Pagina 239 van 320
Geplaatst: 13 sep 2010 00:00
door martijnblaas
Okee bericht bijgewerkt, ik denk dat de storck het meest aero is. Alles weggewerkt. En de stuur,stuurpen,balhoofdstel combinatie is goed uitgedacht
Geplaatst: 13 sep 2010 00:07
door stokie
ik vind die storck wel echt heel vet... die blue ziet er ook best goed uit
Geplaatst: 13 sep 2010 14:19
door amclassic-fan
MartijnBlaas schreef:Okee bericht bijgewerkt, ik denk dat de storck het meest aero is. Alles weggewerkt. En de stuur,stuurpen,balhoofdstel combinatie is goed uitgedacht
Mwa de achtervork van de Storck is ontzettend breed, omdat ze anders die rem er niet in kwijt konden. Bij de voorrem heeft de Storck hetzelfde nadeel als de Giant, de remkabel hangt in de wind. De constructie van voorvork-stuurpen-stuur is wel erg mooi.
Geplaatst: 13 sep 2010 15:14
door casran
Amclassic-fan schreef:Mwa de achtervork van de Storck is ontzettend breed, omdat ze anders die rem er niet in kwijt konden. Bij de voorrem heeft de Storck hetzelfde nadeel als de Giant, de remkabel hangt in de wind. De constructie van voorvork-stuurpen-stuur is wel erg mooi.
Ik denk dat we eigenlijk zonder "onafhankelijke" testresultaten moeilijk uitspraken kunnen doen. Weegt het nadeel dat jij aangeeft (die remkabel bij Storck is idd nogal opvallend) door ten opzichte van het voordeel dat de rem geïntegreerd is, daar waar hij bij andere tijdritfietsen (P4, Blue, Scott) gewoon vooraan staat? Trek beweert dan weer dat een bredere voorvork de luchtcirculatie rond het voorwiel positief beïnvloedt en dat die bredere vork dus aerodynamischer is dan smallere... En hoeveel wind pakt zo'n kabeltje eigenlijk? Ik weet het niet, dus vergelijken van plus en min is nogal moeilijk.
Geplaatst: 15 sep 2010 18:09
door wezep
Iemand hier ervaring met de Scott Plasma2?
Heb deze op het oog en het valt me op dat de bovenbuis vrij kort is.
535mm bij een framemaat van 54cm.
Heb nu een Kuiperframe (Stevens Chrono) en deze is 552mm.
Echter de bovenbuis wordt weleens verschillend gemeten.
Bijv. met verschillende zithoeken.
In hoeverre kan ik deze geometrien vergelijken?
Heb wel het idee dat de 552mm aan de lange kant is voor mij.
Nu een TT stuur met geintegreerd stuurpen van 100mm.
Armsteunen staan zover mogelijk naar achteren.
Geplaatst: 16 sep 2010 11:25
door frenkie
Ik wil graag bij voorbaat mijn excuses maken aan mijn directe "concurrenten" voor onderstaande afbeelding
Deze vrijwel ongebruikte Rigida Vamp 4/disc wielset heb ik afgelopen week gewonnen via marktplaats.
Het zijn full carbon clinchers en zijn in de Corima fabrieken vervaardigd
Voorwiel weegt 775 gram en de disc 1120 gram
Geplaatst: 16 sep 2010 11:41
door robbebopper
Ja hee, da's niet eerlijk. Scheids!?
Geplaatst: 16 sep 2010 11:49
door litespeed
Strakke bak, man!
frenkie schreef:Ik wil graag bij voorbaat mijn excuses maken aan mijn directe "concurrenten" voor onderstaande afbeelding

Geaccepteerd...
Als je tenminste die vier minuten goedmaakt op 26 september...

Geplaatst: 16 sep 2010 12:54
door corniel
frenkie schreef:Ik wil graag bij voorbaat mijn excuses maken (..)

Wow, da's even een mooie update!
Robbebopper schreef:Ja hee, da's niet eerlijk. Scheids!?
Hoezo, laat jij je diskwiel thuis dan?
litespeed schreef:Strakke bak, man!
Dat kan je wel zeggen ja. Veel plezier ermee en tot (volgende week) zondag.
Geplaatst: 18 sep 2010 15:58
door skater-nh
even een vraag, wat voor verzet rijden jullie?
Ga van de winter een tijdritfiets opbouwen en twijfel er tussen een 50 x 11 cassette of een 53 x12 cassette. Of zijn er ook mensen die met een 56 voor rijden..
ben benieuwd.....
Geplaatst: 18 sep 2010 17:58
door robbebopper
Voor 54/39. Achter 12-23. 50 voor lijkt me echt te klein. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat je tijdens een tijdrit flinke wind mee hebt. Dan is een 54 voor en een 12 achter echt wel fijn. Tijdens het NK op Texel reed ik de terugweg constant rond de 48 km/h. (En geloof me, er waren er daar genoeg die veel harder fietsen) Dat ga je met een 50 niet redden.
Geplaatst: 18 sep 2010 18:03
door ld001
Robbebopper schreef:Voor 54/39. Achter 12-23. 50 voor lijkt me echt te klein. Ik heb al meerdere keren meegemaakt dat je tijdens een tijdrit flinke wind mee hebt. Dan is een 54 voor en een 12 achter echt wel fijn. Tijdens het NK op Texel reed ik de terugweg constant rond de 48 km/h. (En geloof me, er waren er daar genoeg die veel harder fietsen) Dat ga je met een 50 niet redden.
Beste Robbehopper,
50*11 geeft een groter verzet dan 54*12 (een tandje achter telt ongeveer 5 keer zo zwaar door als een tandje voor).
Groet LD001