer gewoon aan.
Dit hoeft dus niet perse een frame van 3.000 of meer te zijn!
Je voelt wel dat "elke trap raak is" maar dat geldt voor ieder frame wat voldoende stijf is, en wat lichter van gewicht is, zeg maar onder de 7,5 kg.
Wielen doen ook veel voor een fiets, hoe lichter de wielen, mits dit niet ten koste gaat van de stijfheid hoe meer het accelereert.
Helaas ben je dit gevoel na een week kwijt en voelt de fiets weer gewoon aan.
Dit hoeft dus niet perse een frame van 3.000 of meer te zijn!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Olleranip schreef:Dalmatino schreef:Ik ben al een tijdje op zoek naar een mooie fiets voor toeren en training. Heb ook niet het geld te besteden om een Prince te kopen (heb ik het geld, dan heb ik ook een Prince:) ) en heb eerst gekeken naar Cube, Jan Janssen en nog wat andere merken. Met ik merk dat ik toch weer richting Italiaanse producten wordt gedreven:) (rij ook Ducati) Eigenlijk staat na een hoop zoeken Pinarello pal bovenaan mijn verlanglijstje.
Exclusief of inclusief BTW?
Ik weet niet hoe Flarer de prijzen normaal gesproken meldt... Weet iemand die zaken heeft gedaan met Flarer of de prijs die via de mail gegeven wordt inclusief of exclusief BTW is???
Flarer heeft namelijk bevestigd dat het 1252 euro is.... 3 juli hoor ik welke kleuren welke levertijden hebben... Ondanks dat in Belgie de FP2 blijkbaar voor 1450 te krijgen is blijft dit te goed klinken om waar te zijn....
Ik blijf ondertussen naar aanbiedingen in NL speuren en wacht af wat Flarer volgende week te melden heeft:)