Versnellingen voor cols
Geplaatst: 21 jun 2005 16:01
Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 21 Juni 2005
10 tandjes achter is op dit moment wel het maximum van het technisch haalbare met een 130 mm naaf. Achterwielen zijn immers al heel erg niet symetrisch, en hoe erger je dat maakt des te minder sterk is een wiel. 15 speed komt er echt niet de komende 20 jaar. De achterbrug extreem verbreden heeft als nadeel dat het slecht is voor je aerodynamica en je krijgt ook extreme schuine kettinglijnen. Tandjes kunnen met de huidige stand van zaken in de techniek ook niet meer veel smaller. En carbon brengt hier echt niet de oplossing, want bijv carbon kettingbladen slijten snel en gaan kapot door schakelen.
ze zullen er wel iets op vinden.
vraag me niet wat en t zal vermoedelijk andere materialen vergen dan wat ze nu gebruiken.
Maar twintig jaar geleden zal er ook wel niemand gedacht hebben aan en 10 speed achter.
Wie weet rijden we over twintig jaar allemaal met een cardanas ipv een ketting.
10 tandjes achter is op dit moment wel het maximum van het technisch haalbare met een 130 mm naaf. Achterwielen zijn immers al heel erg niet symetrisch, en hoe erger je dat maakt des te minder sterk is een wiel. 15 speed komt er echt niet de komende 20 jaar. De achterbrug extreem verbreden heeft als nadeel dat het slecht is voor je aerodynamica en je krijgt ook extreme schuine kettinglijnen. Tandjes kunnen met de huidige stand van zaken in de techniek ook niet meer veel smaller. En carbon brengt hier echt niet de oplossing, want bijv carbon kettingbladen slijten snel en gaan kapot door schakelen.
ze zullen er wel iets op vinden.
vraag me niet wat en t zal vermoedelijk andere materialen vergen dan wat ze nu gebruiken.
Maar twintig jaar geleden zal er ook wel niemand gedacht hebben aan en 10 speed achter.
Wie weet rijden we over twintig jaar allemaal met een cardanas ipv een ketting.