Re: Canyon
Geplaatst: 31 mar 2025 06:57
Heeft iemand voor mij een kortingscode liggen? Ik wil de Aeroad CF SLX 8 Di2 aanschaffen. Bedankt alvast!
Heb je een foto? Als ik het goed interpreteer is aan één kant het schroefdraad scheef gedraaid door de steekas en beide beschadigd.steenman schreef: ↑31 mar 2025 17:31 Ervaar een probleem met de ruimte tussen de vorkpoten van een Grail (frame 2025)
De ruimte tussen de vork is 103,5 mm met als gevolg dat als je er een voorwiel inzet deze niet in de vork rust maar scheef er tussen valt. Het voorwiel kan dus niet (zonder steekas) in de vork rusten en daardoor is het zeer lastig vast te draaien met de steekas omdat hij niet mooi tussen de vork past en het wiel er al snel scheef in zit met als gevolg dat ondertussen de schroefdraad van de steekas en in de voorvork zelf al is beschadigd.
Dit gemeld bij Canyon maar die geven als reactie dat de ruimte bewust groter is gemaakt (en binnen de toleranties valt) zodat het wiel er gemakkelijk tussenpast. Ze stellen wel voor om een nieuwe steekas te sturen en indien nodig de schroefdraad in de vork opnieuw te tappen.
Nog even voor de helderheid: als het voorwiel wordt verwijderd door de steekas los te draaien zie je de vorkpoten ook behoorlijk uitzetten.
Is dit acceptabel ?
Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?
Ik heb ook de Grail2, en ervaar hetzelfde probleem, schroefdraad van de steekas is ook al beschadigt, en de remschijf staat ook elke keer onder druk als je het wiel eruit/erin doet, want dan staat het wiel scheef, met als resultaat dat die weer mimimaal verbuigt (=aanlopen voor rem).steenman schreef: ↑31 mar 2025 17:31 Ervaar een probleem met de ruimte tussen de vorkpoten van een Grail (frame 2025)
De ruimte tussen de vork is 103,5 mm met als gevolg dat als je er een voorwiel inzet deze niet in de vork rust maar scheef er tussen valt. Het voorwiel kan dus niet (zonder steekas) in de vork rusten en daardoor is het zeer lastig vast te draaien met de steekas omdat hij niet mooi tussen de vork past en het wiel er al snel scheef in zit met als gevolg dat ondertussen de schroefdraad van de steekas en in de voorvork zelf al is beschadigd.
Dit gemeld bij Canyon maar die geven als reactie dat de ruimte bewust groter is gemaakt (en binnen de toleranties valt) zodat het wiel er gemakkelijk tussenpast. Ze stellen wel voor om een nieuwe steekas te sturen en indien nodig de schroefdraad in de vork opnieuw te tappen.
Nog even voor de helderheid: als het voorwiel wordt verwijderd door de steekas los te draaien zie je de vorkpoten ook behoorlijk uitzetten.
Is dit acceptabel ?
Zijn er meer mensen die dit probleem ervaren?
Via deze link is handiger https://imgbb.com/steenman schreef: ↑01 apr 2025 16:47 Heb je een foto? Als ik het goed interpreteer is aan één kant het schroefdraad scheef gedraaid door de steekas en beide beschadigd.
foto's op de link
https://photos.app.goo.gl/XejE4KHmGjwreB8R7