Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

kabels tegen frame

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 01 dec 2009 15:35

[/quote]

Nou lekker als je fietst op je fiets van 1000 euro en mensen horen je al 3 straten ver aankomen [/quote]

Dat zal ook wel meevallen!
It's nice to be important, but it is more important to be nice.

franklin
Forum-lid

Gebruikersavatar franklin 01 dec 2009 15:36

Het is niet alleen het geluid, maar natuurlijk ook een stukje behoud van je lak als je die dempers gebruikt. Ik geloof dat die dempers een euro of 6 kosten, is toch een goede investering om je fiets optimaal te houden.
Focus Mares CX 1 2014
Cube ams super hpc race 2012

bongo
Forum-lid

Gebruikersavatar bongo 01 dec 2009 15:42

Yep ze kosten 5 euro, en het is precies wat je zegt franklin. Je hebt geen geluid meer en de lak blijft ook netje.
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 01 dec 2009 16:10

Bongo schreef:Yep ze kosten 5 euro, en het is precies wat je zegt franklin. Je hebt geen geluid meer en de lak blijft ook netje.

Gaat het om stalen kabels of de mantel daarvan?
Bij strak monteren van kabels heb je nauwelijks last van tikken/geluid tegen je frame en bovendien is het afhankelijk wat voor frame je hebt (staal, carbon, tita of alu/scandium). Als het gaat om echt en alleen een stalen kabeltje, dan behoort er een silliconen o-ring ( € 0.,05) bij/op te zitten.
En met beschadigen van je lak, dan gebeurd niet echt hoor.
Denk dat je meer beschadigingen hebt van steenslag dan van je kabels!

franklin
Forum-lid

Gebruikersavatar franklin 01 dec 2009 16:34

Als je gekeken zou hebben naar de foto die Bongo geplaatst heeft zou je weten waar het hier om gaat. Kabels kunnen je lak wel degelijk beschadigen.
Focus Mares CX 1 2014

bongo
Forum-lid

Gebruikersavatar bongo 01 dec 2009 17:07

gelukkig is dat nog niet gebeurt, maar het zou wel verdomd zonde zijn wanneer dat gebeurt en als je kijkt hoe de kabels lopen (tegen het frame aan) dan zou dat ook zeker gebeuren. Helmaal gezien het wegdek waar ik normaal (haagse Duinen e.o.) op rijd.

kaj1500
Forum-lid

kaj1500 01 dec 2009 17:24

Ik zou toch iets op je frame plakken.

Als er wat zand onder komt gaat het alsnog schuren.
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

bongo
Forum-lid

Gebruikersavatar bongo 01 dec 2009 17:30

ik zal er eens overnadenken..maar in principe maak ik mijn frame na elke rit wel even schoon dus of het echt nodig is...

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 01 dec 2009 21:34

Bongo schreef:ik zal er eens overnadenken..maar in principe maak ik mijn frame na elke rit wel even schoon dus of het echt nodig is...

Fiets is een gebruiksvoorwerp hoor!, anders ruil je over een aantal jaren een bijna nieuwe fiets in (proest :-)
Ff zonder gekheid, mooie rubbertjes hoor maar om die nou op je fiets te plakken...

franklin
Forum-lid

Gebruikersavatar franklin 01 dec 2009 21:44

De een is nu eenmaal zuiniger op zijn spullen dan de ander. Ook ik maak mijn fiets na iedere rit schoon en ik ben er heel zuinig op, net als op al mijn spullen.Bijkomend voordeel is dat als er iets mankeert aan mijn fiets ik dit ook gelijk ontdek. Dingen die goed onderhouden worden gaan nu eenmaal langer mee. Niet iedereen heeft de behoefte of financiele middelen om ieder jaar maar meteen weer het laatste nieuwe te kopen.
Focus Mares CX 1 2014

bongo
Forum-lid

Gebruikersavatar bongo 01 dec 2009 22:28

Een mooie gepoetste fiets ziet er gewoon netjes uit en het is zoals franklin zegt het behoud van je fiets. En even terug komend op die rubbertjes...jij zou ook helemaal gek worden van het geluid dat de klapperende kabels het verookzaken. En met die rubbers is de oplossing. EN IK BEN TEVREDEN en dat is volgens mij nog het belangrijkste dat telt als het om MIJN fiets gaat. Dus MiketheBike de conclusie is: als er iemand tevreden met de oplossing is die aangedragen is moet je het verder ook niet afzeiken anders moet je maar naar een soort fokforum gaan.

mikethebike
Forum-lid

mikethebike 02 dec 2009 00:38

Bongo schreef:Een mooie gepoetste fiets ziet er gewoon netjes uit en het is zoals franklin zegt het behoud van je fiets. En even terug komend op die rubbertjes...jij zou ook helemaal gek worden van het geluid dat de klapperende kabels het verookzaken. En met die rubbers is de oplossing. EN IK BEN TEVREDEN en dat is volgens mij nog het belangrijkste dat telt als het om MIJN fiets gaat. Dus MiketheBike de conclusie is: als er iemand tevreden met de oplossing is die aangedragen is moet je het verder ook niet afzeiken anders moet je maar naar een soort fokforum gaan.

Moet er alleen maar om lachen Bongo, En gek worden van het geluid dat de kabels produceren... Je rijdt zeker ook met Shimano in het rondt?
Je mag/moet ermee rondrijden! Maar goed om te weten dat deze rubbers bestaan, ik kon ze nog niet.

Plaats reactie