Pagina 216 van 622

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 07 nov 2021 22:13
door pino
Woefdram schreef: 07 nov 2021 21:48
pino schreef: 07 nov 2021 21:39 Ik zag bij een ROSE gisteren ook dat de achternaaf met diezelfde verstelbare hendel was uitgerust, maar dat je voor het voorwiel een 6 mm inbus nodig hebt. Raar.
Als je de uitvoering hebt met verwijderbare lever, heb je er maar 1 nodig voor voor en achter. Scheelt weer gewicht.....
Maar die vanachter werkt niet met verwijderbare lever, dus heb je ofwel een inbus, ofwel zo’n lever nodig. (En die waren niet meegeleverd)

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 07 nov 2021 23:26
door Swedish Chef
??? Bij mijn Rose Reveal trek je de lever er met enige kracht af en dan kan je die op het andere wiel gebruiken

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 08 nov 2021 09:58
door wasbeer2006
Ja en die enige kracht kan best heel veel zijn, maar je kan het zien als het geen verwijderbare lever is dan zie je maar 1 (2 ringen) en ander 2 (3 ringen).

Sla hem er even via de andere kant uit als je de lever er niet uit krijgt getrokken. Dat heb ik ook gedaan, kreeg hem niet los met trekken.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 08 nov 2021 10:53
door Nee_Nee
Ik heb de 'hard way' geleerd dat je bij het verwijderen twee vingers moet gebruiken. De ene aan het uiteinde om kracht te zetten en de andere onderin dichtbij de as om er voor te zorgen dat je de hendel er recht/rechtstandig afhaalt.
Als je alleen bovenin trekt, dan trek je hendel als het ware scheef, waardoor hij niet van de as loskomt.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 08 nov 2021 11:14
door nijkie
Iemand wel eens aan gedacht om alleen voor elektrisch schakelen te monteren en achter mechanisch?Dit moet volgens mij wel mogelijk zijn.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 08 nov 2021 11:17
door havana
In theorie is dat natuurlijk gewoon mogelijk.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 08 nov 2021 11:27
door wasbeer2006
Ik denk dat het niet mogelijk is gezien de achterderrie de hoofdunit van het systeem is bij sram en volgens mij ook bij de nieuwe DA

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 08 nov 2021 13:09
door nijkie
wasbeer2006 schreef: 08 nov 2021 11:27 Ik denk dat het niet mogelijk is gezien de achterderrie de hoofdunit van het systeem is bij sram en volgens mij ook bij de nieuwe DA
Maar bijvoorbeeld een grx groep,lijkt mij wel handig in het terrein.

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 08 nov 2021 13:49
door scepticus
nijkie schreef: 08 nov 2021 11:14 Iemand wel eens aan gedacht om alleen voor elektrisch schakelen te monteren en achter mechanisch?Dit moet volgens mij wel mogelijk zijn.
Dat zou wel een next level mullet setup zijn!

Afbeelding

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 08 nov 2021 15:17
door Nee_Nee
Jakkes 🤢

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 08 nov 2021 15:37
door serbak
nijkie schreef: 08 nov 2021 13:09
wasbeer2006 schreef: 08 nov 2021 11:27 Ik denk dat het niet mogelijk is gezien de achterderrie de hoofdunit van het systeem is bij sram en volgens mij ook bij de nieuwe DA
Maar bijvoorbeeld een grx groep,lijkt mij wel handig in het terrein.
Wat zouden de voordelen hiervan zijn? Ik dacht dat elektrisch schakelen in het terrein juist betrouwbaarder is dan mechanisch, of zie ik dat verkeerd?

Re: Het grote domme vragen topic

Geplaatst: 08 nov 2021 16:02
door wasbeer2006
Het enige voordeel is als je schade rijd het mechanisch goedkoper is.
Zonde van het geld in de troep zegmaar.......

Ach ja een MTB'er zegt 105 groep op de weg is genoeg het heeft toch niets te lijden. en een racefietser zegt, zonde die dure spullen in de modder........... het is net hoe je het bekijkt :-)