Pagina 22 van 33

Geplaatst: 27 jun 2008 00:02
door mpol
Dat is wel een goede tip, de info van GLS opvragen. Het zal daar gewoon op de sorteerband gewogen zijn, en opgeslagen in de database, dus het zal voor hun makkelijk op te zoeken zijn.

Geplaatst: 27 jun 2008 00:20
door Einstein
Van Herwerden staat voor mij altijd klaar. Vandaag nog met mn ketting die ik zelf te kort had gemaakt hebben ze netjes voor me opgelost. Voor de deur merkte ik aan mijn fiets dat mijn crank een beetje los zat, hebben ze ook gelijk voor me opgelost zonder kosten te berekenen.
Staan altijd klaar en hebben alle tijd voor me.

Geplaatst: 27 jun 2008 01:14
door edwinfe
nou na zulke stoere taal is het voor duidelijk: bij Derks-wielersport ga ik niks kopen dus

Verder heb ik geen FM. Ik doe alles lekker zelf en koop hier en daar de spullen. Bv in Belgie bij van eyck sport . Verder ga ik de laatste tijd naar Ron Voogd (http://www.cycleworldleader.nl/Home/tab ... fault.aspx) in capelle a/d ijssel.

Geplaatst: 27 jun 2008 01:20
door scepticus
mpol schreef:Ik zie het ook als een stukje bluf van hun om zo te dreigen.


En ze brengen zichzelf alleen maar meer (imago) schade toe :rolleye:

Geplaatst: 27 jun 2008 11:10
door mspoon
Ik vind als je als een medium als fiets onnodig, ongegrond, laf en ongestraft, Fm, internetwinkels, onderdelen en personen in een dusdanig kwaaddaglicht zet en dat deze daar hinder of financiële nadelen van onder vinden, juridisch aangepakt moeten worden. Vrijheid van meningsuiting moet kunnen, maar je moet ook je verantwoordelijkheid weten.

Geplaatst: 27 jun 2008 11:18
door w0uter
Idd., maar hier lijkt het niet opzettelijk. maar wat ik wel vreemd vind is dat Derks-wielersport zich precies kan herinneren dat het bewuste pakketje drie keer gewogen is. Hebben ze zo weinig handel dat ze zich dat kunnen herinneren?

Geplaatst: 27 jun 2008 11:30
door 53x11
mspoon schreef:Ik vind als je als een medium als fiets onnodig, ongegrond, laf en ongestraft, Fm, internetwinkels, onderdelen en personen in een dusdanig kwaaddaglicht zet en dat deze daar hinder of financiële nadelen van onder vinden, juridisch aangepakt moeten worden. Vrijheid van meningsuiting moet kunnen, maar je moet ook je verantwoordelijkheid weten.


In dit geval levert een zaak niet (of in ieder geval niet alles). Klant stelt dat bij de FM aan de kaak en wordt voor leugenaar uitgemaakt. Klant is hier niet blij mee en stelt vervolgens de kwestie aan de kaak op een openbaar Forum. FM leest het forum ook, en in plaats van de kwestie alsnog netjes af te handelen zet de FM de klant onder druk middels dreigementen. Lijkt me meer dan logisch dat de klant hiermee wederom in de openbaarheid treedt. Wie kaatst....

Ik DURF bij Derks vanaf nu niks te kopen in ieder geval!

(Misschien dat iemand met een juridische achtergrond in lekentaal eens kan posten wanneer iets smaad is, ben daar wel nieuwsgierig naar eigenlijk)

Geplaatst: 27 jun 2008 11:43
door havana
Jammer dat Derks zo reageert, want ik had er TOT OP DIT PUNT louter goede ervaringen mee.

Als dat pakketje 1500 gram weegt, dan moet daar toch een bewijs van zijn?

Geplaatst: 27 jun 2008 11:53
door whs
W0uter schreef:Idd., maar hier lijkt het niet opzettelijk. maar wat ik wel vreemd vind is dat Derks-wielersport zich precies kan herinneren dat het bewuste pakketje drie keer gewogen is. Hebben ze zo weinig handel dat ze zich dat kunnen herinneren?


Dat waren de gegevens van GLS, niet Derks...

Lijkt me als begginnend of klein bedrijf inderdaad iets moeiljiks, waar je maar beter overheen kunt stappen, dan maar een (klein) verlies lijden. Er kan natuurlijk door een GLS medewerker wat uit de doos gehaald zijn. Dat meervoudig meten kan best bedoeld zijn om dit soort problemen te voorkomen. Wat dat betreft is het een goed idee met GLS contact op te nemen, om evt. een bezorger of ander die het pakket na de laatste weging in handen had, aan te pakken.

ik las overigens ergens van een (belgisch?) bedrijf dat b.v. niet naar Rotterdam & Amsterdam verstuurt omdat daar veel pakketten verdwenen (of was het omdat er veel uit de pakketen verdween? In dit geval is dat interessant te kijken wat voor verzenders daar gebruikt werden)

Was er een nieuwe laag plakband of andere aanwijzingen van hersluiten?

(kleine edit wbt dat amsterdam/rotterdam voorbeeld)

Geplaatst: 27 jun 2008 12:00
door w0uter
@whs, idd. verkeerd gelezen.

Geplaatst: 27 jun 2008 12:08
door evers
mocht het zo zijn dat er tussentijds producten uit de doos zijn gehaald is het nog aan derks om dit op te lossen. Als verkoper heb je de eindverantwoording dat alles netjes wordt afgehandeld. Niet als koper.

Geplaatst: 27 jun 2008 12:19
door h3
Er zitten aan het verzenden van pakketjes een hoop haken en ogen. Persoonlijk werk ik liever met pakketdiensten als TNT en DHL, ook UPS scoort hoog.

Marketingtechnisch was het beter de kettingen na te sturen ongeacht het feit waar nu werkelijk de fout ligt. Echter dit is volgens mij simpel na te gaan via de bedrijfsvoorraad of hun transporter GLS. Als we kijken naar het bereik van een negatieve klant dan is deze veel groter dan een positieve. Negatieve verhalen blijven tot tweemaal toe vaker rond circuleren dan positieve. Als onderneming moet je zorgdragen voor je klanten en dat betekent nog altijd dat de klant koning is en dat je er alles aan moet doen om de klant te helpen. Uiteindelijk oogst je daar meer mee dan je poot stijf houden en de verantwoordelijkheid bij een ander leggen.

Ik wil hiermee niks zeggen in relatie tot Derks Wielersport, ik denk dat dit geldt voor iedere winkel of je nu fietsonderdelen verkoopt of autoonderdelen, de klant blijft koning.