Pagina 3 van 12
Re: Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?
Geplaatst: 01 jan 2014 19:10
door boswielrenner
http://www.vandeyk.de/
Een compleet frame uniek conform je eigen specificatie en kleuren gaat wel naar de 5k, als het niet meer is.
Check it out. Erg mooi.
http://vimeo.com/72407693
Parlee is ook een goed adres voor een frame op maat.
@Kees: wellicht een goed voornemen voor 2014?
Helaas heb ik gisteren niet de loterij gewonnen

, want anders wist ik het wel.

Re: Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?
Geplaatst: 01 jan 2014 19:10
door kees0251
Ernie C. schreef:En laten we wel wezen ik als "goedkope" fietsenkoper kan alleen maar blij zijn met het bestaan van het topsegment. Uiteindelijk wordt de technologie die voor de topframes ontwikkeld wordt ook gebruikt in de meer betaalbare modellen. Ook in de no name Chinees van kees!
Nee, die is geheel vrij van fietstechnologie....gewoon rechttoe-rechtaan.
Moderne LAStechnologie is er wel aan te pas gekomen, dat kan niet anders.
Ik ben overigens niet tegen dure frames hoor, het bevredigt behoeften en dat is goed voor de wereldvrede, maar ik houd er geen ilusies over op na.
Zolang mensen onbevredigd zijn gaan ze ooit amok maken....en we weten wat daar van komt.
Re: Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?
Geplaatst: 01 jan 2014 19:12
door jeroennl
elefantino schreef:jeroennl schreef:
Door de jarenlange ervaring en het feit dat er echte fietsers achter het bedrijf zitten rijden dit soort fietsen veel lekkerder dan b.v. een Canyon. Dit voordeel zal (net zoals bij BMW) niet in een test naar voren komen, maar is wel goed merkbaar tijdens het rijden .
Hahahaha.... Sorry, ik moest even lachen.
Zeker nog nooit op/in een dure fiets/auto gereden

Re: Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?
Geplaatst: 01 jan 2014 19:19
door elefantino
jeroennl schreef:elefantino schreef:jeroennl schreef:
Door de jarenlange ervaring en het feit dat er echte fietsers achter het bedrijf zitten rijden dit soort fietsen veel lekkerder dan b.v. een Canyon. Dit voordeel zal (net zoals bij BMW) niet in een test naar voren komen, maar is wel goed merkbaar tijdens het rijden .
Hahahaha.... Sorry, ik moest even lachen.
Zeker nog nooit op/in een dure fiets/auto gereden

Jawel hoor, maar ik vind de naïviteit van sommigen hier bijna aandoenlijk.

Re: Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?
Geplaatst: 01 jan 2014 19:20
door Ernie C.
kees0251 schreef:Ernie C. schreef:En laten we wel wezen ik als "goedkope" fietsenkoper kan alleen maar blij zijn met het bestaan van het topsegment. Uiteindelijk wordt de technologie die voor de topframes ontwikkeld wordt ook gebruikt in de meer betaalbare modellen. Ook in de no name Chinees van kees!
Nee, die is geheel vrij van fietstechnologie....gewoon rechttoe-rechtaan.
Moderne LAStechnologie is er wel aan te pas gekomen, dat kan niet anders.
Ik ben overigens niet tegen dure frames hoor, het bevredigt behoeften en dat is goed voor de wereldvrede, maar ik houd er geen ilusies over op na.
Zolang mensen onbevredigd zijn gaan ze ooit amok maken....en we weten wat daar van komt.
En Merlins stonden vroeger voor 200 gulden bij de Aldi te koop...?

Re: Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?
Geplaatst: 01 jan 2014 19:22
door kees0251
boswielrenner schreef:http://www.vandeyk.de/
Een compleet frame uniek conform je eigen specificatie en kleuren gaat wel naar de 5k, als het niet meer is.
Check it out. Erg mooi.
Parlee is ook een goed adres voor een frame op maat.
@Kees: wellicht een goed voornemen voor 2014?
Helaas heb ik gisteren niet de loterij gewonnen

, want anders wist ik het wel.

