Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Remblokjes voor carbon velgen

ts-biker
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 07 jan 2006 10:19

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 06 Januari 2006

die blokhouders kun je gewoon gebruiken (alhoewel koolstop hele mooie blokhouders voor campa heeft (die ook nog weinig kosten).
P.s. lighweight blokken=swisstop + een berg geld....
Sealant alleen als je er mee gaat trainen en dan wel vooraf. Je kunt de sealant bij elke band gebruiken zolang er geen latex binnenband in zit want daar werkt het niet bij.
Corimas houden het bij mij een week of drie uit, ze slijten als een gek dus gewoon oprijden.

37,80 euro voor 4 stuks vind ik nog goed meevallen, de shimano's voor carbon zijn zeker zo duur hoor !

sharkman
Forum-lid

sharkman 07 jan 2006 11:31

De swisstop waren (de laatste keer dat ik ze bestelde ca. 21 Euro maar ook de lightweight prijs valt mee.
De shimano's zijn overigens ook van kurk en duurder....

solidsnake69
Forum-lid

solidsnake69 07 jan 2006 21:42

Ik heb ook deze corima's maar deze geven na een wedstrijd een laagje af op de remrand van mijn velg, dus dat het iets lichter gekleurde geraakt :s

renner
Forum-lid

renner 17 feb 2006 14:14

Wat zijn de beste blokken voor bontrager carbon wielen, de bijgeleverde bontragers of moet ik voor shimano carbon blokken gaan op mijn shimano remmen?

casran
Forum-lid HC

casran 17 feb 2006 19:41

Quoten: Origineel geplaatst door renner op 17 Februari 2006

Wat zijn de beste blokken voor bontrager carbon wielen, de bijgeleverde bontragers of moet ik voor shimano carbon blokken gaan op mijn shimano remmen?

Blijf voorlopig bij die Bontrager carbon remblokken. Zijn niet slecht. Shimano carbon remblokken vind ik echt niet goed (heb ze ook geprobeerd op Bontrager carbon wielen).Later kan je nog 'ns kijken naar Corima of Swissstop, of bij Bontrager blijven.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

renner
Forum-lid

renner 17 feb 2006 19:52

Zijn die swissstop niet beter dan de bontrager?

renner
Forum-lid

renner 17 feb 2006 19:55

ik bedoel dan de flash yellow king van swiss stop

casran
Forum-lid HC

casran 17 feb 2006 19:58

Quoten: Origineel geplaatst door renner op 17 Februari 2006

Zijn die swissstop niet beter dan de bontrager?

Ik denk dat de Swissstops (idd de Yellow Kings) iets harder zijn. En de remvlakken van een Bontrager OCLV velg zijn toch wel heel speciaal hoor (absoluut niet de beste carbon remvlakken, vergeleken met Bora, Hyperon en zeker LW); kan je niet zomaar ervaringen van blokken op andere carbonvelgen mee vergelijken. Ik heb de ervaring dat de Bontrager carbonwielen gebaat zijn bij een zachte remcompound, type Corima kurk blokken.

- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

renner
Forum-lid

renner 17 feb 2006 20:04

Ik zal eerst wel eens kijken hoe de bontragers bevallen en als ze goed zijn bestel ik er meteen twee setjes bij.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 18 feb 2006 04:39

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 06 Januari 2006

Tufo sealant bij mij bestellen
Casran haal die kurkrommel eens uit je blokhouders en bestel een setje van dt swiss slijten je velgen ook nog eens minder.... 

Hoi,
Getver de getver, Sharkie....
Er is verdomme helemaal niks mis mee met die kurkblokken (als je die van Corima bedoelt). Ik lag verdorie bijna met fiets en al in de vitrine van de krantenwinkel omdat ik zonodig ook eens wou proberen of die dingen wel zo slecht remden.....
Effe serieus, op Corima velgen en Bora (de oudere waarvan de velgen door Corima werden gemaakt) werken de remblokjes van Corima in alle geval een stuk beter dan de meeste andere bocht, zijn nog mooi licht ook. De Campa carbonblokken werken ook netjes.
De Swisstop (niet Dt Swiss dus) (gele, wat heeft iedereen nu toch met die kleur) passen niet bij mijn fiets dus hoeft het al niet meer voor me. Dat ze goed of beter zijn onder bepaalde omstandigheden op bepaalde carbonvelgen wil ik nog best geloven. In de regen rijden met carbonvelgen kan best maar dan rij je toch liefst wat harder op de rechte stukken en neem je je bochten wat ruimer.....M.a.w. ik ga niet graag met men smikkeltje tegen de vlakte en een rem moduleren met carbonremmen die je niet echt gewoon bent is iets wat niet zo eenvoudig is. Remmen als een rubbercompound op een aluvelg zal ook wel een utopie blijven, zeker bij nattigheid.....
Voor wie met de differentieel remmen van de Campa Record rijdt, je zal het voelen dat je duidelijk minder krachtig remt achteraan. Een Mavic SSC rem achteraan is geen overbodige luxe maar dat even terzijde.
Wat die Tuf-tuf sealant betreft, voor mij niet gelaten maar hoeveel tubes of beter uitgedrukt, hoeveel gebruikers weten er wat voor binnenband in hun tubes zit? En hoeveel daarvan zijn butyl? Ah, nee, geen latex op latex gooien want dan zit je binnenband binnen de korste keren muurvast gevulcaniseerd.
Vittoria is nog bezig met zijn Pitstop reparatiekit, maar ik vrees dat ook dat met latex binnenbanden niks worden zal omdat de meeste van die kits nu eenmaal vloeibaar latex gebruiken en dat vulcaniseert dus met zichzelf waarmee alles potdicht zit zoals ik al zei dus.
Voor de meeste jongens hier blijft het gebruik dus beperkt tot Tufo banden zelf (prima pistebanden maar verder?) en de meeste Contis, de rest is best effe opzoeken.......Gebutyliseerd latex zou misschien nog net kunnen.
En nog tot slot voor alle duidelijk: alu velgremoppervlak: klassieke blokjes, carbon remblokken kan vaak maar heb je niks aan. Eenmaal met aluvelgen of carbonvelgen met aluremoppervlak gereden met die blokjes niet op een velg rijden met carbon remoppervlak, krassen gegarandeerd als je 't toch gaat doen. Krassen in carbonvelgen kunnen eventueel leiden tot een beschadigde vezelstructuur en met die vezels hangt je wiel nu eenmaal aan elkaar, dus.......Remblokjes voor de aluvelgset in andere houdertjes schuiven en de avond (whatever) voor de rit even snel inbouwen. Vijf minuten werk en met de Tacx remschoen aftsteller zit je gebeiteld. (Tacx mag gerust een langere versie brengen voor hoge velgen)
Als appendix: de zwarte laag die zich op de Campa remblokjes vormt is niks anders dan koolstof die onstaat uit het verbranden van het remoppervlak van de blokjes zelfs. Ra, ra wat zit er nu in die Campa remblokjes? Juist, kurk dus.............
Voila, da's nu allemaal de schuld van dat domme regenweer waardoor ik veel te veel tijd heb om op iedereen zijn kap te zitten......
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

