Pagina 3 van 7

Re: Flitedeck

Geplaatst: 21 jan 2025 10:18
door wasbeer2006
@Havana dat weet ik, echter denk ik, als je dit geld besteed je ook wel een garage hebt met alle gemakken.
Net als dat je een Ferrari koopt die ook niet de hele dag op een parkeerplaats staat.

Ik zie eerder wat in een HUD op de weg net als bij een auto, dat vind ik echt wel fijn als je een goede hebt, dat draagt ook nog bij aan de veiligheid.

Dit ziet er vooral gaaf uit. Je zou dit via een app kunnen laten werken zodat de hardware niet zo,n beperking is en zomaar een jaar of 5 tot 10 meegaat.
Persoonlijk zou ik het ook niet kopen omdat het veel te dichtbij staat, maar dit is vaak wel het startpunt van een verdere ontwikkeling.

De eerste Garmin werd ook met de grond gelijk gemaakt en dat het allemaal slecht was met software ed.
Toen Di2 kwam was het ook onzin. Nu willen mensen niet meer zonder. De schijfrem, ik wil mijn beroemde post van 5 jaar terug nog wel eens ophalen en vooral de reacties erop.

Re: Flitedeck

Geplaatst: 21 jan 2025 12:11
door 53x11
De eerste Garmin (nou ja, geen idee of de 705 die ik had één van de eerste was) was een onding voor wat betreft gebruikersgemak, maar als je eenmaal de leercurve van een aantal uren doorstaan hebt, toch wel heel nuttig ;-)
Di2 zie ik het nut nog steeds niet van, schijfremmen op de racer ook nauwelijks, maar ik ben een dino wat dat betreft, dus laat die discussie maar even zitten :twisted:

Re: Flitedeck

Geplaatst: 21 jan 2025 12:19
door havana
Gevalletje selectief geheugen Wasbeer.

Schijfremmen heb je gelijk, Di2 en Garmin waren die geluiden veel minder of niet aanwezig. Wél dat er van alles mankeert aan het gebruikersgemak van Garmin. En dat argument is eigenlijk niet steeds waar :D

@Havana dat weet ik, echter denk ik, als je dit geld besteed je ook wel een garage hebt met alle gemakken.
Jij denkt dat al die S-worksen in Amsterdam en Londen de beschikking hebben over een garage?

Think again.

Re: Flitedeck

Geplaatst: 21 jan 2025 13:18
door scottwilko
havana schreef: 21 jan 2025 09:42
wasbeer2006 schreef: 21 jan 2025 08:31 Het ziet er gewoon gaaf uit, nadelen zijn er altijd.
Het oplaad nadeel zie ik niet, dat heb je met di2 ook en als je dit koopt heb je een garage
Di2 laad je iedere 3000 km. Deze zal je toch toch iedere 10-15 uur moeten laden. Nogal een verschil.
Nu heb ik niet alles gelezen, maar er is nogal veel ruimte voor een grote accu in een stuur. Elke 15 uur opladen kan dus makkelijk opgelost worden.

Re: Flitedeck

Geplaatst: 21 jan 2025 13:35
door Kornuit
Ja zo'n accu weegt ook allemaal niks haha

Re: Flitedeck

Geplaatst: 21 jan 2025 13:51
door raven14
Ik zie niet wat dit zou verbeteren tov losse navigatietoestellen. Het ziet er misschien cooler uit maar verder heeft het alleen maar nadelen, zoals al gezegd. Kansloos lijkt me.

DrvC schreef: 20 jan 2025 19:47 Ik vind het te makkelijk om te zeggen dat het “een ontwerp is met alleen maar nadelen”.

Ik zie wel de potentie en ik vind dit soort vernieuwing wel echt heel vet.
Vernieuwend zeker, maar wat draagt deze vernieuwing dan bij en voor wie, nu of op termijn?

Re: Flitedeck

Geplaatst: 21 jan 2025 14:11
door 53x11
Kornuit schreef: 21 jan 2025 13:35 Ja zo'n accu weegt ook allemaal niks haha
Nu onderschat je de meesters van de marketing echt hoor! Gewicht doet er ineens niet meer toe als er iets nieuws aan de man gebracht moet worden:
- schijfremmen
- electronisch schakelen
- aerodynamische wielen en frames

Allemaal met voor de recreant zeer discutabele voordelen (en de nodige nadelen ook), toch moet je goed je best doen om een goede fiets met velgremmen en een frame met ronde buizen te vinden (en veel hi-end fietsen komen standaard met Di2 spul).

Re: Flitedeck

Geplaatst: 21 jan 2025 14:28
door Theo V
havana schreef: 21 jan 2025 09:42
wasbeer2006 schreef: 21 jan 2025 08:31 Het ziet er gewoon gaaf uit, nadelen zijn er altijd.
Het oplaad nadeel zie ik niet, dat heb je met di2 ook en als je dit koopt heb je een garage
Di2 laad je iedere 3000 km. Deze zal je toch toch iedere 10-15 uur moeten laden. Nogal een verschil.
Dan is de volgende stap een "docking station" voor je fiets, voor als hij in de garage/schuur staat.
Dan is hij altijd opgeladen als je hem pakt.

Zo zie je maar; alleen maar meer innovatie bij dit idee. ;) :lol: :mrgreen:

Re: Flitedeck

Geplaatst: 21 jan 2025 16:33
door Jans
Wat is een HUD? Head-up Display?

Re: Flitedeck

Geplaatst: 21 jan 2025 16:45
door Edwin
Ja

Re: Flitedeck

Geplaatst: 21 jan 2025 18:35
door thestudent
Maar ook dat is al degaan toch? Een echt HUD voor een redelijk bedrag is al op de markt. Dus geen geintegreerd extra scherm zoals die hier al genoemde Recon.
https://pezcyclingnews.com/technspec/re ... unglasses/

https://engoeyewear.com/products/engo-2 ... qdk8eEhEKR

Afbeelding

Re: Flitedeck

Geplaatst: 22 jan 2025 09:10
door wasbeer2006
53x11 schreef: 21 jan 2025 14:11
Kornuit schreef: 21 jan 2025 13:35 Ja zo'n accu weegt ook allemaal niks haha
Nu onderschat je de meesters van de marketing echt hoor! Gewicht doet er ineens niet meer toe als er iets nieuws aan de man gebracht moet worden:
- schijfremmen
- electronisch schakelen
- aerodynamische wielen en frames

Allemaal met voor de recreant zeer discutabele voordelen (en de nodige nadelen ook), toch moet je goed je best doen om een goede fiets met velgremmen en een frame met ronde buizen te vinden (en veel hi-end fietsen komen standaard met Di2 spul).
Rationeel klopt dat natuurlijk. Maar we willen toch ook gewoon mooie spullen.
En ik vind de huidige generatie fietsen gewoon mooi, zat gisteren road cc video te kijken.
Voor mij het mooiste jaar qua fietsen en paintjobs.

Je geheugen belazerd je ook he. Stap op een fiets van 20 jaar oud, het gros gaat dat niet fijn vinden.
Schijven is er zo een, ik denk als mensen teruggaan ze toch ff moeten wennen.

Zeker de laatste elektronische groepen en schijven zijn echt een klap beter. De nieuwe Red bv viel me echt op wat een stappen er gemaakt zijn, tuurlijk heb je het niet nodig en ga ik er niet harder door, maar fijn is het wel.