Pagina 204 van 213
Re: DeRosa
Geplaatst: 02 feb 2021 08:51
door Desertstorm
leon1 schreef: ↑01 feb 2021 09:34
een merk dat alleen maar aan de $$ denkt en hoe zie die $$ zo snel mogelijk uit jouw zak kloppen..
Als ik intussen iets heb geleerd van de (fiets)industrie is wel dat elk merk aan bovenstaande voldoet.
Het klopt wel dat de snelheid denk ik momenteel hoger ligt dan een tijd geleden. Lange-termijn is er niet meer bij.
Re: DeRosa
Geplaatst: 02 feb 2021 11:13
door leon1
Ja dat is waar ook. Alles voor de $$

Re: DeRosa
Geplaatst: 02 feb 2021 14:40
door Vanderosa
Neruub schreef: ↑01 feb 2021 07:41
csteenbe schreef: ↑01 feb 2021 07:16
mackersv2.0 schreef: ↑31 jan 2021 11:37
Vroeger een mooi merk.
Nu niet meer dan een mooi logo.
De transitie naar carbon heeft De Rosa niet veel goed gedaan.
Idd, een sticker merk geworden helaas, had altijd een zwak voor het merk.
Zullen technisch best goede frames zijn maar de emotie is verloren.
Zijn er dan Carbon fietsen van de grote aanbieders waarbij dit niet zo is?
Ik vraag mij af waar al deze informatie van jullie vandaan komt. Stickermerk ? Alle fabrikanten laten hun frames in China of Taiwan bouwen. Spuitwerk gebeurt wel meestal door het merk zelf. Ook bij De Rosa en dat is te zien. Het lakwerk van een De Rosa is echt heel fraai, dat zie je weinig zo bij andere merken. Ook het design is van De Rosa zelf, zoals de SK in samenwerking met Pininfarina. De Rosa doet ook veel aan innovatie, kijk maar naar de nieuwe TT-03 .
Re: DeRosa
Geplaatst: 02 feb 2021 16:27
door Jeff_dh
Vanderosa schreef: ↑02 feb 2021 14:40
Neruub schreef: ↑01 feb 2021 07:41
csteenbe schreef: ↑01 feb 2021 07:16
Idd, een sticker merk geworden helaas, had altijd een zwak voor het merk.
Zullen technisch best goede frames zijn maar de emotie is verloren.
Zijn er dan Carbon fietsen van de grote aanbieders waarbij dit niet zo is?
Ik vraag mij af waar al deze informatie van jullie vandaan komt. Stickermerk ? Alle fabrikanten laten hun frames in China of Taiwan bouwen. Spuitwerk gebeurt wel meestal door het merk zelf. Ook bij De Rosa en dat is te zien. Het lakwerk van een De Rosa is echt heel fraai, dat zie je weinig zo bij andere merken. Ook het design is van De Rosa zelf, zoals de SK in samenwerking met Pininfarina. De Rosa doet ook veel aan innovatie, kijk maar naar de nieuwe TT-03 .
Ik denk dat hier vooral bedoeld wordt dat de ontwikkeling/frame designs niet "in house" gedaan wordt. Daar is op zich niks mis mee. Zelfs grote merken met in house designers besteden soms design projecten uit en héél veel grote fietsmerken doen de engineering van de carbon frame in samenwerking met de fabrikant.
Zo is de SK Pininfarina door Pininfarina ontworpen en zijn ook de oude R838, de R848 en de Idol van een aantal jaren terug geen ontwerp van DeRosa zelf. De Idol is wel een uniek design voor DeRosa en geen (semi) open mould.
Bij DeRosa betaal je wat meer vanwege de naam/historie, de marketing, de sponsoring etc. Prima toch

Bij Specialized betaal je veel te veel voor een hele grote berg marketing, de teams sponsoring en de fiets sponsoring van de "instagram influencers"
Re: DeRosa
Geplaatst: 02 feb 2021 18:47
door Dude
Stickermerk slaat dan vooral op de 838 en superking van weleer. Als je dan op een China site exact het zelfde frame ziet zonder een de Rosa logo dan houdt het voor mij ook op. En ik begrijp de reactie dan wel dat het merk haar glans heeft verloren.
Ik vind ook het nieuwe lettertype niet mooi en dus voor mij geen nieuwe de Rosa.
Re: DeRosa
Geplaatst: 02 feb 2021 19:13
door Jeff_dh
Dude schreef: ↑02 feb 2021 18:47
Stickermerk slaat dan vooral op de 838 en superking van weleer. Als je dan op een China site exact het zelfde frame ziet zonder een de Rosa logo dan houdt het voor mij ook op. En ik begrijp de reactie dan wel dat het merk haar glans heeft verloren.
Ik vind ook het nieuwe lettertype niet mooi en dus voor mij geen nieuwe de Rosa.
Ja dat begrijp ik en ik ben het ook met je eens. De aantallen zullen wel niet voldoende geweest zijn voor allemaal eigen mallen.
Wat het logo betreft...... verschrikkelijk! Past totaal niet bij het merk, wat mij betreft.
(soort Boombox font van Dafont.... die men in 3 minuten iets heeft aangepast)
Re: DeRosa
Geplaatst: 02 feb 2021 19:14
door Hanz Bé
Dude schreef: ↑02 feb 2021 18:47
Ik vind ook het nieuwe lettertype niet mooi en dus voor mij geen nieuwe de Rosa.
Okay, ik ruk deze een beetje uit zijn verband. Maar vind het een briljante zin!

Re: DeRosa
Geplaatst: 02 feb 2021 19:19
door Vanderosa
Re: DeRosa
Geplaatst: 02 feb 2021 20:55
door Vangalo74
Je kan ook bij z’n andere zoon langs, rij je toch een De Rosa alleenzonder dat logo

Re: DeRosa
Geplaatst: 03 feb 2021 08:25
door csteenbe
Ernie C. schreef: ↑01 feb 2021 21:49
Dat ze wat Chinees carbon op de site hebben staan naast het prachtige metalen spul vond ik nooit erg maar nu zie ik de klassieke stalen frames al niet meer op de site en ook geen prachtige aluminium frames meer. Alleen de Corum en Titanium zijn nog over.
Keek net ook even op de site, het gamma van modellen is wel erg dun nu

. Geen King XS, Protos, klassiek staal meer.
Begrijpelijk dat Doriano weg is gegaan, de twee andere broers vernietigen het merk.
Gelukkig zijn er genoeg andere merken die niet kiezen voor deze strategie zoals Festka onder andere en ben ik nog in het bezit van een De Rosa Scandium met het geliefde oude lettertype

Re: DeRosa
Geplaatst: 03 feb 2021 08:42
door havana
Die gravelracer van ze is ook gewoon een open mould dacht ik. Zelfde frame als de Ridley Kanzo Adventure en de Planet X Free Ranger.
Re: DeRosa
Geplaatst: 03 feb 2021 08:49
door Philippos
havana schreef: ↑03 feb 2021 08:42
Die gravelracer van ze is ook gewoon een open mould dacht ik. Zelfde frame als de Ridley Kanzo en de Planet X Free Ranger.
Alle drie deze gravelracers lijken niet echt op elkaar toch?
