Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour de France 2025 - Dameseditie

bever
Forum-lid

bever 08 aug 2025 21:00

Dubbeldekker schreef: 08 aug 2025 19:24
Verder zal ik me op vraag van een aantal mensen hier niet verder mengen in het -wat mij betreft- zeer relevante onderwerp van discussie.
Laat het maar lekker oppervlakkig doorgaan…
doe het dan ook en laat je zelf steeds niet zo opnaaien door de trollen hier :like:

Bever out 8-)

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 08 aug 2025 21:01

53x11 schreef: 08 aug 2025 12:42 Voor een keertje ben ik het eens met Klein_Verzet (of eigenlijk met Demi Vollering) ;-)
(de eerste post hierboven, de relevantie van de obese roodkapje ontgaat me een beetje)
Lugosi is er vooral op los aan het interpreteren lijkt het.
Je mag dat vinden, maar als je dat niet beargumenteert is het een lege doos. Nu ja....

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 08 aug 2025 21:04

Dubbeldekker schreef: 08 aug 2025 19:24

Het spijt me zeer Lugosi, ik kan jouw intellectuele bijdragen op dit forum meestal zeer goed hebben!!

Maar hier sla je wat mij betreft de plank echt mis.

Ik ga er niet dieper op in want veel mensen ergeren zich nu al aan het vermeende offtopic gehalte in dit topic. Maar we kunnen misschien via privé berichten verder discussiëren over dit onderwerp (?)
.........
Geen probleem mee hoor, maar het is het een of het ander. Ofwel reageer je niet, ofwel argumenteer je. Als dat niet kan/mag via het topic, dan mag dat ook anders.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 08 aug 2025 21:06

bever schreef: 08 aug 2025 21:00

doe het dan ook en laat je zelf steeds niet zo opnaaien door de trollen hier :like:

Bever out 8-)
Weet je eigenlijk wel wat dat is, in deze context, een trol? Zie jij hier bijdragen die schreeuwen om emotionele scheldpartijen op de man gericht, of wordt er gevraagd om argumenten voor een opinie? Het is essentieel om dat verschil te kunnen maken me dunkt.

Dubbeldekker
Forum-lid

Dubbeldekker 08 aug 2025 22:06

Het probleem is, volgens mij, dat er een aantal of topic argumenten bijgesleept worden waar anderen (mijzelf inclusief) dan weer op inhaken. En zo ontspoord een topic.
De truc is om het initiële bericht af kappen en de discussie verder te laten gaan over waar het feitelijk om begonnen was.
Maar dat vereist een duidelijke en consequente moderatie. En die is hier nu net niet aanwezig om welke reden dan ook.

Er ligt overigens nog een “open sollicitatie “ voor die functie dus eenieder die zich geroepen voelt: grijp je kans !!!
Adversity is the Catalyst of Change

bever
Forum-lid

bever 08 aug 2025 22:18

lugosi schreef: 08 aug 2025 21:06
bever schreef: 08 aug 2025 21:00

Bever out 8-)
Weet je eigenlijk wel wat dat is, in deze context, een trol? Zie jij hier bijdragen die schreeuwen om emotionele scheldpartijen op de man gericht, of wordt er gevraagd om argumenten voor een opinie? Het is essentieel om dat verschil te kunnen maken me dunkt.
Voel je je aangesproken ?

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 08 aug 2025 23:12

Dubbeldekker schreef: 08 aug 2025 22:06 Het probleem is, volgens mij, dat er een aantal of topic argumenten bijgesleept worden waar anderen (mijzelf inclusief) dan weer op inhaken. En zo ontspoord een topic.
De truc is om het initiële bericht af kappen en de discussie verder te laten gaan over waar het feitelijk om begonnen was.
Maar dat vereist een duidelijke en consequente moderatie. En die is hier nu net niet aanwezig om welke reden dan ook.

