Pagina 3 van 4

Geplaatst: 09 nov 2010 16:46
door aapje
Vanwege het oxyderen is lakken moeilijk. In de industrie anodiseren ze aluminium of gooien ze er flink wat zuur op om een beschermende laag te vormen (chromateren). Allebei processen die je zelf niet zomaar doet. Volgens mij zijn oldtimer liefhebbers je beste kans, die moeten hun oude bakkies ook beschermen tegen de elementen. Zo kun je dit spul gebruiken om een basis-laag te maken:

http://www.frost-auto.nl/?p=productsMore&iProduct=151

en vervolgens aflakken hiermee:

http://www.frost-auto.nl/?p=productsMore&iProduct=150

Je kunt ook nr 23 op deze pagina proberen:

http://www.classiccarservice.nl/classic ... kelen.html

Nergens ervaring mee, dus of het werkt....

Geplaatst: 09 nov 2010 18:07
door joe_bar035
Goei tip!

Terug van de spuiter

Geplaatst: 12 nov 2010 13:32
door joe_bar035
Zojuist het frame opgehaald van de spuiter. Hij is retestrak!

[img=http://marcelkorfage.nl/giant/rihgrijs.jpg]

Het weekend eens zien of we er al wat van kunnen maken dat op een fiets lijkt.

Geplaatst: 12 nov 2010 16:44
door autobianchi
Ziet er goed uit!

en weer een stukje opgeschoten

Geplaatst: 13 nov 2010 17:55
door joe_bar035
Balhoofd en trapas lagers gemonteerd. Het is nog niet netjes afgesteld natuurlijk maar het zit al wel. Is dat gedonder met die kleine kogeltjes maar vast achter de rug.

[img=http://marcelkorfage.nl/giant/rihbalhoofd1.jpg]

[img=http://marcelkorfage.nl/giant/rihbalhoofd2.jpg]

[img=http://marcelkorfage.nl/giant/rihtrapas.jpg]

Geplaatst: 13 nov 2010 21:00
door marsfiets
zoals je al zei: retestrak !

Geplaatst: 14 nov 2010 12:56
door joe_bar035
Iemand enig idee waarom ze de assen vroeger dunner maakten dan tegenwoordig!?!? Mijn moderne wielen passen dus niet in deze oude voorvork! Domper op de zondagchtend. Morgen maar even naar kijken als de adrenaline wat gezakt is. Het gaat om niks maar het past net niet. Ik denk dat het ff flexen wordt...

Geplaatst: 14 nov 2010 19:37
door frigo
Ik kan me niet voorstellen dat er geen moderne quickreleases in deze uitvalpadden vallen. De achtervork zal wel te smal zijn maar daar kun je wat aan doen. Google maar even op Sheldon Brown of kijk even bij het topic van Gios Super Record 1978-10 speed, dan kun je zien hoe je de de achtervork kunt oprekken voor inbouwbreedte 130 mm.

Geplaatst: 14 nov 2010 20:50
door autobianchi
Hij wordt mooi! Als er maar een haartje verschil zit in de dikte van die assen, zou ik het voorzichtig proberen met een vijl. Met een flex schiet je zomaar uit en dan is je paint job naar de haaien.

Geplaatst: 14 nov 2010 22:53
door maxwell
[quote="joe_bar035"]Iemand enig idee waarom ze de assen vroeger dunner maakten dan tegenwoordig!?!? Mijn moderne wielen passen dus niet in deze oude voorvork! Domper op de zondagchtend. Morgen maar even naar kijken als de adrenaline wat gezakt is. Het gaat om niks maar het past net niet. Ik denk dat het ff flexen wordt...[/quote]

voorvoork zal nog wel gaan neem ik aan? zal wel om de inbouwbreedte van de achteras gaan...is het 126 of 120? mooie baan as van 120 cm in laten vlechten is ook leuk hoor. of een oude 5 speed as met body die nog een beetje mooi loopt?

Geplaatst: 15 nov 2010 21:51
door joe_bar035
Weer een stukje verder. Morgen foto's.
Voorvork is echt het probleem hoor. Achterwiel, tijdelijke achterwiel, zit er inmiddels in maar voorwiel lukt niet. Ik zal echt even met een vijl moeten gaan proberen morgen.
Daarna rem bekabelen en even paar pedalen dr op zetten voor een proefrondje.

Geplaatst: 16 nov 2010 20:37
door autobianchi
morgen is alweer een heel eind op weg..... :D