Dat zijn geen fietsen maar gadgets, wat is anders het nut van rechthoekige buizen?
Ik kan me het permitteren morgen zo'n ding te bestellen maar ik heb het niet nodig, ben heel gelukkig met m'n Noname maatframe van 680€.
(ik weet het, iets meer dan 200, maar ik verwacht erop te kunnen rijden tot ik niet meer kan fietsen, zo'n 15 tot 20 jaar hoop ik nog te hebben.
Re: Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?
Geplaatst: 01 jan 2014 19:25
door kees0251
Ernie C. schreef:
En Merlins stonden vroeger voor 200 gulden bij de Aldi te koop...?
Merlins?
In 1976 kon je een Gazelle maatframe kopen voor iets van 400 gulden, dus < 200€
Dat was mijn op 1 na duurste frame ooit, 10 jaar op gereden en het geld dik waard.
Re: Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?
Geplaatst: 01 jan 2014 19:29
door daniel1975
jeroennl schreef:elefantino schreef:jeroennl schreef:
Door de jarenlange ervaring en het feit dat er echte fietsers achter het bedrijf zitten rijden dit soort fietsen veel lekkerder dan b.v. een Canyon. Dit voordeel zal (net zoals bij BMW) niet in een test naar voren komen, maar is wel goed merkbaar tijdens het rijden .
Hahahaha.... Sorry, ik moest even lachen.
Zeker nog nooit op/in een dure fiets/auto gereden

Lol, zal ik je even een bloemlezing geven van mij BMW?
Na 4mnd eindelijk ontdekt waarom de climatronic het niet deed, lekkend achterraam, harddisk gecrashed, overdreven ratelende distr-ketting, windgeleider schuifdak verloren (gelukkig op lege polderweg)....
Gelukkig een fantastisch meewerkende dealer, maar of er ooit nog een Beier komt.....?
Re: Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?
Geplaatst: 01 jan 2014 19:31
door jeroennl
elefantino schreef:
Jawel hoor, maar ik vind de naïviteit van sommigen hier bijna aandoenlijk.

Gezien je reactie geloof ik je niet helemaal. Er zijn onvoldoende mensen die meer uitgeven aan een duur object als het geen meerwaarde biedt, BMW, Mercedes, Colnago en Pinarello zouden dat niet overleven. In Nederland zijn er veel mensen die geloven dat een Skoda hetzelfde is als een Volkswagen. Ga er maar eens inzitten en zie het verschil in kwaliteit van de materialen. Dat naïef noemen is beperkt, wellicht is het voor jou het prijsverschil het niet waard, maar dat is een heel andere discussie.
Re: Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?
Geplaatst: 01 jan 2014 19:35
door kees0251
Dus een Skoda is volgens jou geen VW met anders geperst blik?
Re: Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?
Geplaatst: 01 jan 2014 19:36
door Ernie C.
kees0251 schreef:Ernie C. schreef:
En Merlins stonden vroeger voor 200 gulden bij de Aldi te koop...?
Merlins?
In 1976 kon je een Gazelle maatframe kopen voor iets van 400 gulden, dus < 200€
Dat was mijn op 1 na duurste frame ooit, 10 jaar op gereden en het geld dik waard.
Maar nu rijdt je toch Chinees titanium? Nu kan ik je vertellen dat ze in de fabriek waar jouw fiets ongetwijfeld vakkundig is gelast niet de uitvinders van het titanium fietsframe zijn. De eerste titanium (oa Merlin) frames waren zeer exclusief en alleen weggelegd voor de echte fietsframe-fetisjisten.
Re: Pinarello of Colnago zóveel beter dan de rest?
Geplaatst: 01 jan 2014 19:46
door Ernie C.
jeroennl schreef:elefantino schreef:
Jawel hoor, maar ik vind de naïviteit van sommigen hier bijna aandoenlijk.

Gezien je reactie geloof ik je niet helemaal. Er zijn onvoldoende mensen die meer uitgeven aan een duur object als het geen meerwaarde biedt, BMW, Mercedes, Colnago en Pinarello zouden dat niet overleven. In Nederland zijn er veel mensen die geloven dat een Skoda hetzelfde is als een Volkswagen. Ga er maar eens inzitten en zie het verschil in kwaliteit van de materialen. Dat naïef noemen is beperkt, wellicht is het voor jou het prijsverschil het niet waard, maar dat is een heel andere discussie.
Of dat Pinarello en Colnago nog lang gaan overleven weet ik niet. Daarvoor is de groep liefhebbers van Italiaans racefietsen wel wat klein. Zeker als de generatie die is opgegroeid met de stalen fietsen van deze merken vanwege de leeftijd noodgedwongen de fiets aan de wilgen moeten hangen blijft er niet veel klandizie meer over. Ook blijven ze maar fietsen afmonteren met Shimano waardoor ze zelf ook niet echt meewerken aan de mythe.
Vooral omdat deze merken alleen concurrerend geprijsd zijn bij Vos e.d. en er voor een normale fietsenmaker geen droog brood aan te verdienen is heb ik er soms een hard hoofd in.