Pagina 3 van 15
Re: Geometrie Aeroad. Situatie 2021: Je moet je aanpassen aan de fiets ipv andersom?
Geplaatst: 03 dec 2021 15:06
door chris80
linkeballen schreef: ↑03 dec 2021 14:58
Maar dan heb ik wel een vraag over reach wat ik nooit helemaal heb begrepen...
De reach wordt namelijk gemeten vanaf het hart van de trapas tot het balhoofd. Betekent dit dat het stuk tussen center trapas en het hart van bovenkant zadelpen vergelijkbaar is (constant) is bij de meeste fietsen? Anders kan je toch nooit de reach van verschillende fietsen met elkaar vergelijken zonder de de afstand tussen trapas en zadel mee te nemen? En dan uitspraken doen over de juiste maat. of zie ik iets over het hoofd en begrijp ik het na 10 jaar nog steeds niet?
Het deel center trapas tot hart bovenkant zadelpen is geen constante, maar deze kun je wel telkens gelijk maken tussen verschillende fietsen door te spelen met het stand van je zadel/de setback van je zadelpen. Zo staat de zadelbuis van mij huidige fiets 0,5graden schuiner naar achter en ik heb dit gecompenseerd door mijn zadel iets naar voren te zetten. Zo zit ik weer gelijk als op mijn vorige fiets.
Hopelijk heb ik het zo een beetje duidelijk uitgelegd

.
Re: Geometrie Aeroad. Situatie 2021: Je moet je aanpassen aan de fiets ipv andersom?
Geplaatst: 03 dec 2021 16:11
door linkeballen
Lcsmet schreef: ↑03 dec 2021 15:01
Een Trek Madone SL7 model 2022 met Ultegra Di2 en carbon wielen kost netto ongeveer evenveel als de Aeroad.
Hoe bedoel je netto ongeveer evenveel? Die die fiets is 7.099 euro. De Aeroad kan ik voor 5299 krijgen.. Ik de Madone erg gaaf trouwens!
Re: Geometrie Aeroad. Situatie 2021: Je moet je aanpassen aan de fiets ipv andersom?
Geplaatst: 03 dec 2021 16:18
door HarryuitHilversum
Dit is echt een slecht verhaal! Als je de Aeroad niet kan bestellen met een andere cockpit, dan pas ik er ook niet op. Zeer teleurstellend! Ik denk nl dat de Aeroad, als de kinderziektes eruit zijn, een knaller van een fiets is. Hij is niet goedkoop, maar wel voordeliger dan vergelijkbare concurrenten en minstens zo goed. Dat je de lengte van je ‘stuurpen’ niet kan aanpassen vind ik not done. Dan laat je een minachting zien voor je klanten.
Re: Geometrie Aeroad. Situatie 2021: Je moet je aanpassen aan de fiets ipv andersom?
Geplaatst: 03 dec 2021 16:57
door chris80
linkeballen schreef: ↑03 dec 2021 16:11
Lcsmet schreef: ↑03 dec 2021 15:01
Een Trek Madone SL7 model 2022 met Ultegra Di2 en carbon wielen kost netto ongeveer evenveel als de Aeroad.
Hoe bedoel je netto ongeveer evenveel? Die die fiets is 7.099 euro. De Aeroad kan ik voor 5299 krijgen.. Ik de Madone erg gaaf trouwens!
Vroeger (voor Corona) kreeg je standaard 20/25% korting op Trek. Dat is dan de “netto” prijs. Ik weer niet welke dealer dat nu nog doet, maar dat kan LcSmet je wel vertellen

.
1 aandachtspuntje, de reach vd sturen van Trek is wel langer dan gemiddeld, ik geloof 100mm ipv 70a75mm wat de meeste fietsen hebben.
Re: Geometrie Aeroad. Situatie 2021: Je moet je aanpassen aan de fiets ipv andersom?
Geplaatst: 03 dec 2021 17:00
door DDX
Volgens mij kan je bij canyon toch nooit andere lengte stuurpen kiezen ?
Iets wat je bij een fietsenmaker om de hoek vaak nog wel kan, ook ander zadel zul je zelf moeten regelen.
In dit geval is het nog lastiger omdat het niet alleen stuurpen is....
Re: Geometrie Aeroad. Situatie 2021: Je moet je aanpassen aan de fiets ipv andersom?
Geplaatst: 03 dec 2021 17:03
door Ernie C.
Ik zie op die Venge een ergo stuur en geen compact stuur. Meet de reach eens van dat stuur. Het staat ook nog eens flink naar boven gekanteld. Ik schat de kans vrij groot dat de 2XL met standaard cockpit gewoon gaaat passen,
Re: Geometrie Aeroad. Situatie 2021: Je moet je aanpassen aan de fiets ipv andersom?
Geplaatst: 03 dec 2021 18:05
door Lcsmet
chris80 schreef: ↑03 dec 2021 16:57
linkeballen schreef: ↑03 dec 2021 16:11
Lcsmet schreef: ↑03 dec 2021 15:01
Een Trek Madone SL7 model 2022 met Ultegra Di2 en carbon wielen kost netto ongeveer evenveel als de Aeroad.
Hoe bedoel je netto ongeveer evenveel? Die die fiets is 7.099 euro. De Aeroad kan ik voor 5299 krijgen.. Ik de Madone erg gaaf trouwens!
Vroeger (voor Corona) kreeg je standaard 20/25% korting op Trek. Dat is dan de “netto” prijs. Ik weer niet welke dealer dat nu nog doet, maar dat kan LcSmet je wel vertellen

.
20% Korting op 7099 Euro maakt netto 5679,20 Euro.
Of 25% korting, dat maakt 5324,25 Euro, nog kan daar zal je voor moeten langsgaan.

