Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets/frame in hoger segment

karluk
Forum-lid

karluk 31 jan 2014 05:44

Er is een nieuwe optie bijgekomen, de Canyon Ultimate CF SLX 9.0 SL. Goed getest, volgens mij zelf uitgeroepen tot fiets van het jaar 2013 en qua geometrie past ie erg goed bij mijn meetwaarden. Goede keuze?

karluk
Forum-lid

karluk 31 jan 2014 05:45

Stuntman Mike schreef:Uit deze rij zou ik de Giant Propel pakken. Je rijdt op een (bewezen)Aerofiets die ook nog eens licht maar vooral ook kneiterstijf is. (Wat bijvoorbeeld voor de Wilier niet van toepassing is, en de Aeroad ook wat minder) Je zal er een harde van krijgen tijdens het sprinten!! :mrgreen:
Ik vind hem er spectaculair en mooi uitzien. Verder ook het allernieuwste van het nieuwste... ;)
is inderdaad mooi en hel dik, maar qua prijs eigenlijk net een tikkie boven budget, is dus naar de reservebank verdwenen ;)

peter1981
Forum-lid

peter1981 31 jan 2014 08:29

een budget is er om overschreden te worden :mrgreen:
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

materialist
Forum-lid

materialist 31 jan 2014 09:33

karluk schreef:Er is een nieuwe optie bijgekomen, de Canyon Ultimate CF SLX 9.0 SL. Goed getest, volgens mij zelf uitgeroepen tot fiets van het jaar 2013 en qua geometrie past ie erg goed bij mijn meetwaarden. Goede keuze?
Volgens mij een uitstekende keuze. Echter Canyon verkoop op afstand, rechtstreeks aan de klanten. Zij doen erg hun best om de klant Canyon-minded te maken en te houden, zie de website met pure-cycling enz. Je moet het waarderen maar het is op afstand en het blijft met uitsluiting van de local bikeshop. Dat valt niet bij iedereen in goede aarde. Voor de lbs is ook veel te zeggen maar dan moet je een goede treffen. We hebben allemaal onze favoriete fietsenmaker maar die te vinden is niet eenvoudig. De fiets moet je aanstaan, hoe persoonlijk dat ook is, maar dat is volgens mij het belangrijkste

karluk
Forum-lid

karluk 31 jan 2014 13:45

materialist schreef:
karluk schreef:Er is een nieuwe optie bijgekomen, de Canyon Ultimate CF SLX 9.0 SL. Goed getest, volgens mij zelf uitgeroepen tot fiets van het jaar 2013 en qua geometrie past ie erg goed bij mijn meetwaarden. Goede keuze?
Volgens mij een uitstekende keuze. Echter Canyon verkoop op afstand, rechtstreeks aan de klanten. Zij doen erg hun best om de klant Canyon-minded te maken en te houden, zie de website met pure-cycling enz. Je moet het waarderen maar het is op afstand en het blijft met uitsluiting van de local bikeshop. Dat valt niet bij iedereen in goede aarde. Voor de lbs is ook veel te zeggen maar dan moet je een goede treffen. We hebben allemaal onze favoriete fietsenmaker maar die te vinden is niet eenvoudig. De fiets moet je aanstaan, hoe persoonlijk dat ook is, maar dat is volgens mij het belangrijkste
heb gelukkig een mannetje voor onderhoud etc, dus dat is geen probleem. Ik ga alles nog eens overwegen, de definitieve keuze is nog niet gemaakt.

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 31 jan 2014 13:50

Je bent nu aan het kijken voor nieuwe fietsen. Ik mag aannemen dat de verzekering de gestolen fietsen dekt? Zijn er nog tips enz binnengekomen over die gestolen fietsen, of hoor je niet zoveel van de politie?
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 31 jan 2014 14:06

Campagnolo Ultra Dork

karluk
Forum-lid

karluk 31 jan 2014 15:45

JPAR schreef:Je bent nu aan het kijken voor nieuwe fietsen. Ik mag aannemen dat de verzekering de gestolen fietsen dekt? Zijn er nog tips enz binnengekomen over die gestolen fietsen, of hoor je niet zoveel van de politie?
nope, niets meer gehoord van politie. Die gaven al aan dat ze de kans zeer klein achten dat iets wordt teruggevonden. Hetzelfde zei de verzekeringsexpert.
Ik orienteer me dus alvast, maar alles valt en staat met wat de verzekering beslist (ze vallen wel onder inboedelverzekering).

karluk
Forum-lid

karluk 31 jan 2014 15:47

helaas niet mijn maat (M)

JPAR
Forum-lid HC

Gebruikersavatar JPAR 31 jan 2014 16:02

karluk schreef:
JPAR schreef:Je bent nu aan het kijken voor nieuwe fietsen. Ik mag aannemen dat de verzekering de gestolen fietsen dekt? Zijn er nog tips enz binnengekomen over die gestolen fietsen, of hoor je niet zoveel van de politie?
nope, niets meer gehoord van politie. Die gaven al aan dat ze de kans zeer klein achten dat iets wordt teruggevonden. Hetzelfde zei de verzekeringsexpert.
Ik orienteer me dus alvast, maar alles valt en staat met wat de verzekering beslist (ze vallen wel onder inboedelverzekering).
Vervelend! Wel goed om te horen dat ze onder de inboedel vallen. Nu afwachten wat er uitgekeerd wordt.
Drali Onice - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 31 jan 2014 16:07

karluk schreef:
helaas niet mijn maat (M)
Er staat bij: "tijdelijk niet op voorraad" dus misschien is het de moeite waard om te informeren of en zo ja wanneer ze voor die prijs weer beschikbaar zijn.
Campagnolo Ultra Dork

karluk
Forum-lid

karluk 31 jan 2014 17:42

Dat is waar, ik zal een mail dichten.

Plaats reactie