Pagina 3 van 4

Geplaatst: 14 feb 2011 16:49
door jaapieo
De pm is wederom onderweg

Master B, een super record crank uit "84(?) met een druppie lak in de uitgevreesde gedeelten?

Geplaatst: 14 feb 2011 17:18
door joseph
Prachtig project!

Uit mijn hoofd heb ik nog een setje commandeurs voor je liggen. Uit de 5/6 speed tijd, zeker frictie. Maar zit tot begin maart in Siciliƫ, dus kan je pas daarna zekerheid geven.

Geplaatst: 14 feb 2011 17:25
door jaapieo
Lekker met je kop in de zon! geniet ervan ;)

Ik sta voor alles open, heb al verschillende mensen die binnenkort de kast voor me in duiken om te speuren naar passende onderdelen, wie weet ben ik tegen die tijd voorzien, zo niet dan ontvang ik graag een foto! Project gaat niet op sneltrein tempo worden afgerond, wil vooral genieten van het herstellen en opbouwen :)

Vanavond ga ik de crank, trapas en zadelpen verwijderen, hopelijk zitten die even goed in het vet als het balhoofd en de andere delen, dan moet dat zonder teveel moeite lukken!

Greets,
Jasper

Geplaatst: 14 feb 2011 19:31
door jaapieo
Even polsen bij het publiek!

Even wielen in het frame gepast en de inbouwbreedte opgemeten.
Wat blijkt, 128,5mm. Een "mordern" 130mm wiel past dus gewoon zonder dat er iets bijgebogen hoeft te worden.
De aanleiding van het meten was een PM die ik kreeg, een setje Athena naven werd mij hierin aangeboden.
Mooi hoogglans gepolijst en 36 gaats, perfect voor een setje reflex of ambrosio velgen dacht ik zo..!

Wat denken jullie, doen?

Afbeelding

Afbeelding

't ziet er mooi uit en ik denk dat enkel de 10 speed ketting, casette en kettingbladen gaan verraden dat het niet helemaal klassiek is.
Verder wordt alles uigevoerd met klassieke campagnolo delen.

De bovenstaande remmetjes zijn ook wel erg mooi, eerst maar eens krijgen wat me nog wordt aangeboden door een aantal andere forumers die de kasten nog gaan doorspitten ;)

Greets,
Jasper

Geplaatst: 14 feb 2011 19:47
door ciclista
Zeker doen! Aluminium naven worden steeds moeilijker te vinden!

Geplaatst: 14 feb 2011 20:10
door Le Grimpeur
jaapieo schreef:...De aanleiding van het meten was een PM die ik kreeg, een setje Athena naven werd mij hierin aangeboden.
Mooi hoogglans gepolijst en 36 gaats, perfect voor een setje reflex of ambrosio velgen dacht ik zo..!
Wat denken jullie, doen?

Mooie naven. Zien er ook nog eens een keer redelijk 'retro' uit (een leek ziek niet eens het verschil met de 8-vits C-Record versie;)). Als er zich een/zo'n kans voordoet, niet wachten op een 'betere', kon je later wel eens spijt van krijgen:(!.

Geplaatst: 14 feb 2011 20:40
door gbjhillman
jaapieo schreef:Even polsen bij het publiek!

Even wielen in het frame gepast en de inbouwbreedte opgemeten.
Wat blijkt, 128,5mm. Een "mordern" 130mm wiel past dus gewoon zonder dat er iets bijgebogen hoeft te worden.
De aanleiding van het meten was een PM die ik kreeg, een setje Athena naven werd mij hierin aangeboden.
Mooi hoogglans gepolijst en 36 gaats, perfect voor een setje reflex of ambrosio velgen dacht ik zo..!

Wat denken jullie, doen?

Afbeelding

Afbeelding

't ziet er mooi uit en ik denk dat enkel de 10 speed ketting, casette en kettingbladen gaan verraden dat het niet helemaal klassiek is.
Verder wordt alles uigevoerd met klassieke campagnolo delen.

De bovenstaande remmetjes zijn ook wel erg mooi, eerst maar eens krijgen wat me nog wordt aangeboden door een aantal andere forumers die de kasten nog gaan doorspitten ;)

Greets,
Jasper


Ja ziet er fraai uit, maar wat zou je denken van een setje Record 8-speed naven incl. originele cassette uit 1991? Zal morgen even een foto maken.

Geplaatst: 14 feb 2011 22:45
door jaapieo
Hmm, een set record naven uit 91 klinkt wel lekker, past daar wel een 10 speed op?
Ik moet toch echt even naar pay pall mailen hoe het nou zit met mijn 60 euro, een pakketje nooit ontvangen en kopersbescherming? Ho maar! op je eigen geld kun je dus weer maanden wachten, heel irritant! die 60 euro zou wel weer opties bieden voor de alan.

Leuk trouwens dat er zo wordt meegedacht, jullie zetten me wel voor lastige keuzes, en dan denken dat je alles zo goed doordacht had... Qua uiterlijk is dat zo, maar dan komt de invulling nog!

Goed, zal zo even foto's posten, vandaag namelijk de balhoofdcups en trapas verwijderd!

Geplaatst: 15 feb 2011 08:35
door gbjhillman
jaapieo schreef:Hmm, een set record naven uit 91 klinkt wel lekker, past daar wel een 10 speed op?


Nope. Volgens mij wel 9, maar weet dat niet zeker. Anyway je gooit onder een klassieke Bugatti ook geen moderne alumunium velgen :)

Geplaatst: 15 feb 2011 13:30
door jaapieo
Nee dat is zo, echter was dat de knipoog naar het moderne materiaal ;)
Eigenlijk mee het dicht knijpen van een oogje zodat ik een goede tube wielset onder de alan kan gooien die ik ook kan wisselen in mijn andere fietsen :)

De gepolijste athena naven schaf ik sowieso aan! erg mooi.

Geplaatst: 15 feb 2011 13:38
door c.zaballa
Weet je trouwens zeker dat je 10-speed kan schakelen met een frictie-commandeur? Dura Ace heeft nog 10-speed downtube shifters, maar dat zal wel vloeken in de kerk zijn :P

Geplaatst: 15 feb 2011 17:11
door jeek
hey interessant 10-speed downtube shifters van dura welk type nr is dat?

en dat in het kader van de alu vitus die ik wil voorzien van dura 7400
overigens heb ik de 7400 downtube shifters al binnen evenals de rest van de 7400 groep
maar mocht iemand nog een 7400 trapas en of balhoofdstel weten....

Vind het overigens wel leuk om te zien dat de oude alu frames weer in de belangstelling komen! Ik heb naast de vitus ook nog een cannondale 2.0 van wijlen gregor den hartog.
Wereld van verschil tussen de cannondale en de vitus, waar de een boterzacht is, is de ander snoeihard...