Boos over Rose service
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Invreten is 9 van de 10 keer schuld van de eigenaar. Niet voldoende vulringen achter de body en niet het aantrekmoment op de sluitring zetten en je hebt enige tijd later een probleem (en de clips van AC kunnen inderdaad helpen).
Zelfs bij tunes houdt ik de boel nog redelijk heel (maar een beetje vraat is niet te voorkomen),
TS zou nog boos kunnen zijn op Easton/shimano maar als hij een cassette heeft gewisseld net zo goed op zichzelf....
Zelfs bij tunes houdt ik de boel nog redelijk heel (maar een beetje vraat is niet te voorkomen),
TS zou nog boos kunnen zijn op Easton/shimano maar als hij een cassette heeft gewisseld net zo goed op zichzelf....
Wel een 11-23, ik gok dat je mensen met een 11-23 hun kleinste kransje even vaak gebruiken als mensen met een 12-23.havana schreef:Probleem is alleen dat SRAM de meest ideale vertanding voor het vlakke land (de 12-23) niet levert.
Specialized Tarmac Elite Compact
Ik heb dit topic gisteren geopend.joseba5 schreef:Is dat wiel nou al terug?
En ik zie vooralsnog weinig keus. 60 euro aftikken, boos blijven op Rose en voorlopig daar niets meer bestellen. En woendag ga ik op fiets vakantie naar Italie. Dus dat wiel zie ik voorlopig niet terug.
Live fast; die young. mijn blog
Veel renners hechten veel waarde aan de 18.juulh schreef:Wel een 11-23, ik gok dat je mensen met een 11-23 hun kleinste kransje even vaak gebruiken als mensen met een 12-23.havana schreef:Probleem is alleen dat SRAM de meest ideale vertanding voor het vlakke land (de 12-23) niet levert.
Die heeft Sram er door het gemis van een 12-23 niet tussen zitten.
-
Tom Verheulen
- Forum-lid
Goed, je vraag was dus of dit moet worden gerepareerd op hun of op jouw kosten. Oftewel, kun je je beroepen op het recht op een deugdelijk product?
Zie hier meer voor informatie: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staan ook voorbeeldbrieven op die je kunnen helpen. Als je toch besluit te betalen omdat je je wiel nodig hebt, dan zou ik dat onder protest doen.
Zie hier meer voor informatie: http://www.consuwijzer.nl/Uitgelicht/Garantie" onclick="window.open(this.href);return false;
Er staan ook voorbeeldbrieven op die je kunnen helpen. Als je toch besluit te betalen omdat je je wiel nodig hebt, dan zou ik dat onder protest doen.
- superrose
- Forum-lid
- Contact
punt is dat het invreten ook kan ontstaan doordat je de boel niet goed vast hebt gezet en daarom zou Rose kunnen zeggen dat het niet onder de garantie valt
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten
-
sharkman113
- Forum-lid HC
Rose hoeft hier imho. helemaal niet tenzij de koper aan kan tonen dat niet hij maar Rose iets fout heeft gedaan.
Dat bodies van alu zacht zijn is bekend en dat vraag voorkomt ook maar dit wordt doorgaans wel veroorzaakt door de eigenaar die zelf sleutelt en niet door Rose dus.....
Voor 60 Euro zou ik niet heel veel moeite doen en hooguit aanvullend een momentsleutel kopen (en nooit meer iets van Easton als je zeker weet dat je niets fout hebt gedaan).
Dat bodies van alu zacht zijn is bekend en dat vraag voorkomt ook maar dit wordt doorgaans wel veroorzaakt door de eigenaar die zelf sleutelt en niet door Rose dus.....
Voor 60 Euro zou ik niet heel veel moeite doen en hooguit aanvullend een momentsleutel kopen (en nooit meer iets van Easton als je zeker weet dat je niets fout hebt gedaan).
Wellicht kan je aangeven dat je de 'reparatie' te duur vindt en je oude body wilt houden. Garantie lijkt me lastig omdat de body toch wel als slijtage deel zal worden gezien.
Je zou kunnen proberen, op grond van het feit dat je een volledige fiets koopt, dat rose een slecht product levert (invretende body/cassette).
Je zou kunnen proberen, op grond van het feit dat je een volledige fiets koopt, dat rose een slecht product levert (invretende body/cassette).
Ik ben wel goede service van Rose gewend. Heb in het verleden ook tot twee keer toe spaakbreuk gehad met Easton circuit wielen. Na de tweede spaakbreuk kreeg ik de keuze een nieuwe set Easton of een setje Mavic Ksyrium elite wielen. Dat laatste heb ik gedaan. Het achterhouden van het wielen door Rose kan tot je betaald hebt (dat is retentierecht). Ik zou contact met hen zoeken en de vraag stellen waarom de body niet onder garantie vervangen wordt. Is het je eigen fout bv niet goed vast gezet van de cassette dan zou ik gewoon 60 euro aftikken. Dan heb je wel weer een wiel waar je hopelijk weer mee vooruit kan. Zelf zou ik niet voor Easton wielen kiezen gezien mijn ervaringen. Ook andere voorvallen zoals na bijna twee jaar een breukje in het zadel werden perfect door Rose afgehandeld. Volgende fiets koop ik wederom bij Rose.
Moet zeggen heb zelf nooit problemen met ingevreten bodies, rijd wel met verschillende wielsets. Een body is natuurlijk een slijtage onderdeel en als dit gemaakt is van alu dan kan het gebeuren dat dit wezenlijk snel slijt. Ja je kunt er moeilijk over doen maar daar heb je je wiel niet mee terug en ja je kunt je twijfels hebben over de kwaliteit maar persoonlijk zou ik me hierover zetten en 60 euro aftikken en lekker rijden.
Suc6 ermee, kan je frustratie wel begrijpen overigens.
Suc6 ermee, kan je frustratie wel begrijpen overigens.
YFood !!!