Re: Draadband met klassiek uiterlijk
Geplaatst: 30 apr 2014 08:36
@Gazelle79: snap ik. Is zoveel leuk spul als dit je ding is. Maar een vliegtuighal als hobbyruimte zit er even niet in
Keuzes maken dus
De slik vind ik een prachtige baan maar voldoet wat mij betreft niet aan een klassiek uiterlijk. Wel mooi om een moderne fiets met retro knipoog.
Latex heeft wel degelijk zin in bandjes als Velofles, Vittoria EVO en Challenge.
In de genoemde Michelin Dynamic is het toch een beetje zonde. Deze band is zo stug dat de bijdrage van het binnenbandje te verwaarlozen valt.
Naast comfort zijn er nog andere argumenten om voor latex te kiezen. Lekbestendigheid.
De Michelin Dynamic in 28mm breedte met latex binnenband is misschien niet de meest voor de hand liggende keuze maar een uitstekende configuratie voor Parijs-Roubaix.
Je kan dan met een half bar minder rijden omdat een stooklek met latex net iets minder snel zal gebeuren. Die half bar scheelt op 50km kasseien serieus veel!
Niet lek rijden met Parijs-Roubaix is geen kunst. Doe maar 8 bar in je banden en niet in de kantjes rijden
Alleen dan zit je 2 weken niet meer op de fiets. De kunst is om met zo min mogelijk druk te rijden zonder 5 keer lek te rijden. Persoonlijk neem ik het risico op 1 lekke band. Na het Bos altijd wat lucht uit de bandjes
De Continental Grand Prix Classic is overigens idd een leuke tussenweg. Rijdt porima en lrijg je ook niet kapot.
Heb ze ook op een fiets gehad. Als het uiterlijk erg belangrijk is dan is het goed om te weten dat op een hele donkere fiets het visueel een stuk beter doen dan op een witte. Op de hierboven getoonde Coppi vond ik ze persoonlijk iets te donker.
De slik vind ik een prachtige baan maar voldoet wat mij betreft niet aan een klassiek uiterlijk. Wel mooi om een moderne fiets met retro knipoog.
Latex heeft wel degelijk zin in bandjes als Velofles, Vittoria EVO en Challenge.
In de genoemde Michelin Dynamic is het toch een beetje zonde. Deze band is zo stug dat de bijdrage van het binnenbandje te verwaarlozen valt.
Naast comfort zijn er nog andere argumenten om voor latex te kiezen. Lekbestendigheid.
De Michelin Dynamic in 28mm breedte met latex binnenband is misschien niet de meest voor de hand liggende keuze maar een uitstekende configuratie voor Parijs-Roubaix.
Je kan dan met een half bar minder rijden omdat een stooklek met latex net iets minder snel zal gebeuren. Die half bar scheelt op 50km kasseien serieus veel!
Niet lek rijden met Parijs-Roubaix is geen kunst. Doe maar 8 bar in je banden en niet in de kantjes rijden
De Continental Grand Prix Classic is overigens idd een leuke tussenweg. Rijdt porima en lrijg je ook niet kapot.
Heb ze ook op een fiets gehad. Als het uiterlijk erg belangrijk is dan is het goed om te weten dat op een hele donkere fiets het visueel een stuk beter doen dan op een witte. Op de hierboven getoonde Coppi vond ik ze persoonlijk iets te donker.
