Pagina 3 van 4

Re: Tandwielen Quarq Dzero

Geplaatst: 12 sep 2019 20:24
door TL@
Het is de ALDHU24.

De mogelijkheid om nadien de crancks en/of as te vervangen, de Quarq is (bijna) end of life en deze gebruikt dezelfde BB als mijn oude Shimano cranks (en de rotor cranks gaan beter samen met het Rotor kettingblad :D )

Nu hopen dat deze wat langer meegaat dan de Stages.

Re: Tandwielen Quarq Dzero

Geplaatst: 12 sep 2019 20:32
door rene-canyon
Hoe monteer je de crankarm aan de powermeter?
Voorheen had je bij Rotor een speciale dopmoer nodig, maar deze lijkt bij de aldhu niet meer noodzakelijk.

Re: Tandwielen Quarq Dzero

Geplaatst: 12 sep 2019 20:34
door TL@
Gewoon met een 10mm inbus bout, ging erg makkelijk (wel 35Nm, mijn momentsleutel gaat maar tot 28Nm dus die van de buurman even geleend :D )

Re: Tandwielen Quarq Dzero

Geplaatst: 12 sep 2019 20:37
door walter-
Welke power2max is dit juist?

Waarom toch niet de quarq genomen?

Re: Tandwielen Quarq Dzero

Geplaatst: 12 sep 2019 20:39
door TL@
walter- schreef: 12 sep 2019 20:37 Welke power2max is dit juist?

Waarom toch niet de quarq genomen?
Zie bericht van 18u24 :mrgreen:

Re: Tandwielen Quarq Dzero

Geplaatst: 12 sep 2019 21:13
door walter-
TL@ schreef: 12 sep 2019 20:39
walter- schreef: 12 sep 2019 20:37 Welke power2max is dit juist?

Waarom toch niet de quarq genomen?
Zie bericht van 18u24 :mrgreen:
Een power2max ng volgens foto?

Re: Tandwielen Quarq Dzero

Geplaatst: 12 sep 2019 21:23
door walter-
Ah nee; 20u24 gevonden;-)

Re: Tandwielen Quarq Dzero

Geplaatst: 12 sep 2019 21:39
door TL@
Ik stond blijkbaar in UTC-tijd, geen idee waarom. Inderdaad 20u24 :D

Het is trouwens de NGeco (liever een vervangbare batterij, als de oplaadbare defect gaat, is de vermogenmeter voor de vuilbak, gaan leuk vooruitzicht)

Re: Tandwielen Quarq Dzero

Geplaatst: 12 sep 2019 22:39
door LacsapOV
Mooi crankstel, past er goed bij.
Staat bij mij ook op de wenslijst. Heb nu een NG Eco Rotor 3D voor op de gravelbike. Wil een Aldhu24 op mijn nieuwe racefiets.

Re: Tandwielen Quarq Dzero

Geplaatst: 13 sep 2019 10:12
door DeletedUser02
@TL@ Die Rotor crank is 'in het echt' toch een stuk mooier dan op de plaatjes. Was zelf nooit zo gecharmeerd van off-brand cranks van Rotor/FSA en ben daarom vorige week voor een Quarq gegaan, maar deze staat hem goed!

Dat de Quarq EOL is heb ik me ook nog even in verdiept, maar is niet helemaal waar. SRAM is van de BB30/GXP crankstellen afgestapt omdat ze zelf de 'vele malen betere' DUB standaard ontwikkeld hebben (en GXP dus de nek omdraaien). De DZero spider is de 4e of 5e generatie van Quarq en onveranderd gebleven. Mocht je crankstel versleten raken, dan kun je volgens mij gewoon een nieuw SRAM crankstel met verwijderbare spider bestellen (worden inmiddels standaard op vele fietsen geleverd) en de Quarq spider overzetten. Een 4e/5e iteratie heeft natuurlijk als voordeel dat de kinderziektes er wel uit zijn.

Re: Tandwielen Quarq Dzero

Geplaatst: 13 sep 2019 12:01
door TL@
Staat inderdaad echt goed op de TCR, ik ben er blij mee:
Afbeelding
Afbeelding

Het gaat bij SRAM nu allemaal naar AXS. Ik wist niet dat de crank bij de DZere los te verkrijgen was, ik dacht dat powerReady cranks niet los te krijgen waren, enkel voorgeïnstalleerd op een fiets (en enkel met Red of Force 'reclame' op)

De P2M is ook al de 3de of 4de generatie dus op dat gebied gelijkwaardig.

Ik heb van beiden online heel weinig slechte reviews gelezen, het is op details dat de keuze naar de P2M is gegaan.

Ik heb trouwens de L/R optie ineens ook geactiveerd en blijkt dat ik perfect 50/50 trap (op een kort ritje met wat sprintjes en kortere intervallen)

Afbeelding
Afbeelding

De Stages was dus eigenlijk goed genoeg voor mij :mrgreen:

Re: Tandwielen Quarq Dzero

Geplaatst: 13 sep 2019 20:47
door LacsapOV
Er is nog een alternatief bijgekomen van Rotor zelf, de INSpider.
https://www.bikeradar.com/news/rotor-in ... ower-meter

Ziet er misschien wat gelikter uit dan de P2M. En heeft volledige ondersteuning voor ovale kettingbladen.
Ben benieuwd wat DC Rainmaker ervan vindt.