Pagina 18 van 49

Geplaatst: 14 okt 2009 22:03
door timo2.0
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nasi
Nasi is de Indonesische en Maleisische term voor gekookte rijst.
Dus daar is niets Chinees aan (beetje jammer als je de verkeerde denigrerende bijnaam gebruikt) ;)

Geplaatst: 14 okt 2009 22:12
door stokie
ik generaliseer graag..

Geplaatst: 14 okt 2009 22:21
door buddo
blanch schreef: De kader lijkt heel goed op een Kuota Kredo ???


Ligt het nu aan mij of zie ik als enige de verschillen wel? Even onder elkaar:

[img=http://www.bewebd.nl/danv/fiets001.jpg]

[img=http://www.ykkbikes.com/files/ROAD%20-% ... 0Kredo.jpg]

Ik zie meerdere verschillen;
- te weten de overgang van de bovenbuis naar de staande buis (de verdikking in de Kuota zit niet op de DanV)
- idem voor de overgang van de bovenbuis naar de staande achtervork
- de bovenbuis loopt bij de Kuota meer horizontaal en minder sloping
- de onderbuis heeft bij de Kuota een inkeping aan de bovenkant bij het bracket, dat heeft de DanV niet

Overigens zijn dit soort vergelijkingen vaker gemaakt, zie bijvoorbeeld hier. Maar ook daar is de replica niet gelijk aan de Kredo.

Los daarvan: super mooie fiets de DanV!! Complimenten!

Geplaatst: 14 okt 2009 22:37
door danny1407
buddo schreef: Ligt het nu aan mij of zie ik als enige de verschillen wel? Even onder elkaar:

Ik zie meerdere verschillen;
- te weten de overgang van de bovenbuis naar de staande buis (de verdikking in de Kuota zit niet op de DanV)
- idem voor de overgang van de bovenbuis naar de staande achtervork
- de bovenbuis loopt bij de Kuota meer horizontaal en minder sloping
- de onderbuis heeft bij de Kuota een inkeping aan de bovenkant bij het bracket, dat heeft de DanV niet

Overigens zijn dit soort vergelijkingen vaker gemaakt, zie bijvoorbeeld hier. Maar ook daar is de replica niet gelijk aan de Kredo.

Los daarvan: super mooie fiets de DanV!! Complimenten!


Nu zie ik het ook......mijn fiets is veel mooier.
Je hebt helemaal gelijk!

;)

Ps. ik ga me niet gelukkiger voelen ofzo als het een frame van een bekend merk blijkt te zijn ofzo hoor.
Maar Kredo's verschillen nogal per jaar.
Kijk eens naar een 2005 of 2006.

[img=http://www.kgsncycling.com/images/sale_ ... e_fork.jpg]

Geplaatst: 15 okt 2009 00:03
door buddo
danny1407 schreef: Nu zie ik het ook......mijn fiets is veel mooier.
Je hebt helemaal gelijk!

Maar Kredo's verschillen nogal per jaar.
Kijk eens naar een 2005 of 2006.


Klopt, Kredo's verschillen per jaar, maar ook die is niet gelijk aan die van jou... maar jouw constatering klopt verder wel; de DanV is mooier dan deze "kermis" kredo met al z'n kleurtjes!

Geplaatst: 15 okt 2009 01:11
door jaapieo
danny1407 schreef:Ja ik zit het net even terug te lezen.
Er zijn er meer die geen derailleuroog konden ontdekken.

Ik denk dat het antwoord heel simpel is.
Laten we ervan uit gaan dat die aan de andere zijde van het frame hoort te zitten! ;)
.



Jaaa hee, ik ben niet van gisteren...
als je goed kijkt zie je wat licht door de rechter pat schijnen, waar dus de as achter in komt te liggen, als je dan bedenkt dat het dan niet raar is als er een deraileur oog aanvast zit.....

overigens dacht ik ook eerst dat het een tt frame was, maar het word tog ingewikkeld als er dan iemand over een winterperiode begint!

Ik zeg bouwen maar!
Heb je dat frame al liggen of.....?

Geplaatst: 15 okt 2009 08:08
door danny1407
Nee nee....jammer genoeg dat frame nog niet.
Ik heb de foto gekregen van een club die alleen in flinke aantallen verkoopt.
Dat maakt het wat moeilijker.
Ik ga eerst maar eens een tijdje op deze fiets trappen en als het dan nog steeds bevalt, ga ik er echt eens werk van proberen te maken.
Het was zomaar even een hersenspinsel........"vooruit blijven denken!"

Vertrek overigens nu richting "het oosten".
Ik ben benieuwd naar het weer daar! ;)

Geplaatst: 15 okt 2009 14:42
door redalert
Redalert schreef:Klasbak.

Ben toch wel benieuwd hoeveel uren werk je nu hier in hebt zitten.


En toen bleef het (w)ijselijk stil?

Geplaatst: 15 okt 2009 16:51
door danny1407
Redalert schreef:
Redalert schreef:Klasbak.

Ben toch wel benieuwd hoeveel uren werk je nu hier in hebt zitten.


En toen bleef het (w)ijselijk stil?


Sorry!

Uren...tja, dat wordt een schatting.
Bewerken van de groep in totaal zo'n 8 uur. (zonder droogtijden)
Plakken frame is "maar" een uurtje of 3 a 4.
Afbouwen en monteren ook een half dagje, 4 uurtjes.
Uurtjes zoeken, informatie, onderhandelen...geen idee, wel veel!

Valt alles mee bij elkaar, maar reken het eens om in FM uurtjes.
Euro of 40 per uur?
Wordt de kostprijs ineens bijna maal anderhalf!

Geplaatst: 15 okt 2009 18:09
door basko
Dat valt me eigenlijk nog reuze mee! Lijkt me zowiezo een leuke investering van tijd en geld, het resultaat mag er echt wezen, heel erg gefeliciteerd en veel veilige kilometers gewenst!

Geplaatst: 15 okt 2009 18:27
door corniel
@danny1407: Tip, boek je uren noeste arbeid onder bespaarde therapie. Dus:

1003,00
0960,00- (12 uur à 80 euro)
======
0047,00

Dus je hebt je fiets voor 47,00 euro en hebt daardoor 12 uur suffe therapie kunnen skippen. :D

En ik had het al gezegd, maar ik vind hem gaaf. De sterren op de wielen zijn wat mij betreft top.

Geplaatst: 15 okt 2009 19:27
door biker-sander
Leuk project.

1 opmerking:

De speedsensor net onder de rem monteren, dat is wel netter.