Dan wil je toch geen Canyon meer

Re: Geometrie Aeroad. Situatie 2021: Je moet je aanpassen aan de fiets ipv andersom?
Geplaatst: 03 dec 2021 18:40
door 53x11
DDX schreef: ↑03 dec 2021 17:00
Volgens mij kan je bij canyon toch nooit andere lengte stuurpen kiezen ?
Iets wat je bij een fietsenmaker om de hoek vaak nog wel kan, ook ander zadel zul je zelf moeten regelen.
In dit geval is het nog lastiger omdat het niet alleen stuurpen is....
Zeker wel! Tenmiste, toen ik in 2016 een fiets dat bestelde wel (binnen 30 ofzo dagen mocht ik de stuurpen gratis wisselen dacht ik)
Dat je niet eens de effectieve reach kan aanpassen is toch wel vrij debiel
Re: Geometrie Aeroad. Situatie 2021: Je moet je aanpassen aan de fiets ipv andersom?
Geplaatst: 03 dec 2021 19:25
door chris80
Lcsmet schreef: ↑03 dec 2021 18:05
chris80 schreef: ↑03 dec 2021 16:57
linkeballen schreef: ↑03 dec 2021 16:11
Hoe bedoel je netto ongeveer evenveel? Die die fiets is 7.099 euro. De Aeroad kan ik voor 5299 krijgen.. Ik de Madone erg gaaf trouwens!
Vroeger (voor Corona) kreeg je standaard 20/25% korting op Trek. Dat is dan de “netto” prijs. Ik weer niet welke dealer dat nu nog doet, maar dat kan LcSmet je wel vertellen

.
20% Korting op 7099 Euro maakt netto 5679,20 Euro.
Of 25% korting, dat maakt 5324,25 Euro, nog kan daar zal je voor moeten langsgaan.

Dan wil je toch geen Canyon meer
Doet WdV uit O nog aan Trek? Daar had je altijd flinke korting. Alleen had ik begrepen dat hij met Trek gestopt is?
Re: Geometrie Aeroad. Situatie 2021: Je moet je aanpassen aan de fiets ipv andersom?
Geplaatst: 03 dec 2021 20:58
door Lcsmet
chris80 schreef: ↑03 dec 2021 19:25
Lcsmet schreef: ↑03 dec 2021 18:05
chris80 schreef: ↑03 dec 2021 16:57
Vroeger (voor Corona) kreeg je standaard 20/25% korting op Trek. Dat is dan de “netto” prijs. Ik weer niet welke dealer dat nu nog doet, maar dat kan LcSmet je wel vertellen

.
20% Korting op 7099 Euro maakt netto 5679,20 Euro.
Of 25% korting, dat maakt 5324,25 Euro, nog kan daar zal je voor moeten langsgaan.

Dan wil je toch geen Canyon meer
Doet WdV uit O nog aan Trek? Daar had je altijd flinke korting. Alleen had ik begrepen dat hij met Trek gestopt is?
Zoals ik schreef, je moet langsgaan.
20% Korting , op sommige modellen meer, heb ik nog wel een adres.
Maar ik post het niet meer op dit forum want ik wil niet telkens de discussie aangaan met mensen op dit forum die vinden dat zo’n korting niet kan en nog minder dat dit ook nog eens samengaat met een meer dan bovengemiddelde service.
Re: Geometrie Aeroad. Situatie 2021: Je moet je aanpassen aan de fiets ipv andersom?
Geplaatst: 03 dec 2021 21:08
door chris80
Ik heb er ook 2 fietsen gekocht. Prima winkel, prima service. Ik dacht alleen dat hij geen Trek meer deed. Maar dat heb ik dan mis

Re: Geometrie Aeroad. Situatie 2021: Je moet je aanpassen aan de fiets ipv andersom?
Geplaatst: 03 dec 2021 21:16
door Kornuit
53x11 schreef: ↑03 dec 2021 18:40
DDX schreef: ↑03 dec 2021 17:00
Volgens mij kan je bij canyon toch nooit andere lengte stuurpen kiezen ?
Iets wat je bij een fietsenmaker om de hoek vaak nog wel kan, ook ander zadel zul je zelf moeten regelen.
In dit geval is het nog lastiger omdat het niet alleen stuurpen is....
Zeker wel! Tenmiste, toen ik in 2016 een fiets dat bestelde wel (binnen 30 ofzo dagen mocht ik de stuurpen gratis wisselen dacht ik)
Dat je niet eens de effectieve reach kan aanpassen is toch wel vrij debiel
Ja hier ook.. voordat ik de fiets binnen kreeg, hadden ze al een cm langere stuur-stuurpencombinatie gestuurd. Ik hoefde de ander pas terug te sturen als ik wist welke goed was. Kreeg er zelfs een retour label bij.