Martin Swinkels schreef:Goedemorgen
Ontspan! De smiley was toegevoegd om een beetje humor aan te geven. (Ik rijd zelden iemand voorbij!!)
Gelukkig valt het gevaar van de spacers mee.
Maar het is mij nog steeds een raadsel waarom dat als clownesk moet worden gekwalificeerd.
Diezelfde zwetende, revaliderende (maar gesoigneerde), dikke man die ik voorbij fiets is MET spacertoren een clown ineens?
-Ik gebruikte het woord clownesk in relatie tot de FIETS.
Waarom maak jij daar berijder van?
-Ik gebruikt het woord clownesk in een tekst waar ik het heb over "de gemiddelde consument".
Waarom hang jij dat dan vervolgens geheel en alleen aan de doelgroep ziek, zwak en misselijk?
Je legt
2x een relatie die ik geheel niet zo heb gecommuniceerd noch bedoeld.
Geen wonder dat je niet begrijpt wat er clownesk is.
Misschien begrijp je niet dat je racefietsen kun indelen naar gebruik/handling/doel etc
Als je in het midden een neutrale racefiets zet met een neutrale geometrie dan ga je naar de ene kant richting comfort fietsen en de andere kant van het midden richting meer racy zit and handling. De aeroroad bikes behoren tot de meer racy. Tegengesteld dus van de comfortfietsen.
Een fiets die in de markt is gezet als een Aero-fiets waarop de berijder Aero (dus dieper)hoort te zitten en dan vervolgens een setup heeft van een comfortfiets waarop de rijder in een meer ontspannen rechterop houding zit, mist zijn doel compleet. Daarom de term clownesk.
Truuks uithalen om de fiets zogenaamd passend te krijgen zoals te veel spacers, ultra korte stem, stem in de hemel wijzend, zadel onevenredig ver naar voren of naar achter, stuur in een vreemde stand. Deze dingen al of niet in combinatie hebben natuurlijk wel degelijk negatieve invloed op de handling van de fiets en balans van de rijder. Ook kunnen er bepaalde krachten op materialen/onderdelen ontststaan waarop die materialen/onderdelen niet berekend zijn, waardoor scheuren of (spontane)breuk kan ontstaan. Dit kan eventueel gevaarlijke situaties opleveren.
Het is dus niet alleen voor de looks maar juist ook voor de handling en veiligheid van belang.
Note:
Goedemorgen gebruik je alleen bij live communicatie. Bij indirecte communicatie(forum, mail, brief, etc) waarbij het schrijfmoment en leesmoment kwa dagdeel geheel kunnen afwijken komt het nogal vreemd over.