Pagina 3 van 3

Re: Kwetsbaarheid carbon frame

Geplaatst: 02 nov 2018 18:39
door Bmoos01
Zorro schreef: 02 nov 2018 14:48
Ik mag hopen dat het verbetered is idd of het merk bestaat niet meer.
Dat kan toch echt niet 'per design' zijn geweest. En het merk was? Type fiets?

Het moet niet gekker worden dan je niet eens op die bovenbuis zou mogen zitten.
Stond er ook ergens een disclaimer in de handleiding of wellicht een sticker op de boven buis: 'This tube is not intended for sitting purposes. Use at your own risk to sit on it'
Het ging hier om meerdere Mercxk 525. Toen die net beschikbaar kwamen. Ik heb 4 gevallen hiervan zelf gezien en zien gebeuren in het peloton. Nogmaals, op dit moment hoor ik er niemand meer over dus ik denk dat het opgelost is. Van een disclaimer heb ik nooit gehoord, Merckx had het wel netjes opgelost verder maar je wilt het alsnog niet mee maken...

Re: Kwetsbaarheid carbon frame

Geplaatst: 02 nov 2018 20:25
door TL@
Die eerste versies van de 525 braken en scheurden bijna allemaal, was echt geen goede kwaliteit. Latere versies waren zwaarder maar wel beter in elkaar gestoken.

Re: Kwetsbaarheid carbon frame

Geplaatst: 03 nov 2018 07:36
door daniel1975
Ik heb inmiddels met veel verwchillende types achterop de Thule drager door Dld gereden. Dan schuw ik echt de 160-170 niet, staat als een huis. Nooit schade van gezien, ook niet bij erg lichte frames.
Iedereen maakt zich veel te veel zorgen imho.

Re: Kwetsbaarheid carbon frame

Geplaatst: 03 nov 2018 10:49
door EmPeHa
In het blad Fiets stond een keer een test met een extra licht frame. Daarbij werd gezegd dat je niet op de bovenhuis mocht gaan zitten.