Pagina 3 van 4
Geplaatst: 06 feb 2011 22:30
door sharkman113
Velgen met scheurtjes rond de nippels zitten tegenwoordig in het leverprogramma van DT

hebben ze waarschijnlijk een patent op genomen.
Geplaatst: 06 feb 2011 23:12
door jaapieo
Hmm, dat kan niet aan de nippel liggen toch? de DT nippels (aluminium) die ik het liggen zien er namelijk exact hetzelfde uit als andere nippels.
Aangezien die nippels in mijn 50mm carbon velgen zitten......

Geplaatst: 06 feb 2011 23:46
door diogenes
Welnee. Het heeft te maken met de velgdikte. Iedereen wil steeds minder spaken. Minder spaken betekent meer trekkracht bij de nippel. Als je dan je velg ook nog licht wilt houden, balanceer je op de grens van wat kan en wat niet kan.
Geplaatst: 06 feb 2011 23:57
door jaapieo
Neh, wou al zeggen, volgens mij is er qua nippels niks verandert de afgelopen jaren...
Geplaatst: 07 feb 2011 01:51
door cmc24
Off topic:
@jaapieo, vette dikke proficiat dat je 50 mm. carbon wielen hebt. Hopelijk meld je dit zeer heugdelijke feit niet meer in je komende posts aangezien je in recentelijke post in diverse topics dit ieder keer tracht aan te halen.........
On topic:
Als ik de foto's zo bekijk vd. gesloopte velg lijkt het er sterk op dat de velg 'hol' is geremd.
Godzijdank heb je geen persoonlijk letsel. Heb je de remblokjes al gecontroleerd op stukjes metaal. Ik heb ooit tijdens het inremmen van een Mavic velg (aksium) bizar veel stukjes metaal in mijn blokjes gekregen. Als je dit er niet uithaalt kan de velg enorm gaan slijten.
Geplaatst: 07 feb 2011 01:55
door jaapieo
cmc24 schreef:Off topic:
@jaapieo, vette dikke proficiat dat je 50 mm. carbon wielen hebt. Hopelijk meld je dit zeer heugdelijke feit niet meer in je komende posts aangezien je in recentelijke post in diverse topics dit ieder keer tracht aan te halen.........
Ja, en toen...? Stoor je je hier aan?
Ik heb nu eenmaal geen DT nippels in mijn overige wielsets, moet ik het andere topic waar ik dit aanhaal de "50mm" veranderen in "hoge velg"? Zegt u het maar, dat was namlijk enkel om iets duidelijk te maken, stel je voor dat ik er iemand mee irriteer, da's natuurlijk niet de bedoeling ;
Geplaatst: 07 feb 2011 06:47
door wilcoelskamp
Nu lees ik dat bepaalde blokken invreten op de alu remrand. Welke blokken worden dan wel geadviseerd op alu velgen. Moet ik dan aan koolstop blokken denken, die remmen niet je velg kapot?
Geplaatst: 07 feb 2011 08:54
door diogenes
Bij slecht weer bv. de zalmkleurige Koolstop's. Die zijn zachter en vreten niet in de velg.
Geplaatst: 07 feb 2011 10:19
door sjezer
Om deze rede gebruik in de zwarte Swiss stop blokken. Ook behoorlijk zacht voor de velg...
Geplaatst: 07 feb 2011 21:04
door r600
Mijn ervaring met Open Pro's is, dat de vorige serie DA cartridge blokken de velgen behoorlijk snel opaten in combinatie met rijden in slecht weer.
Heb nu zwarte Swissstop blokken, en dat lijkt goed te gaan.
Geplaatst: 07 feb 2011 21:31
door misternochain
Ik heb op mijn fiets voor woon-werk verkeer mijn velg ook naar de haaien gereden op zo'n 5000km. Dat is inderdaad behoorlijk rap maar als je constant remt met zand en modder op je velg, valt weinig aan te doen. Ik had niets in het oog en mijn velg is ontploft, even schrikken toch

Geplaatst: 07 feb 2011 21:52
door robbebopper
Nou, blijkbaar komt het toch vaker voor. Ik blijf me wel afvragen of de "fout" nou bij mij ligt of bij het wiel. Het is me in vijfentwintig jaar fietsen nooit eerder overkomen.
Volgende wielset dan toch maar wat zachtere remblokken gebruiken?