Re: 2X geel = rood
Geplaatst: 23 jun 2025 23:27
As vloeken maar geen gele kaart gaat opleveren;-)daniel1975 schreef: ↑23 jun 2025 21:43 Systeem is best goed.
Nu maar hopen dat ze consequenter zijn in hun strafmaat dan bij de F1.
Fiets - Race en MTB website voor race, gravel en mtb
https://www.fiets.nl/forum/
As vloeken maar geen gele kaart gaat opleveren;-)daniel1975 schreef: ↑23 jun 2025 21:43 Systeem is best goed.
Nu maar hopen dat ze consequenter zijn in hun strafmaat dan bij de F1.
Om de vergelijking met F1 nog maar even door te trekken; vorige week kreeg Norris een tijdstraf na het veroorzaken van een crash waar alleen hij schade van had en terwijl hij niet eens was gefinished.... Over wassen neuzen gesproken.
Dit soort vragen vind ik bizar. Lees dan eerst toch eerst gewoon zelf even de regels na...
Wat jij zegt klopt niet. Hij heeft nu een schorsing voor de twee gele kaarten. Een derde in de Tour levert hem niet nog een schorsing op. Zou hij twee gele kaarten hebben gehaald die niet tot een schorsing hadden geleid, dan was de derde wel belangrijk en leidt tot een schorsing.gede schreef: ↑24 jun 2025 08:23Dit soort vragen vind ik bizar. Lees dan eerst toch eerst gewoon zelf even de regels na...
2 gele kaarten is 7 dagen schorsing te tellen vanaf de datum van kaart 2, rittenkoers of niet maakt geen verschil: Eruit dus. Na die 7 dagen kan je weer koersen, maar de 2 kaarten blijven nog even staan. 30 dagen na het oplopen, vervalt een kaart altijd. Loop je dus binnen 30 dagen na die eerste kaart nog eens een derde kaart op, heb je meteen een schorsing van 30 dagen.
Concreet dus voor Riesebeek: Zijn 7 dagen schorsing zitten erop voor de Tour, dus hij kan starten. Echter zijn eerste kaart vervalt pas ergens rond 18 juli (heb de datum van zijn eerste voorval niet paraat), wat betekent dat als hij voor die datum in de tour zijn 3de kaart pakt, hij meteen uit de Tour ligt en dan 30 dagen langs de kant moet. Ik kan mij voorstellen dat hij dit soort capriolen dan niet meer gaat riskeren en dan is het doel van dit systeem bereikt... Lead-outs zoeken vaak de grens op: Ze willen uiteraard niet zo ver gaan dat ze uit de ronde liggen, maar iets op de rand dat hen een diskwalificatie uit de daguitslag oplevert, kan hen doorgaans niet schelen. In dit geval zal een zoveelste actie van Riesebeek op de rand dus een groter gevolg hebben. Ik vind het systeem op dat vlak (het cumuleren van acties 'op de rand') dus echt prima.
Volgens mijn info klopt het wel wat ik zeg. Kan je mij naar de regel verwijzen waarin staat wat u zegt? (Waarbij ik nu nog zie dat ik bij de 3de kaart de 30 dagen schorsing van iemand had overgenomen, maar in het UCI-reglement staat 14 dagen).JPAR schreef: ↑24 jun 2025 09:31
Wat jij zegt klopt niet. Hij heeft nu een schorsing voor de twee gele kaarten. Een derde in de Tour levert hem niet nog een schorsing op. Zou hij twee gele kaarten hebben gehaald die niet tot een schorsing hadden geleid, dan was de derde wel belangrijk en leidt tot een schorsing.
edit: Moet ik even checken, had dat anders gelezen.JPAR schreef: ↑24 jun 2025 09:56 Ik kan hier nog steeds geen foto's uploadenDan de tekst maar even kopiëren en plakken:
In de UCI Regulations staat op pagina 141 bij artikel 2.12.007 dat gele kaarten die zijn meegeteld voor het opleggen van een schorsing, niet langer in aanmerking komen om een renner langer te schorsen. Dat wil dus zeggen dat Riesebeek momenteel weer met een schone lei begint en dat hij zich geen zorgen hoeft te maken bij een eventuele deelname in de Tour. Het is voor Alpecin-Deceuninck dus geen risico om hem eventueel te selecteren, zoals andere media suggereren.