Pagina 178 van 551

Re: Tubeless

Geplaatst: 20 feb 2020 16:34
door DarklyDreaming
Vraag:

Ik heb nieuwe FFWD F4D wielen met Schwalbe One Pro Tubeless banden.
Daarnaast een tire booster pomp om band goed te plaatsen.

Nu kan de booster tot 11 bar en ik zie op meerdere plekken uitleg dat je de booster tot max moet 'oppompen' en dan moet gebruiken.

Mijn velg heeft echter max. van 8.5 bar en de banden hebben aangeraden druk van 5 - 6.5 bar.

Kan er probleemloos 11 bar in 'knallen'? Lijkt mij niet, maar ik check het graag voordat ik het ga proberen.

Re: Tubeless

Geplaatst: 20 feb 2020 16:45
door Philippos
Je kan ook stoppen met de luchtpers zodra je niet meer plop plop plop hoort? Zit er geen hendel op?

Re: Tubeless

Geplaatst: 20 feb 2020 20:01
door DarklyDreaming
Er zit een hendel op, maar stel ik dat ik pas stop bij 10 bar, omdat Plop Plop Plop dan pas gestopt is, maak ik dan geen schade?

Re: Tubeless

Geplaatst: 20 feb 2020 20:18
door TL@
Het wil niet zeggen dat de 11bar in de 'tank' zit, dat dit ook 11bar in de band geeft, zal een heel stuk minder zijn.
Kan dus helemaal geen kwaad.

Re: Tubeless

Geplaatst: 20 feb 2020 20:20
door DDX
Als je lucht in je band pompt via de booster gaat die echt niet zo hoog, denk max de helft ofzo aangezien de hoeveelheid lucht over ongeveer 2 plekken verdeeld wordt.
En meestal ontsnapt er in het begin ook nog wat lucht.

Re: Tubeless

Geplaatst: 22 feb 2020 16:30
door eonderde
Gebruik de booster al een tijdje. In de praktijk zit er 4 tot 5 bar in een 25 mm band. Dus ver van de kritische druk. Komt zo als hiervoor aangegeven door de ontsnappende lucht en doordat de lucht in de booster verdeeld wordt over een groter volume. En dus de druk lager wordt.

Re: Tubeless

Geplaatst: 23 feb 2020 14:20
door mitch
Een vraag:
Ik ben voor de eerste keer aan de slag gegaan met monteren van tubeless (Schwalbe Pro One) banden. Ik heb een Schwalbe Tire-Booster aangeschaft en (60mm) Muc-Off Tubeless ventielen. Ventielkern er uit gedraaid, maar krijg met geen mogelijkheid de kop van de tire-booster op het ventiel gedraaid.
Is er iemand die dezelfde combinatie gebruikt? Zie ik iets over het hoofd? Ik wil niet te lomp doen want vrees dat ik de draad van de booster-kop of ventiel stuk maak.
Goede tips? Dank, M.

Edit: Zonder de adapter van de tire-booster past het prima op het ventiel als de ventielkern er nog in zit, maar daar heb ik niks aan want dan gaat de lucht er veel te langzaam in. Maar met de adapter past het niet op het ventiel zonder ventielkern.

Re: Tubeless

Geplaatst: 23 feb 2020 18:23
door LacsapOV
Gewoon er tegenaan houden. Beetje lucht dat er langs gaat geeft niet. Dan vinger op het ventiel en ventielkern er in draaien. In tussentijd is zo'n beetje alle lucht er alweer uit :-) maar dat geeft niet.

Re: Tubeless

Geplaatst: 23 feb 2020 21:23
door mitch
LacsapOV schreef: 23 feb 2020 18:23 Gewoon er tegenaan houden. Beetje lucht dat er langs gaat geeft niet. Dan vinger op het ventiel en ventielkern er in draaien. In tussentijd is zo'n beetje alle lucht er alweer uit :-) maar dat geeft niet.
Klinkt niet heel solide maar ik ga het proberen!

Re: Tubeless

Geplaatst: 24 feb 2020 11:36
door scottpch
Waarom moet de ventielkern eruit?
Om latex door het ventiel de band in te krijgen?
Latex toevoegen doe ik altijd door een stukje van de band met bandenlichters van de velg te wippen en door die opening latex toe te voegen.
Daarna weer sluiten, de compressor erop en klaar is Kees.

Re: Tubeless

Geplaatst: 24 feb 2020 13:07
door wasbeer2006
Zonder kern komt er sneller meer lucht in de band. Dat is bij sommige banden net het verschil of het wel of niet lukt.

Re: Tubeless

Geplaatst: 24 feb 2020 17:02
door mitch
wasbeer2006 schreef: 24 feb 2020 13:07 Zonder kern komt er sneller meer lucht in de band. Dat is bij sommige banden net het verschil of het wel of niet lukt.
Inderdaad, met de ventielkern er in gaat het (bij mij) veel te langzaam om de band er in te laten ploppen.