Pagina 23 van 314

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 20 feb 2014 12:15
door JoostG
bmiller schreef:
amclassic-fan schreef:Ja dat remt aanzienlijk beter.
Is er dan een andere verklaring (naast minder gewicht) dat veel vaker de Carbon Clinchers zonder de alu velgrand gekocht worden?

Ben benieuwd of er forumleden zijn die ervaring hebben met Carbon Clinchers met alu velgrand.
En vergeet niet dat alu verlijmd moet worden met het carbon en dat altijd een zwak punt blijft.

Overigens zullen de meeste forumleden hun full carbon clinchers uit China combineren met een lage alu set. In dat geval heb je the best of both worlds.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 20 feb 2014 18:20
door vincent75
Ik ben er nog niet uit welke hoge carbon wielen ik ga aanschaffen.
Heeft iemand hier ervaring met zowel de FAR Sports clinchers uit China en b.v. de europese carbon wielen als Reynolds Assaults, FFWD full carbon, of een handgespaakte set.

Waar ik nieuwsgierig naar ben is of er echt een groot verschil zit in de kwaliteit van de wielen en dan met name het bouwen. Ik heb wel het gevoel dat de Far Sport wielen een van de betere wielen zijn welke in china worden aangeboden.
Ook heb ik ooit ergens een stuk gelezen van een Nederlandse wielbouwer dat hij een chinees setje heeft gecontroleerd en volledig afbrandde op de bouw kwaliteit.

Het prijsverschil tussen bovengenoemde wielen vindt ik best fors en wil daarom best een beetje concessie doen op de kwaliteit maar het moet wel degelijk en goed zijn.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 24 feb 2014 17:40
door fietsnewbie
BikeWheels schreef:Even terug komend op de vraagstelling in dit topic kan ik daar wel wat over zeggen.
Ik denk zeker dat de afzonderlijke delen van de Chinese wielen niet slecht zijn. Wel is het vaak zo dat in een relatieve "goedkope" China made wielset relatief goed kope onderdelen als bijvoorbeeld naven en spaken zitten.
Zoals iedereen wel weet komen de meeste carbon ringen uit het Verre Oosten en daar zitten ook hele goede tussen. Probleem is dat er bij deze carbon ringen vaak geen specs zoals maximale spaakspanning worden afgegeven. De sets die ik op mijn spaakbank heb gehad hadden weinig tot geen spaakspanning en dan nog te bedenken dat er aero spaken in zaten.
Probleem wat je dan hebt als wielbouwer is tot welke spaakspanning ga je met zo'n set en wat is veilig m.a.w. wat blijft binnen de marges. Zijn er ringetjes gebruikt om de krachten van daar waar de nippel komen te verdelen over de velg etc.
Al met al vond ik de bouwwijze niet goed. Spaken waren van Chinese makelaardij en dat is toch wel wat anders dan een DT of Sapim spaak die ik gewoon ben.
Inzake full carbon clinchers zou ik zeker oppassen met de aanschaf, de hitte afgifte naar je binnenband kan dermate hoog zijn dat je binnenband kan klappen. Hier in NL niet zo'n issue maar ga je al eens naar het buitenland ;-) Bovendien hoor je nogal eens issue's over de remranden!
Ik test op dit moment een full carbon clincher met daarin een alu rand verlijmt. Deze zie je dus niet wat de velg een fraaiere looks geeft. Echter hierdoor is de velg niet meer heel licht met 590 gram. Echter houd deze zich tot noch toe zeer goed en zou de hitte afgifte naar je binnenband een stuk minder zijn.
Conclusie, informeer goed alvorens je tot een dergelijke set overgaat, kijk goed naar de bouwwijze van het wiel en calculeer in dat je de wielset hier toch even moet laten nakijken!
Conclusie; Ringen halen uit China en deze hier laten spaken?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 24 feb 2014 20:11
door DvanW
Dat heb ik gedaan en is zeer goed bevallen, prijs bijft scherp en je weet zeker dat je een goed gespaakt wiel hebt.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 24 feb 2014 20:37
door vincent75
DvanW schreef:Dat heb ik gedaan en is zeer goed bevallen, prijs bijft scherp en je weet zeker dat je een goed gespaakt wiel hebt.
Zou je wat meer informatie willen geven wat je precies gedaan hebt.
Welke delen heb je gekocht en hoe/wie heeft ze gebouwd?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 25 feb 2014 11:36
door fietsnewbie
Ja, ik ben ook wel benieuwd, eerlijk gezegd.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 27 feb 2014 17:43
door zlyrinx
bmiller schreef:
amclassic-fan schreef:Ja dat remt aanzienlijk beter.
Is er dan een andere verklaring (naast minder gewicht) dat veel vaker de Carbon Clinchers zonder de alu velgrand gekocht worden?