fonsmoors
Forum-lid

fonsmoors 18 feb 2006 14:38

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 05 Januari 2006

Quoten: Origineel geplaatst door XLR8R op 05 Januari 2006

En dat is zonde. Moet je weer in het forum gaan klagen hoe slecht dat merk carbonwielen is enzo.

Beetje zoals een kerel op een ander forum dat ik las: hij ging met zijn Lightweights even rijden met ongelijmde (!!) tubes,

He Casran
Ja, ik geef het toe. Het was niet slim.
Maar ik heb die wielen nooit afgekeurd. In tegendeel. Het zijn de snelste die ik ken. En als ik dan zeg dat de spaken veel kwetsbaarder zijn dan andere wielen dan is dat ook zo.
In minder dan 3 seconden kan ik met één vinger zo een wiel onbruikbaar en onherstelbaar maken.
Wat Brugge Mt Ventoux betreft. Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat men dat nu niet kan winnen. Maar in de jaren 1979 tot 1982 wel hoor. Kan jij waarschijnlijk niet weten. Was je toen al geboren?
Hier kan je zien hoe dat het er in die tijd aan toe ging      http://www.fonsmtb.be/Mijn_fiets_verleden.htm
Er staat zelfs een filmpje van Brugge Mt Ventoux 1979
Dat was mijn eerste fietsjaar (was toen 34 jaar) na bijna 18 jaar zonder fiets
Iets anders nu : eind vorig jaar heb ik Zipp remblokjes gekocht voor te gaan gebruiken op mijn Campa carbon wielen. Is dat wel verstandig? Ik heb ze nog niet in gebruik genomen. 

De ketting van mijn MTB staat glibberig
http://www.fonsmtb.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

casran
Forum-lid HC

casran 18 feb 2006 15:04

Quoten: Origineel geplaatst door Fons Moors op 18 Februari 2006

1. Maar ik heb die wielen nooit afgekeurd. In tegendeel. Het zijn de snelste die ik ken. En als ik dan zeg dat de spaken veel kwetsbaarder zijn dan andere wielen dan is dat ook zo.

In minder dan 3 seconden kan ik met één vinger zo een wiel onbruikbaar en onherstelbaar maken.
2. Wat Brugge Mt Ventoux betreft. Je hebt natuurlijk gelijk als je zegt dat men dat nu niet kan winnen. Maar in de jaren 1979 tot 1982 wel hoor. Kan jij waarschijnlijk niet weten. Was je toen al geboren?
Hier kan je zien hoe dat het er in die tijd aan toe ging      http://www.fonsmtb.be/Mijn_fiets_verleden.htm
Er staat zelfs een filmpje van Brugge Mt Ventoux 1979
Dat was mijn eerste fietsjaar (was toen 34 jaar) na bijna 18 jaar zonder fiets
3. Iets anders nu : eind vorig jaar heb ik Zipp remblokjes gekocht voor te gaan gebruiken op mijn Campa carbon wielen. Is dat wel verstandig? Ik heb ze nog niet in gebruik genomen. 

Allereerst, welkom op dit forum! (edit: zie net dat je hier al langer zit, maar heel weinig post) Ik weet niet of ik dit nog expliciet moet zeggen, maar ik heb veel respect voor wat jij deed en doet op een fiets hoor. Je hebt trouwens een leuke website.
Nu even, je post:
1. Ik betwijfel toch dat LW-spaken zo fragiel zijn als je hier zegt... maar er zitten hier mensen met méér ervaring met Lightweight.Spaakbreuk zoals jij post is door CarbonSports wel herstelbaar hoor; ik denk dat ze de velg dan weer openleggen. Zou je eens moeten nagaan.
2. Kijk... ik leer nog wat bij. Dat is ooit een wedstrijd geweest? Wel wel. Zelf ben ik "bouwjaar 1981"; ik lag er toen dus niet wakker van.
3. Op Campa carbon wielen zou ik gewoon de eigen Campa carbon remblokken gebruiken. Ook anderen op dit forum zullen je die raad geven. Ik heb er goede ervaringen mee: remmen uitstekend op m'n Bora's.Ik heb de Zipp-remblokken enkel nog maar op het internet gezien... geen idee hoe die zijn samengesteld en hoe ze remmen.

Plaats reactie