Deze wielmaat past bij t belgische wegdek…
Het grote auto-topic
- daniel1975
- Forum-lid HC
Als je het nu net haalt, ben je in de winter de sigaar. Zie bij onze Mini Cooper E een enorm verschil.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
Lol haha.
Maar even serieus dan. Zit vaak in de structuur van de wang een grotere velg is minder wang en dus een hardere/stugere maar ook vaak zwaarder wiel in totaal.
Maar inderdaad een keer een mooi 19" erop en deze naar de winter zou top zijn.
I4 is inderdaad een super goed rijdende EV. Ik heb er pas een gereden die dit vreemdgenoeg net zo goed doet van een ander Duits merk. Ik ben wat aan het puzzelen of ik hem in de lease krijg maar het gaat lastig worden.
Ja je moet bij lange stukken 400 a 500 onderweg laden, misschien red je het net wel zeker in deze tijd. Maar ik zou de accu mooi tussen de 10 en 80% laten dan blijft ie over vijf/zes jaar als nieuw, onderweg een keer 10 minuten aan de snellader en naar de WC en probleem opgelost of op je locatie of wat dan ook.
Mag hopen met tussenstop of in ieder geval niet aaneengesloten. Dus kan je prima laden en heb je altijd zat. Voor mij is 500+ ook prima. Dan heb je in de winter ook zat en is tussendoor laden geen ding (vind ik).
Grotere wielen zijn aerodynamisch slechter (naar het schijnt) maar budget was de grootste hindernis hoor 
In de winter zal het inderdaad nooit lukken.
400-500km in 1 keer is (voor mij) echt wel te doen, doe ik wel meer. Voor een werkdag zijn het verschillende klanten (waar ik nergens kan laden)
Normaal zal het wel meevallen, hoop ik. (het is niet dat je in België een keuze hebt, auto van het werk is bijna verplicht een EV)
In de winter zal het inderdaad nooit lukken.
400-500km in 1 keer is (voor mij) echt wel te doen, doe ik wel meer. Voor een werkdag zijn het verschillende klanten (waar ik nergens kan laden)
Normaal zal het wel meevallen, hoop ik. (het is niet dat je in België een keuze hebt, auto van het werk is bijna verplicht een EV)

- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik kan godzijdank nog 1x een hybride of benzine auto lease. Dan ben ik als het goed is vanaf januari weer 5 jaar voorzien. Daarna zie ik weer wel verder.
Dan mis je nog eens 5 jaar fantastisch rijdendaniel1975 schreef: ↑13 jul 2025 20:29 Ik kan godzijdank nog 1x een hybride of benzine auto lease. Dan ben ik als het goed is vanaf januari weer 5 jaar voorzien. Daarna zie ik weer wel verder.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Nope, Mini Cooper E hier als 2e auto 
En met een caravan is een EV gewoon extreem onhandig.
Maar de gasresponse van de Mini zou ik idd best in de Volvo willen. Vroeger kon dat ook gewoon overigens.
En met een caravan is een EV gewoon extreem onhandig.
Maar de gasresponse van de Mini zou ik idd best in de Volvo willen. Vroeger kon dat ook gewoon overigens.