Pagina 23 van 43
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 okt 2023 09:09
door rikkert
Hmm, bikester daar kocht ik inderdaad wel eens wat. Jammer. Onderdelen van red waren prima en relatief goedkoop.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 okt 2023 09:45
door Ernie C.
De vraag is vooral wat je met zoveel webshops moet. Eentje in Engeland en één voor het vaste land lijkt mij genoeg. Hetzelfde geldt voor de tennisafdeling.
Ook bij de huismerken kan je het beter bij één fietsenmerk en één onderdelenmerk houden volgens mij.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 okt 2023 11:08
door depoldertoerist
Ik snap het op zich wel. Sommige shops spreken een specifiek publiek aan en hebben zo hun eigen propositie. Campz bijvoorbeeld richt zich veel meer op outdoor. Ook op fietsreizen. Middels crosselling kunnen ze artikelen verkopen die eigenlijk uit de schappen van Bikester komen. Zo hebben ze een heel compleet assortiment.
Pon heeft bijvoorbeeld ook gazelle en Cervelo en santa-cruz.. Dan kan je je ook afvragen waarom voeren ze niet alles als Gazelle? en zijn niet alle onderdelen van BBB? Het zou de fietsen wel een stuk goedkoper maken mss en zo kunnen ze er weer meer verkopen en wie weet is jouw gedachte dan zo slecht nog niet///
Zelfde voor Accell met Lapierre, Van Nicholas, Batavus en XLC..
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 okt 2023 11:30
door daniel1975
Merkbeleving! Santa Cruz roept heel andere beelden op dan Gazelle.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 okt 2023 14:19
door Ernie C.
Een apart merk voor stadsfietsen en eventueel mtb en race scheiden, is nog wel te begrijpen, alhoewel Trek en Giant dat ook niet nodig hebben.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 okt 2023 14:28
door Theo V
Hoeveel Cervelo's zullen er nog verkocht worden als er Gazelle op gezet wordt?
In Nederland misschien maar in het buitenland.....
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 okt 2023 14:38
door Ernie C.
Maar een huismerk koop je sowieso al niet om de status. Ik denk dat daar de lat wat lager ligt.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 okt 2023 14:59
door depoldertoerist
maar wat ik eigenlijk bedoelde is dat je met verschillende huismerken ook verschillende doelgroepen aan kunt spreken. Uiteindelijk is het vaak maar een labeltje en het verschil tussen een huismerk en een fantasiemerk is niet zo heel groot. dus vandaar die verschillende merken ook bij Bikester.
Kijk maar eens hoe Decathlon dat doet. Het is allemaal Decathlon huismerk, maar het merk Decathlon staat er bijna nooit op..
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 okt 2023 16:45
door MarkVeenstra
havana schreef: ↑24 okt 2023 08:22
1094 schreef: ↑21 okt 2023 20:30
De huidige uk economie is sterker dan bv duitsland en frankrijk.
Wat is daarvan je bron? Je hoeft maar op "Britse economie" te Google-newsen en je vindt juist het omgekeerde. Artikel is weliswaar van augustus, maar toch.
https://www.nu.nl/economie/6276113/brit ... anden.html
Vandaag nog op NU.nl dat Duitsland Japan voorbij gaat..., daar zit Engeland echt niet nog boven.
https://www.nu.nl/economie/6286592/duit ... ereld.html
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 okt 2023 17:21
door BertL
Dat zijn haringprijzen over een kwartaal. Procentje erbij, procentje eraf. Volgend kwartaal kan het omgekeerde het geval zijn.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 okt 2023 20:28
door Philippos
depoldertoerist schreef: ↑24 okt 2023 08:57
Bikester
Brügelmann
CAMPZ
Fixie Inc.
fahrrad.de
Ortler
Probikeshop
Red Cycling Products
Serious Cycles
Vermont Bikes
Votec
dat is toch wel een behoorlijke lijst... nou zitten daar wel een paar bedrijven tussen die nagenoeg exclusief aan Bikester leveren (zoals Red en Fixie inc) maar je vraagt je toch af hoe een club als deze in de problemen komt.
Bij Bikester is het probleem niet zozeer Bikester zelf maar wat daar boven gebeurt.
Signa Sports is onderdeel van Signa en daar zit een meneer achter (Benko) die heel goed geboerd heeft na 2008 door vastgoed goedkoop op te kopen en duur te verkopen. Dat heeft ie ook met bedrijven gedaan. Nu blijkt dat dit vooral met geleend geld is gebeurd, maar nu de rente's al een tijd aan het stijgen zijn, wordt het terugbetalen van de leningen enigszins problematisch. Nu is geld lenen om acquisities te doen niet gek, maar als het bedrag te lang openstaat en de rente te snel stijgt, klopt je hele businesscase niet meer.
Nu willen de banken boter bij de vis en dan begint een groot geld schuif festijn binnen zo'n holding. Het ene gat dichten met het andere tot dat de mogelijkheden tot geschuif met assets en geld ophoudt.
Zie voor meer achtergrond:
https://bnn.network/politics/rene-benko ... unfolding/
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 24 okt 2023 20:30
door DDX
Ik lees iedere keer sigma sports, waar ik nog wel eens wat bestel.