Pagina 192 van 812
Geplaatst: 18 mar 2011 13:22
door dieseltje
the student schreef:Nu ze bijna niet meer lichter kunnen gaan, want alle modellen halen toch al makkelijk de UCI limiet gooien ze het over een andere boeg... aerodynamica. Tja of je alle claims moet geloven weet ik ook niet. De verschillen zullen marginaal zijn en als je toevallig in de regen rijdt en een regenjasje aandoet doe je al het toegevoegde effect weer teniet.
Maar deze 8000 dollar versie is natuurlijk pure marketing, alleen de top profs zullen dit frame krijgen. En over die lange balhoofdbuis dat valt ook wel mee. Die van Canyon en giant zijn vergelijkbaar. Het is tegenwoordig mode bij de profs om een klein frame te kiezen met lange stem erop. En dan maken ze die balhoofdbuizen maar wat langer. In een profkoers met een stapel spacers ziet ook niet uit.
waarschijnlijk zie je alleen veel te dikke oude kereltjes op deze fiets voorbijkomen, zodat ze denken dat ze sneller zijn:P
The Canyon Aeroad Cf heeft juist een kortere balhoofdbuis t.o.v. de CF dit om beter aan te sluiten bij het aerodynamische karakter van de fiets. Die geometrie snap ik tenminste!
Geplaatst: 18 mar 2011 14:35
door arnoud
Ik zie het wel zitten als uitbreiding van de Specialized familie. Leuk met de Campa Electro versie er op...
Geplaatst: 18 mar 2011 14:43
door friesc50
balhoofdbuis is korten dan bij de Tarnac versie zie geometrie op site
Geplaatst: 18 mar 2011 14:55
door amclassic-fan
Ja 1 cm korter, maar je krijgt er een topcap voor terug die meer dan 1 cm hoger is

Geplaatst: 18 mar 2011 14:59
door friesc50
Amclassic-fan schreef:Ja 1 cm korter, maar je krijgt er een topcap voor terug die meer dan 1 cm hoger is

klopt inderdaad, maar bij SL3 zit bij balhoofd ook een topcap van bijna een cm, denk al met al dat er in totale hoogte incl. topcap niet veel veranderd
Geplaatst: 18 mar 2011 17:16
door roy73
Maar de bekabeling door het frame geeft wel hoop voor de rest van de Speci's, dat is in ieder geval een goede zaak.
Geplaatst: 18 mar 2011 18:10
door .jeroen.
Geplaatst: 18 mar 2011 23:17
door arepol
Als ik de fiets van Cav zie lijkt er wel de mogelijkheid om met de topcap/spacer hoogte te spelen
Al is de drop op zijn fiets niet zo spectaculair, maar dat ligt misschien ook een beetje aan z'n lichaamsbouw (kortere pootjes)

Geplaatst: 18 mar 2011 23:25
door pierre69
Ohh hij is echt mooi.......smaken verschillen ik weet het maar ik vind hem echt mooi.
Geplaatst: 19 mar 2011 00:01
door thestudent
Je weet dat hij in deze set-up waarschijnlijk de 15000 euro passeert :0 want alleen het mclaren frameset is al 8000
Geplaatst: 19 mar 2011 07:44
door sponge
@the student, dan moet je toch ff je zakjapanner erbij pakken want de module kost 8000 dollar en geen euro. Dat komt neer op ongeveer 5800 euro, wat voor de gewone mens onbetaalbaar is

.
Geplaatst: 19 mar 2011 08:11
door zorba
Behoudens de stuurpen vind ik het tóch een erg schitterende fiets geworden, en zo real life vind ik het "hyena effect" alles meevallen...