Er ligt overigens nog een “open sollicitatie “ voor die functie dus eenieder die zich geroepen voelt: grijp je kans !!!
Volgens mij vereist het vooral de discipline om zelf op tijd te kappen met off topic te gaan. Dat is gewoon een stukje sociaal gedrag. Een paar posts off topic is prima wat mij beter, maar als het politieke lading krijgt, weet je gewoon dat je mensen tegen de schenen gaat schoppen anno 2025. Dan is het wijzer om niet meer te reageren dan om het laatste woord te hebben. De problemen in de wereld gaan we hier toch niet oplossen.
Campagnolo Ultra Dork

53x11
Forum-lid HC

Gebruikersavatar 53x11 09 aug 2025 00:53

lugosi schreef: 08 aug 2025 21:01
53x11 schreef: 08 aug 2025 12:42 Voor een keertje ben ik het eens met Klein_Verzet (of eigenlijk met Demi Vollering) ;-)
(de eerste post hierboven, de relevantie van de obese roodkapje ontgaat me een beetje)
Lugosi is er vooral op los aan het interpreteren lijkt het.
Je mag dat vinden, maar als je dat niet beargumenteert is het een lege doos. Nu ja....
Euhh, je schrijft allemaal dingen op die in die hele Instagram post van Vollering nergens te lezen zijn. Dat noemt men in de regel "interpreteren".
Dat intellectuele imago dat je jezelf probeert aan te meten loopt zo toch wel een deukje op kerel...

@Ernie: gevalletje slapeloosheid nu. Niet genoeg zelfdiscipline. Sorry.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 09 aug 2025 07:35

53x11 schreef: 09 aug 2025 00:53
Euhh, je schrijft allemaal dingen op die in die hele Instagram post van Vollering nergens te lezen zijn. Dat noemt men in de regel "interpreteren".
Dat intellectuele imago dat je jezelf probeert aan te meten loopt zo toch wel een deukje op kerel...

@Ernie: gevalletje slapeloosheid nu. Niet genoeg zelfdiscipline. Sorry.
Euh, ik baseer me niet op instagram posts. (ik doe niet aan sociale media)
De zaken waarnaar ik verwijs omtrent de verklaringen van Vollering (dat zijn er sinds het verstrijken van de Tour reeds 3) komen uit artikels op Wielerflits en HLN. Alles wat ik Vollering in de mond leg komt uit die artikelen. Het kan zijn dat ik dat onterecht te ver psychologiseer, maar het staat je dan vrij te weerleggen dat dat onterechte deducties zijn. Ik denk dat het verleden net aantoont dat mijn deducties niet onterecht zijn, maar daar kan je dus over discussieren met argumenten.

Ik weet niet waar je het haalt dat ik mezelf een intellectueel imago probeer aan te meten, blijkbaar denk je dat het trachten te argumenteren zonder het gebruik te maken van al dan niet bewuste drogredeneringen (wat een algemeen principe zou moeten zijn voor de bewuste mens) iets met intellectualisme te maken heeft. Als je weet dat een groot deel van de intellectuele wereld de retoriek omarmd heeft in plaats van logica en toetsbaarheid, dan zal je wel begrijpen dat dat in strijd is met je aanname, het is ook een arme lezing van mijn bijdragen.

Dat meent je zin te moeten eindigen met het woord 'kerel' zegt enerzijds iets over het consistentie-gehalte van je argument en anderzijds zegt het ook iets over je persoonlijke waarden. Blijkbaar roept de vraag naar argumentatie eerder ego-gevoelens op dan de nood aan inhoudelijkheid.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 09 aug 2025 07:57

We wijken af, we wijken af, zou Urbanus zeggen, maar gezien de discussie toch erg grappig om vandaag in DeMorgen te lezen dat nu ook Kevin De Bruyne onder vuur ligt in verband met zijn gewicht.

https://www.demorgen.be/sport/in-de-ita ... ~bb35c193/
of hier het artikel in archive
https://archive.ph/2s0SB

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 09 aug 2025 11:08

Daar had Romario ook al last van, iets met teveel appelflappen o.i.d, maar dan gaat het wel om andere vetpercentage dan bij Prevot en Vollering.
Campagnolo Ultra Dork

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 09 aug 2025 11:43

De initiële vraag aan Vollering was in de strekking van: Moet je misschien ook wat meer afvallen om in de toekomst te kunnen winnen van PFP? Zij heeft er alles aan gedaan om te winnen, inclusief 3kg extra afvallen.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Gesloten