Ben benieuwd of er forumleden zijn die ervaring hebben met Carbon Clinchers met alu velgrand.
Ik rij sinds vorig najaar op Farsports 50mm met alu velgrand. Juist omdat ik toch ook veel in de bergen rij en ik geen risico wilde lopen met oververhitte velgen. Remmen werkt perfect, met de carbon versie heb ik dus geen ervaring. Ze rijden heerlijk, kan niet anders zeggen.

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 28 feb 2014 00:30
door tom de groot
Ook velgen gekocht hier laten spaken met aerospaken en pro 3 naven werkt perfect (+-3700km nu).

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 28 feb 2014 08:41
door fietsnewbie
Wat heeft je het spaken gekost?

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 28 feb 2014 14:29
door JoostG
vincent75 schreef:Ik ben er nog niet uit welke hoge carbon wielen ik ga aanschaffen.
Heeft iemand hier ervaring met zowel de FAR Sports clinchers uit China en b.v. de europese carbon wielen als Reynolds Assaults, FFWD full carbon, of een handgespaakte set.

Waar ik nieuwsgierig naar ben is of er echt een groot verschil zit in de kwaliteit van de wielen en dan met name het bouwen. Ik heb wel het gevoel dat de Far Sport wielen een van de betere wielen zijn welke in china worden aangeboden.
Ook heb ik ooit ergens een stuk gelezen van een Nederlandse wielbouwer dat hij een chinees setje heeft gecontroleerd en volledig afbrandde op de bouw kwaliteit.

Het prijsverschil tussen bovengenoemde wielen vindt ik best fors en wil daarom best een beetje concessie doen op de kwaliteit maar het moet wel degelijk en goed zijn.
Ik kan de Farsports niet vergelijken met Europese carbon wielen. Ik heb echter naast mijn Farsports Campagnolo Zonda's en Campagnolo Eurussen. Vergelijken is een beetje appels met peren (andere materialen, hoogtes, etc), maar ik zou me niet druk maken over de bouwkwaliteit en rijkwaliteit van de Farsports. Voor ongeveer 500 euro krijg je een wielset dat lekker rijdt en een gigantische upgrade is voor de looks van je fiets.

En tja, een wielbouwer die wielen uit China afbrandt ;)

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 28 feb 2014 17:11
door Lcsmet
fietsnewbie schreef:Wat heeft je het spaken gekost?
Als je al iemand vindt die ze wil spaken dan kan de prijs redelijk verschillen.
- Koop je alle andere materialen (naven, spaken, nippels, lint, bandjes) bij diegene die je wielen zal vlechten?
- Laat je ze vlechten bij een hobbyist of een gevestigde zaak?

Als je al iemand kan vinden lijkt 25 Euro per wiel mij het absolute minimum dat je moet voorzien.

Succes

Re: Carbon clinchers uit China vragen

Geplaatst: 28 feb 2014 18:39
door fietsnewbie
Ik ben inderdaad van plan de ringen uit China te halen en de wielbouwer de naven, spaken, nippels en linten te laten regelen.
Ik vraag me alleen af of er naast Wheeltec (1 uur, 37 minuten) of Zoran (1 uur, 42 minuten) niet een goede wielbouwer in de buurt van Kampen te vinden is?